Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › OPel Senator B foto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2014 om 13:12 #17263282
Ik ben vandaag 1 jaar lid van het Opel forum. een mooi moment om een paar foto’s van mijn Opel Senator op dit forum te plaatsen.
Deze week een nieuwe waterpomp moeten plaatsen en tevens wat bekabeling vervangen omdat er spanningsverlies was. het loopt weer als een zonnetje. :D12 januari 2014 om 15:21 #18207337Mooi ding! B Senator in CD uitvoering is altijd leuk :)
12 januari 2014 om 15:25 #18207336AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie wagen :thumb .
Welke motor heb je, de 24V?12 januari 2014 om 15:44 #18207338Bedankt voor de complimenten (Peter en Senatorman) en het bijwerken van de foto’s, weet niet zo goed hoe dat moet.
Ja de auto is in prima staat en roestvrij. de lak is nog als nieuw. betreft een 3.01 6 cilinder automaat met 130.000 km op de teller.
binnen alles nog netjes, geen slijtage op de bekleding. alles functioneert naar behoren. alarm installatie af fabriek. heb er een trekhaak onder gezet en parkeer assist (akoestisch).hoop er nog lang mee te rijden. dit jaar naar Zuid Frankrijk.
12 januari 2014 om 16:30 #18207339AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inderdaad is de Senator een fantastische wagen om mee te rijden. Een kwaal wat snel gaat roesten is de spatbordrand die bedekt wordt door de achterdeuren. Hier komt zand tussen van het achterwiel, en door de torsie slijt dit de zwarte plakband door en uiteindelijk lak. Maar de rand en het deurrubber wekelijks even schoon en spuit deze in met siliconespray. Zo kan je nog jaren plezier hebben van deze superwagen.
Heb je de 12 klepper of de 24 klepper? (Rood kleppendeksel is de 24 klepper)
12 januari 2014 om 17:20 #18207340Dat hou ik dan goed schoon en in de gaten. De wagen zit goed in de tectiel en teer. Zoals de wielkassen achteren de bekende plekjes. De motor is een c30ne 12 kleppen.
Het is mijn 3e senator. Heb ooit een 2.5 en een 2.6 gehad. Ik heb 13 jaar geleden van de laatste afscheid moeten nemen en ben daarna Omega gaan rijden. Heb er twee gehad. Daarna een Astra, toen een Vectra station en nu weer een Senator. Terug in de tijd maar zo fijn om mee te rijden. Het leukste is dat je ze haast niet meer ziet dus je rijdt een bijzondere auto. Zo nu en dan zie je iemand zijn nek verrekken om te kijken. Er staat ook wel wat voor de.deur zo.12 januari 2014 om 17:39 #18207341Dit is de ex senator van de verkoper bij de opel dealer in Buitenpost!
Is een super mooie senator en daar vind je niet snel weer 1 van!gr Wybe.
12 januari 2014 om 18:07 #18207342hele nette Senator… :thumb
zuinig op zijn…!
12 januari 2014 om 18:19 #18207343Dat heb je goed gezien wybe. Ik heb hem via marktplaats gezien en binnen 12 uur was hij van mij geworden. Ik heb er geen spijt van.
12 januari 2014 om 18:23 #18207344Dan heb je een goede senator gekocht!
Hij is er altijd heel zuinig op geweest en weinig mee gereden stond altijd binnen in de showroom!12 januari 2014 om 18:59 #18207345Ja, je kon zien dat het hem aan het hart ging toen ik er mee weg reed, en zijn zoon ook. Ik zal er goed voor zorgen en doe ze maar de groeten als je ze ziet.
12 januari 2014 om 19:03 #18207346Is goed zal het zeggen! ;)
12 januari 2014 om 20:37 #18207347Erg mooie wagen !
Zie ik het goed dat ie gewone tellers heeft ipv lcd?Goed om te zien dat er méér liefhebbers zijn nog serieus geld willen betalen voor een Senator.
Ook bij jouw exemplaar vallen me weer de relatief kleine wielen op.
Wat zou ik graag deze wielen in een 17 inch variant monteren.
Heb nu 17 inch Azevs gemonteerd, maar dat is het ook net niet, al komen ze uit die tijd.
Het enige wat qua styling in de buurt komt zijn de superkostbare BBSen.13 januari 2014 om 19:26 #18207348Hoi “boomerang” ,
Je hebt het goed gezien, er zit gewoon analoog telwerk in, wel wat kuren er mee dus moet ik nog wat aan doen. De wielen zijn idd 16 inch, zou wel grotere willen maar dat kost ook weer wat. Dan moet ik nog ff doorsparen. Heb er net een paar honderd euro ingestoken voor een trekhaak en p assist.Die Senator op de foto is van jou neem ik aan? Ziet er goed uit met mooie wielen. ;)
14 januari 2014 om 10:29 #18207349Hoe/waar heb je de sensoren voor park assist geplaatst?
In het onderste zwarte gedeelte van de bumper?Gebruik jij de wagen ook in de wintermaanden?
Wanneer er gestrooid wordt zou ik hem toch echt laten staan, zonde van zo’n mooi exemplaar!mbt de wielen: volgens mij zijn ze slechts 15 inch origineel hoor.
