opel rekord problemen

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    kadettilac18
    Deelnemer

hallo,
      ik onlangs een opel rekord gekocht met een 1.9s motor.
      nu heb ik een paar vragen:

De auto remt erg slecht vind ik, ik moet echt hard stampen om hem maar een beetje te laten remmen. en hij trekt dan ook wat naar links en rechts als die snel vertraagd, er zit wel een rembekrachtiging op.

de auto start soms als die warm is ook slecht. moet hem dan vaak rond laten gaan en volgas starten, de auto heeft wel een automatische choke.

en de auto kraakt of bonkt ook erg vanachterweg. kan niet horen waar dit weg komt, dacht zelf aan schokbrekers of diff.

en als ik in de 3de versnelling rij (4 bak vloerschakeling) dan schud de auto soms heel erg, heb dit ook alleen maar in de derde versnelling soms.

en ik heb soms als ik in de 4de versnelling rij dat die uit de versnelling schiet.

en wat moet ik tanken gewoon euro 95? of moet er ook wat bij?

de auto heeft ongeveer 15 jaar stil gestaan en zijn door de vorige eigenaar recent nieuwe remmerij opgekomen en uitlaat enz. maar verder is die nog helemaal orgineel.

alvast bedankt.

Fearless
      Deelnemer

Zulke oude auto’s moet je altijd goed nalopen voordat je er echt goed mee gaat rijden.

Trek alle remmen uit elkaar en maak alles goed gangbaar. Een remzuiger die te zwaar naar buiten beweegt zal niet zo fijn remmen als 1 die wel goed gangbaar is…Dat veroorzaakt het trekken in het stuur vaak. De ene remt dan wat meer als de ander.

Dat je hard moet stampen ligt misschien wel aan je rembekrachtiger. Trek maar eens bij een nieuwe auto de vacuumslang los en dop hem af. Dan moet je keihard op het pedaal trappen om te kunnen remmen.
        Als je rembekrachtiger lek is van binnen zul je het zelfde merken.
        Of de slang er naar toe is lek.

Carburateur eens goed uit elkaar halen, schoonmaken en met een revisieset weer terug in elkaar zetten. Scheelt een stuk.
        Ontsteking nalopen, en vernieuwen daar waar nodig.

Controleer ook eens voor de gein de distributietiming. gewoon om er zeker van te zijn dat dat allemaal goed staat.
        Als dat niet goed staat haalt de rest ook niet veel uit ;)

Wat voor rekord heb je gekocht?

kadettilac18
        Deelnemer

een rekord c 4 deurs sedan met 117000 op de klok

Fearless
          Deelnemer

Mooi beesje! Heb zelf een 2 deurs sedan en station.
            Heb alleen de originele 1.9 van de sedan verkocht en ligt er nu een 6 in lijn in.
            Succes met je rekord…is een nette wagen zo te zien!

kadettilac18
            Deelnemer

ja weet ik, ik volg je projecten al een tijdje. mooie machines.

commo 67
              Deelnemer

zeker geen euro 95 tanken!
                tank 98 en voeg er loodvervanger bij, dat kan je in elk benzinestation kopen
                op de foto’s ziet je rekord er nog héél goed uit :thumb
                als de problemen met je versnellingsbak aanhouden; ik heb er nog wel eentje liggen

peter777
                Deelnemer

Mooi ding! Toevallig tijdje geleden samen met de eigenaar een B commo coupe opgebouwd. Dat remmen wat jij omschrijft klinkt ongeveer hetzelfde als de coupe. We hadden alle klauwen gangbaar gemaakt en voorzien van nieuwe blokken. Apparaat had 25 jaar stil gestaan en elke zuiger (2 per klauw) was wel iets mis mee. Eenmaal keuring er op viel het me wel op dat je enorm hard moest stampen, maar op de remmentestbank was de rembalans en vertraging wel in orde. Uiteindelijk kwam de eigenaar er achter dat er een halve fles remolie in de rembekrachtiger zat (dus die blikken pot waar de hoofdremcilinder in zit). Rubbers van de HRC waren lek en de bekrachtiger deed niks meer. Exemplaar van een E1 rekord er in geschroefd omdat die voor handen lag en nu remt ie heel gedoseerd als een moderne auto.

