Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten
- Dit onderwerp bevat 322 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 25 januari 2021om 21:24 door geert opel.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2014 om 18:40 #18181343
heb je de assen al gemeten zijn deze dezelfde lengte
juist eens snel gezocht op het internet spoorbreedte
van de rekord is 1435mm
en van de commodore 1438mmdus denk dat de achterassen bijna even lang zullen zijn
ik wil anders eens langskomen voor deze die ik heb te passen dat je ergens weet
wat je kan eronder steken
heb 7.5×17 et34 liggen en 7×17 et40eventueel als ik om ge weet wel kan komen
grtz12 december 2014 om 18:58 #18181344hoi wat bedoel je met de assen gemeten de nieuwe achteras moet gewoon paasen hoor dat is 1 op1 mischien de cardanas maar dat weet ik nog niet hep de as weggebracht om te stralen en te spuiten dus moet efe nog weekje w8 denk ik
12 december 2014 om 19:06 #18181345de lengte van trommels naar trommels , waar de wielen tegen komen
als dit hetzelfde is kan je dezelfde velgen als op de rekord voor kijken juist wel met steek 5×120
grtz13 december 2014 om 13:33 #18181346zal ik volgende week wel doen als ze klaar zijn bij de spuiter op mn werk maar zal es kijken of ik de et ken berekenen
14 december 2014 om 12:13 #18181347uit welke auto zou ik de electrice ramen kennen gebruiken voor de opel rekord iemand een idee gr baboe
14 december 2014 om 12:59 #18181348Commodore C, Senator A
14 december 2014 om 13:02 #18181349oke dat wist ik wel ja zie die maar te vinden voor de 4 deuren zouden ze ook van een bmw 3 serrie passen of is dat te veel rompslomp bv ?
15 december 2014 om 21:41 #18181350Staat bij projecten wel een die van een bmw in een kadett heeft gemaakt ,dus het is mogelijk.
19 december 2014 om 17:26 #1818135119 december 2014 om 18:30 #18181352cardanas vraag iemand ervaringen met deze aansluitingen ik hep een andere caranas gekocht gaat dus van 4 gaats naar 5 gaats ik hep zeg maar de eerste aansluiting met de vorkaansluiting bij de andere as zit een flens mischien dat de vork er in pas zou kennen ja maar de klok is ook wat groter dan zou ik de cardan weer wat moeten inkorten of zou ik het achterste stuk van een andere cardan moeten hebben wat is wijsheid
19 december 2014 om 18:42 #18181353bovenste foto is de originele aansluiting van een rekord
de onderste ziet er bijna hetzelfde uit of van een Monza
mss moeilijk te zien
heb je dan ook een cardan met schuifstuk in de cardan zelf nodiggrtz
19 december 2014 om 18:50 #18181354hoi de cardan as die ik hep is aangepast ja waarvan het voorste stuk passend is gemaakt en het achterste stuk is gewoon van de rekord met de u beugels 2x dus zou mischien zeg maar het achterste stuk nodig hebben van cardanas mischien pas dat vork van de rekord er wel in maar dan moet ik de cardanas inkorten zeg maar
19 december 2014 om 19:04 #18181355weet niet of het past , maar is het niet mogelijk als die grote bout los is dat de ene aansluiting van de achteras op de andere past
grtz
19 december 2014 om 19:13 #18181356van de grote as krijg ik wel makkelijk los die flens ging er makkelijk af moet nog kijken of hij van de rekord er in past ging niet vandaag ivm spuiten wat ik vandaag moest doen maar stel dat het past moet ik de as wel wat gaan inkorten om dat de klok van de nwe achteras groter en breder is
22 december 2014 om 19:37 #18181357hoi zouden deze velgen passen op de rekord e1 met de 5 gaats 5×120 http://www.banden-pneus-online.be/autovelgen/dotz/mugello-dark/8.0×17-5×120-et20-74.1-46.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 december 2014 om 06:03 #18181358als de achteras dezelfde breedte is of van de rekord zou dit passen denk ik
want op de rekord past een velg 9″x16 et15
1″ = 2.54cm dus een velg van 8″ komt 2.54cm van naar binnen te liggen
1et = 1mm , dus komt de velg nog 5mm verder naar binnendus in totaal 3.04cm verder naar binnen of de 9″
hoe groter de et waarde hoe verder de velg naar binnen ligt
wel opletten dat de velg niet tegen de schokbreker aankomtgrtz
23 december 2014 om 11:43 #18181359Heb nog wel een GSE dashboard liggen. Zitten wel dikke scheuren in. Denk niet dat je die zoekt.
23 december 2014 om 19:50 #18181360velg past gelukkig of hij de schokbreker raakt weet ik nog moet de veerpoten nog ophalen zit alleen nog over de hoogte van de band te twijfelen is best wel grote velg had nog banden staan 225 45 17 maar denk dat ik nog lager moet mischien wel 35 hoog of 40 wat zijn de verschillen van 35 naar 45 hoog hoe mm of cm zou dat zijn
23 december 2014 om 20:34 #18181361Bij 225 – 45 is de hoogte 45% van 225 dus 101 mm hoog,
bij 225 – 35 word het dan 78 mm hoog23 december 2014 om 21:18 #18181362das duidelijk best veel verschil
24 december 2014 om 19:16 #18181363Je kunt ook nog naar 215-45-17,staan de bandjes iets meer getrokken en heb je minder kans op aanlopen.
De hoogte is dan 96mm.24 december 2014 om 19:37 #18181364hoi denk niet dat ze aanlopen hoor had hiervoor 9 j er opzitten dat ging goed
28 december 2014 om 18:34 #181813652 januari 2015 om 16:01 #18181366vandaag maar eerste voorpoot geprobeert en wiel gepast komen wat naar buiten maar net 5mm buiten het spatbord zijkanten wat meer dat mag volgens mij wel ? klopt dit ?maat 225 45 17 dit was efe omte proberen of et ging mischien wel 215 45 17 maar zien we nog wel eerst maar es schuren schuren poot er weer afgehaaldt tereug naar 4×100
2 januari 2015 om 17:40 #18181367Lijkt mee te vallen zo op de foto te zien. Zet eens een recht balkje tegen de velg. Zo kan je wat beter meten
Het loopvlak van de band mag zelfs 3 cm uitsteken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.