Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten
- Dit onderwerp bevat 322 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 25 januari 2021om 21:24 door geert opel.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2014 om 16:45 #18181268
oke ik zal nog wel efe afwachten mischien krijg ik nog wel hints op dit forum om de rekord te verlagen
14 maart 2014 om 16:55 #18181269@Freestyler wrote:
Bedenk wel dat bij rekord, het huis waar de demper in zit, 1 is met de schotel waar de veer op komt, en 1 is met het gat van de onderste fuseekogel. Betwijfel dan ook of het te doen is.
Denk dat je net als iedereen zult moeten zoeken naar passende veren en dempers.
Tip, zoek veerpoten van een A2 of E2, dan passen de verlagingsveren van senator B en omega A ook (voor dan, achter niet)
hoe hoog zijn de veren , van een omega a dan wel juist
vooraan passen de veren van een ascona c ook ( ofwel hebben ze mij wa wijs gemaakt )grtz
14 maart 2014 om 17:13 #18181270Heb nu onder mijn A2 senator veren geplaatst van senator B. Die zouden bij senator B -55m moeten verlagen. Aangezien hij nog niet op zen eigen poten staat, kan ik er nu nog weinig over zeggen. Enkel dat ze passen :afro
14 maart 2014 om 17:22 #18181271je bedoel zeker omega a sedan ?
14 maart 2014 om 18:13 #18181272voor de voorveren, is het om het even welk model of senator B of omega A.
Voor de dempers echt de station.16 maart 2014 om 13:28 #1818127316 maart 2014 om 19:21 #18181274Ik heb zelf de rekord station achter met vito veren verlaagt. Staat super en lekker laag. En nog een voordeel is dat als je nu wat achter in gooit of een aanhanger er achter hebt. Dat die niet gelijk op zijn reet hangt. Schokdemper worden van een koni geel van een manta waarschijnlijk als ze kort genoeg zijn. Heb ze nog niet gepast. In mijn topic ga ik nu een update maken hoe ik het er onder gebouwd heb. Je moet en handig zijn met een lassapperaat.
Groeten bas.
17 maart 2014 om 05:47 #18181275oke das heel mooi hep je daar pic,s van lassen is geen probleem dan w8 ik op de update van jou gr baboe
17 maart 2014 om 16:02 #18181276@baboe wrote:
oke das heel mooi hep je daar pic,s van lassen is geen probleem dan w8 ik op de update van jou gr baboe
Ik heb er duidelijke foto’s van gemaakt. Had gisteren al me update willen maken maar kon niet uploaden vandaag of morgen staan ze online.
17 maart 2014 om 20:33 #1818127718 maart 2014 om 20:40 #1818127818 maart 2014 om 21:22 #18181279mooie wielen ! heb net zo een setje !
25 maart 2014 om 21:19 #18181280hoi problemen met de stuurbekrachteging na bijvullen begint het stuur zeg 1 kant op te draaien uitzich zelf steeds bij vullen naar links en rechts dan slaat hij een kant op amper tegen te houden met de hand toen de kering er uit nieuwe kering er ingezet weer het zelfde weer de keering er uit toen was ik et beu paar dagen niks gedaan vanavond weer nieuwe keering er opgezet maar voor de rest niks gedaan nou was mijn vraag zouden de leidingen verkeerd zitten ? zit namelijk geen merktekens op wat doe ik verkeerd gr baboe
26 maart 2014 om 07:20 #18181281ff een vraag, je hebt de 2.6 erin. Welke pomp heb je erop zitten?
Deze:
Of deze:
26 maart 2014 om 07:34 #18181282Never mind.
Je hebt de laatste pomp.
Te zien aan het volgende, ik zie hier namelijk het losse reservoir wat bij de laatste pomp hoor. De eerste pomp heeft namelijk geen reservoir.
Vervolgens kijken we naar de aansluiting van de slangen:
En dan valt me op dat je de druk leiding (de dikke ijzeren leiding) op de achterste aansluiting hebt zitten.
Bij mij (heb het zelfde systeem ingebouwd, wel zo handig om dan te vergelijken ;) ), zit de ijzeren leiding op de voorste aansluitingff op de foto klikken en dan de foto vergroten.
Wissel de leidingen maar eens om ;)
26 maart 2014 om 08:33 #18181283Oke ik ga et vanavond proberen thx
27 maart 2014 om 18:56 #18181284hoi leiding omgedraaidt de stuurbekrachteging werkt nou gelukkig daar zijn we ook weer vanaf volgend project is de auto verlagen van achter met de vito veren de tip van sebbe volgen hep ook nog veerpoten gehaaldt van voren van een e2 moet ik nog veren zoeken volgens mij moet ik het van een bmw e36 halen moet ik nog efe opzoeken gr baboe
28 maart 2014 om 16:06 #18181285Vergeet niet in het midden een pin te lassen anders staat de veer los.
Je kan ook astra veren en schokdempers pakken. Moet je alleen een vul bus draaien. Werkt goed en wordt die lekker laag van. Moet je wel astra -80 veren nemen om goed laag te gaan.
5 april 2014 om 18:05 #18181286hoi vandaag een poging gewaagdt om de rekord te verlagen met veren opel omega a sedan 10 cm korter moet alleen nog de juiste schokbrekers vinden de lange zitten er nog onder hoogte is oke maar of et goed is weet ik nog niet velgen die er opzitten zijn ook 16 inch moet nog banden kopen voor de borbet velgen
5 april 2014 om 21:04 #18181287ik zou dan eerst banden op de borbets leggen en dan passen want die borbets komen toch wel een stukje meer naar buiten..,,
6 april 2014 om 08:12 #18181288de rand van de borbet s komen bij een rekord e1 sedan , welgeteld 0.5mm buiten de kas zelf
dus al bij al valt dit nog goed mee
6 april 2014 om 11:59 #18181289moet eerst efe voor de schokbrekers kijken van achter maar weet nog niet welke want als ik hem omhoog krik komen de achterveren nog los te hangen
6 april 2014 om 18:46 #18181290Met deze hoogte zal je het moeten redden met corsa a schokdempers. Dat hebben we op 1 van onze andere rekords zitten. Werkt goed wordt en niet heel erg stug van maar wel stuger dan die origineel is. Wij hebben er schokdempers van ta technics onder zitten.
Zelf vindt ik sedan veren een groot nadeel hebben. gooi is voor de lol 100 kg achter in. Kijk is hoe achtelijk ver die door zakt. Dat is de rede dat ik vito veren heb gepakt omdat ik er vaak met aan hanger rij of spullen achter in mee neem. Hou er echt niet van dat die dan gelijk op zijn reet hangt dat rijdt voor geen meter. Als je met vito veren 100 kg er in gooi zakt die hoog uit 2 cm dat is voordeel van die zware veren.
Maar als je niet vaak spullen mee hoeft te nemen zijn sedan veren goed. Ik spreek naar me eigen ervaringen.
Groeten bas.
7 april 2014 om 04:58 #18181291oke dit was ook gewoon een test de vito veren gaan er onder w8 nog efe op info voor de schokbrekers
16 april 2014 om 17:01 #18181292hoi zou ik hier problemen mee krijgen bij de apk zijn 9 j velgen banden zijn 225 50 16 zit nog na tedenken over 45 hoog in plaats van 50 steken nog net geen 2 cm uit ben nog niet overtuigt in iedergeval of weer andere velgen zoeken ken ook deze banden zijn gewoon efe om te proberen moet eerst zeker weten dan haal ik nieuwe gr baboe
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.