Slecht schakelen en trillen kan een slecht lager in de bak zijn. Zou in eerste instantie proberen de bak te spoelen en er vervolgens nieuwe bakolie in te doen.

Slecht starten bij warm zou ook in de bobine kunnen zitten, als deze minder wordt zal ie bij hogere temperaturen raar kunnen gaan doen. Check ook de contactpuntjes/condensator in de ontsteking.

En deze blokjes hebben GEEN geharde klepzittingen. Dus loodvervanger kan handig zijn. Aan de andere kant ken ik ook 3.0E motoren die gewoon op loodvrij rijden en er geen last van hebben. Maar ik zou het er wel bij gieten just in case.

En wat Fearless ook zegt, loop ALLES goed na. Ding heeft lang stilgestaan, en een verkopende partij zal hem nooit zo grondig nalopen als de persoon die er uiteindelijk kilometers in wil maken.

Check in ieder geval de remmen en de brandstoftoevoer puur vanwege veiligheid.

Uit ervaring weet ik dat met name de brandstof toevoer bij die oude beestjes vaak niet best is. Lekkende poreuze stokoude slangen en dat soort gedoe.

Maar hoe dan ook, erg mooie auto en veel rij plezier gewenst!

kadettilac18
                  Deelnemer

ik had nog even een vraag ik wil graag ook een paar mooie velgen eronder. maar wat is de maximale bandenmaat/ velgenmaat wat er onder kan?
                    wil graag mooie dichte bbs of lenso met cup

MitchEindhoven
                    Deelnemer

Mooie wagen! Ik rijd zelf ook al 2.5jr in een c rekord.
                      Dikke velgen onder zon fraaie originele rekord zou ik zonde vinden maar das mijn smaak.

Qua remmen: schroef je beide klauwen er eens af en kijk wat ze doen. Ff goed schoonmaken en gangbaar maken kan al wonderen doen!

Qua warme start en automatische choke, het boekje zegt:

Koude start is gas in en rustig loslaten voor t starten

Halfwarm is halfgas bij het starten

Warm is volgas bij het starten

Nieuwe bougies, verdeler, rotor en contactpuntjes doet eveneens wonderen!

Die van mij (1.7s) loopt veruit het mooist op euro 98, op 95 levert hij minder vermogen en dieselt hij na. Evt werkt een flesje octane booster ook! Qua kosten scheelt het niks.

Qua herrie achterin: draagarmbussen kunnen nog wel eens op zijn na dik 40jr.

Succes ermee en strooi vooral met fotos en vragen!

Mitch

kadettilac18
                      Deelnemer

hallo,
                        bedankt voor de reactie,
                        de banden die er nu onder zitten zijn geloof ik al dik 20 jaar oud, en hebben een klein loopvlakje in het midden, en ze zijn ook keihard.
                        niet echt ideaal dus.
                        nu zou ik graag zoiets eronder willen hebben:

en dan het liefst 17 inch met platte bandjes maar wil graag weten hoe groot er onder kan of waar jullie mee hebben gereden zonder problemen

Fearless
                        Deelnemer

Ik weet dat 15 inch et 25 met 195 50 prima past. …mijn sedan reed daar prima op.

17 inch weet ik niet maar dat is wel echt groot onder zo’n auto

Ik weet niet of je geïnteresseerd bent in verbreed staal?
                          http://opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=11331″ onclick=”window.open(this.href);return false;

commo 67
                          Deelnemer

17 inch gaat zelfs met verlaging

bassie16V
                            Deelnemer

@kadettilac18 wrote:

hallo,
                              bedankt voor de reactie,
                              de banden die er nu onder zitten zijn geloof ik al dik 20 jaar oud, en hebben een klein loopvlakje in het midden, en ze zijn ook keihard.
                              niet echt ideaal dus.
                              nu zou ik graag zoiets eronder willen hebben:

en dan het liefst 17 inch met platte bandjes maar wil graag weten hoe groot er onder kan of waar jullie mee hebben gereden zonder problemen

BBS :wub :wub :wub

MitchEindhoven
                              Deelnemer

Ik zag dat hij te koop staat. Ben je hem nu al zat?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.