Opel Signum + caravan

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Signum + caravan

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    marcooh
    Deelnemer

Ik heb al gezocht of dit al besproken was, maar geen resultaat gevonden.
      Ik vraag me af hoe de Signum zich houd qua vering als er een flinke caravan aan gekoppeld wordt.
      Hebben alle Siggie’s van 2006 dezelfde achterveren of verschilt dit per motorvermogen bv.?
      Ik ga uit van een kogeldruk van 75 Kg. Heeft iemand ervaring/info?
      Groet, M@rco

stiggel
      Deelnemer

Ik heb wel ervaring met een kleine caravan achter mijn Signum 1.9 CDTi uit 2006:
        Het betreft een Kip Kompakt en deze hangt er superstrak achter! Signum hangt nauwelijks door de vering en ik moet telkens oppassen dat ik niet te hard rijd.
        Over vering en kogeldruk weet ik helaas weinig.

STiGGEL

@marcooh wrote:

Ik heb al gezocht of dit al besproken was, maar geen resultaat gevonden.
        Ik vraag me af hoe de Signum zich houd qua vering als er een flinke caravan aan gekoppeld wordt.
        Hebben alle Siggie’s van 2006 dezelfde achterveren of verschilt dit per motorvermogen bv.?
        Ik ga uit van een kogeldruk van 75 Kg. Heeft iemand ervaring/info?
        Groet, M@rco

speaker
        Deelnemer

Volgens mij een kogeldruk van 75kg, net als de vectra station. Dit zijn namelijk de zelfde veren !

peter600rr

bij mij was het geen probleem met een caravan.
            het was een grote caracan.
            ik heb wel een 3.0V6 cdti.

ik weet niet wat voor een motor jij hebt?

marcooh
            Deelnemer

Hoi Peters en stiggel, Heb ook een V6 alleen 2.8 benzine.
              Ik verwacht ook geen problemen qua koppel/trekkracht, ik ben alleen benieuwd hoe onze “sportwagens”
              reageren als er iets achter gehangen wordt. En idd maakt het qua veerbelasting niet veel uit of het een vouwwagen of tandenmaster is toch?
              Er wordt vaak toch rekening gehouden met een kogeldruk van rond de 75 Kg, al is het asgewicht 2 ton.
              Over een maandje of 2 gaan we het zien; haal ik de sleurhut ff op bij de stalling.

Groet, M@rco

stiggel
              Deelnemer

Overigens heb ik een afneembare trekhaak (af fabriek). Iemand enig idee wat in dit geval max. kogeldruk mag zijn?
                Ik heb half Europa al rondgereden met caravan, dus echte problemen verwacht ik niet hoor…

Grtn!
                STiGGEL

@marcooh wrote:

Hoi Peters en stiggel, Heb ook een V6 alleen 2.8 benzine.
                Ik verwacht ook geen problemen qua koppel/trekkracht, ik ben alleen benieuwd hoe onze “sportwagens”
                reageren als er iets achter gehangen wordt. En idd maakt het qua veerbelasting niet veel uit of het een vouwwagen of tandenmaster is toch?
                Er wordt vaak toch rekening gehouden met een kogeldruk van rond de 75 Kg, al is het asgewicht 2 ton.
                Over een maandje of 2 gaan we het zien; haal ik de sleurhut ff op bij de stalling.

Groet, M@rco

speaker
                Deelnemer

Volgens mij staat dit gewoon op een sticker. Als je je kofferbak open doet dan zit hij aan de bovenkant ( in het midden ) boven het rubber . Of op je klep.
                  Bij mijn vectra staat het daar ook… en op mijn vorige ook !

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.