Die van mij wel iig.
17 inch geeft een flinke optische verbetering maar is eigenlijk ook meteen het maximum; wanneer je groter gaat, neigt het een beetje naar “fout”.
Verder blijkt in de praktijk zelfs met 17 inch al, dat de erg weke wielophanging er voor zorgt dat de wagen zoekerig wordt bij spoorvorming.
Breder dan 225 banden is daarom sowieso niet aan te raden.
Wat ik daar aan moet doen weet ik nog niet.
Wellicht zijn er stuggere draagarmrubbers verkrijgbaar ergens.Ondertussen ben ik bezig met BBS look-alikes.
Past niet zo maar, er moeten centreerringen gedraaid worden en schuifbouten gebruikt worden.
Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.Begin maar vast met sparen! ;)
14 januari 2014 om 11:58 #18207350Prachtige Senator
Precies goed en zo houden.
Hoop dat de Senator binnen slaapt snachts.
Had ooit ook een voor 95% originele senator A 1,5
Vond het eigenlijk zonde om als dagelijkse wagen te rijden, toen maar geschorst en na een paar jaar weer verkocht wegens plaatsgebrek en teveel auto’s.14 januari 2014 om 18:43 #18207351Zou hem ook zo laten met velgen zitten net nieuwe Michelin banden om!
Wat misschien nog wel mooi lijkt zijn de 16 inch 5 spaaks Irmscher velgen onder de Senator.
Maar dit vind ik ook mooi!Schuifbouten is ook niet ideaal kun je beter velgen met de juiste steek kopen 5×110.
Ik heb dan een Omega B maar die zijn kwa voorwielophanging slapper dan een Senator B!
Voor stuggere ophanging rubbers kun je het beste hier terecht: http://www.offenga.nl
Is BMW specialist maar had voor mijn Omega ook rubbers en dan volledig gevulkaniseerd (stugger dan origineel)
Tip gekregen van de uitlijnspecialist uit Dokkum, doet ook aan de racerij!Gr Wybe.
14 januari 2014 om 19:02 #18207352Schuifbouten voldoen perfect.
De conus om de bout zoekt feilloos zijn plek en de bout zorgt net als anders voor de klemming.
Bouten met een vaste conus hebben juist vaak de neiging te gaan vreten in de velgsparingen.
De enige echte Bottleneck is om een perfecte centrering te krijgen.
Maar dat gaat mbv de draaibank wel lukken.14 januari 2014 om 19:06 #18207353O ja, op het OHF kreeg ik de tip om de HD variant van de onderste draagarmen te bestellen van het merk Meyle.
Die zouden rubbers hebben met een hogere shore waarde. ( stugger)
Dat zou betekenen dat de draagarmen minder bewegingsvrijheid hebben en de geometrie van de wielstanden minder laten varieren bij zijdelingse belastind.
Even uitzoeken of dat verhaal klopt.14 januari 2014 om 19:21 #18207354Nee, de sensoren van het park assist zitten in de bovenste zwarte rand van de bumper. Eigenlijk zie je ze niet eens omdat ze ook zwart zijn. Daarbij moeten ze ook boven de trekhaak zitten. Werkt echt perfect, ik parkeer zo op de spiegels en op het gehoor.
Ik heb helaas geen garage en gebruik de Senator voor woon werk verkeer en alle prive kilometers en dat is per jaar zo een 25000 km. Qua benzine rijd ik ca. 1:10. Ik wil de wagen zo goed en netjes mogelijk houden en houdt daarom ook altijd rekening met parkeren, ik zoek de ruimte zal ik maar zeggen. Heb al teveel schade door anderen gehad die hun deur te enthousiast open gooien en daarna verdwijnen.
Ik denk eigenlijk wel dat de Senator blijft zoals deze nu is. Heb nog wel een hoogglans deurstijl kunnnen kopen omdat aan de rechterkant een dof exemplaar zat en links glanzend. Verder ben ik niet zo een techneut om van alles zelf te doen en heb ook geen plek om aan de wagen te werken. Zie hier en daar foto, s op dit forum waar opel liefhebbers een komplete werkplaats hebben.
@boomerang, ben benieuwd naar je nieuwe wielen en hoop dat je een foto plaatst.14 januari 2014 om 19:53 #18207355@Wybe, mooie omega trouwens. Kan de kleur niet zo goed bepalen maar lijkt me donkergroen te zijn.
ik heb er zelf ook een gehad een b omega donkergroen, zelfde wielen als jij hebt met een 2,5 diesel er in. Daarna een zilvergrijze c omega gehad. Ook diesel. Heb beide toentertijd in Hoogeveen gekocht , daar woonde ik toen.De c omega was twee jaar oud toen ik em kocht en had bijzonder veel opties. Was van een chirurg uit het Bethesda ziekenhuis geweest, kon wel zien dat hij genoeg centen had. In mijn crisistijd heb ik deze helaas weg moeten doen.
Ik blijf het ook mooie wagens vinden waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de b omega, ziet er wat dikker uit , wat meer body.
Gr. Leonard
15 januari 2014 om 18:43 #18207356 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.