Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opel Senator 3.0i 24v, Autokampioen nr.24 1989
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2013 om 22:45 #17259998
Een 11(!) pagina’s tellende test van de Senator 3.0i 24v in Autokampioen nummer 24 van 1989:
16 augustus 2013 om 01:15 #18167026Mijn dank is groot :wors :wors :wors
16 augustus 2013 om 01:23 #18167027mooi artikel… :thumb
thanx for sharing… :thumbup16 augustus 2013 om 18:07 #18167028Graag gedaan.
Ik vind het een erg mooie auto. Ik heb nu een Saab en een Volvo, maar wie weet komt er ook nog eens Senator :)
17 augustus 2013 om 16:00 #18167029Mooie wagens.
De senator 24V CD baazzz!
17 augustus 2013 om 20:33 #18167030Mooi artikel om eens terug te lezen. En dan te bedenken dat ik er zelf in de jaren 90 een heb gehad, door het artikel te lezen kwamen de mooie herinneringen weer boven :thumb
17 augustus 2013 om 22:04 #18167031Mooi artikel, nostalgie volop. Ik heb altijd een zwak gehad voor de grote Opel-sedans. Spijtig dat er van de senator B nooit een coupe gemaakt is. Hopelijk gaat er met de nieuwe monza concept wel een deur open naar een coupe versie van de insignia.
Ook spijtig dat Keinath er niet meer dan één cabrio van gemaakt heeft. Ik vind die persoonlijk echt knap. Iemand enig idee waarom het bij dit enig exemplaar gebleven is? In ieder geval veel dank om dit te delen! Mocht je nog oude artikels hebben …
Nog even een foto van de cabrio versie, om bij weg te dromen.20 september 2015 om 19:03 #18167032Test van de vergelijkbare Vauxhall in een Britse uitgave >>>
https://www.flickr.com/photos/triggerscarstuff/sets/72157656408469014″ onclick=”window.open(this.href);return false;
21 september 2015 om 09:59 #18167033@vanheultje wrote:
Mooi artikel, nostalgie volop. Ik heb altijd een zwak gehad voor de grote Opel-sedans. Spijtig dat er van de senator B nooit een coupe gemaakt is. Hopelijk gaat er met de nieuwe monza concept wel een deur open naar een coupe versie van de insignia.
Ook spijtig dat Keinath er niet meer dan één cabrio van gemaakt heeft. Ik vind die persoonlijk echt knap. Iemand enig idee waarom het bij dit enig exemplaar gebleven is? In ieder geval veel dank om dit te delen! Mocht je nog oude artikels hebben …
Nog even een foto van de cabrio versie, om bij weg te dromen.Daar is op andere forums ook over gedroomd/gefotoshopt ;) ( tis dan wel obv een Omega, maar goed, voor het idee):
en in Australië op basis van een Holden Commodore:
14 oktober 2015 om 18:11 #18167034Omega is wel in coupe gemaakt. Holden monaro. En daar lagen ook dikke v8’s in. zelfs v8 met kompressor volgens mij zijn ze ook met de 6,2 v8 uit de corvette gemaakt.
Die aussies hebben hele dikke opels!
25 oktober 2015 om 11:46 #18167035De B senator/A Omega alias VN VP VR VS Commodore in australia (ieder 2 jaar bv hadden die een iets ander chassie/opties/opties/interieur enz enz en werd het als nieuw model gepresenteerd)
Waren af Holden niet als coupe te koop en deze hadden de 100% Australische 5L (of vrij zeldzaam een 5.7L) v8 aan boord met een usa turbo polt pattern bakken (meestal TH700 en later de 4L60E)
De latere B omega chassies genaamt VT VX VY VZ Commodores hadden nog heel ff de australische V8 en toen werd deze vervangen door de LS motoren als V8 zijnde en van de B omega chassies zijn idd weer 2 deurs auto,s gemaakt met als naam Monaro (Holden had vroeger ook een 2 deurs coupe gemaakt op basis van de HQ modellen.
http://www.holdenmusclecars.com.au/viewitem.asp?itemID=5246″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is de oude Monaro 100% australische makelijk op elk gebied (chassie motor bak interieur)http://www.ebay.com.au/itm/2002-Cv8-Monaro-6-Speed-Manual-/272023612511?hash=item3f55deec5f:g:y~4AAOSw0HVWE5oM” onclick=”window.open(this.href);return false;
Laatste model Monaro (zijn feitelijk allemaal hetzelfde chassie op wat wijzingen in motor 5,7ls1 werd een 6L en nog wat dingen na) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.