OPEL ONDERDELEN

Forumindex Forums Modellen Astra OPEL ONDERDELEN

Adam Opel AG Zelfstandig

psa is van plan om de zelfstandigheid en modellen van Opel af te voeren.

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • #1 JA
  • #2 NEE
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Jean1941
    Deelnemer

Geachte Allemaal.

Ik hben bij mijn lokale Opel dealer geweest voor onderdelen, Tot mijn zeer grote verbazing was het onderdelen magazijn weg, en als particulier kan je bij distrigo.nl (psa onderdelen magazijn) geen onderdelen bestellen. Wat zo en zo toch moeilijk is als je geen afbeelding of model gegevens heb (zoals bij mij met meerdere verschillende leveranciers en uitvoeringen in 1 modeljaar) Dus, wat nu. Is psa van plan om ons merk om zeep te helpen of gaat het net als bij de KLM, :help: :help: :help: :help: net zo lang tot alles kapot is en niemand meer zin heeft. Laten we dat niet hopen.

Bart…
      Deelnemer

Ze doen dat om minder afschrijving van oude onderdelen te hebben die nooit meer verkocht worden. Je kan bij de dealer bestellen en dan hebben ze het de volgende dag.

Haasje17
        Moderator

Opel heeft zoiezo nooit veel onderdelen die ze veel langer maken dan de autos nieuw verkocht worden. En nu alle nieuwe modellen psa zijn zijn er ook geen onderdelen meer die straks uitwisselbaar zijn met de voorgangers.

Corsa_GSi
          Deelnemer

Het is toch logisch dat je geen voorraad meer hebt, dat is bij alle merken zo. Voorraad kost geld. Daarnaast zijn van alle courante modellen de onderdelen in 1 dag bij de dealer. Een fabrikant is verplicht tot 10 jaar na einde model onderdelen te kunnen leveren (volgens mij was dat de EU wetgeving).

Bij Orange Motors in Rotterdam stuur ik een appje wat ik nodig hebt en dan zoekt hij het voor me op en dat voor mijn Corsa 1996, Astra 1997, Corsa 2007, Agila 2009. Laatst nog een specifiek rubber voor de Astra gekocht, dat was er binnen 3 dagen. Deze service hangt en staat wel met de magazijn man / vrouw die bij de desbetreffende dealer werkt.

Alle voorraad voor de auto’s ouder dan 10 jaar gaat naar Opel Classic Parts.

Zelf uitzoeken wat je nodig hebt via https://opel.7zap.com/nl/car/ kan je ook helpen natuurlijk.

Ook vind ik het logisch dat PSA hun onderdelen in PSA auto’s, wat Opels nu zijn, stopt en niet apart laat fabriceren. Dat scheelt ook weer in de kosten, aangezien je dan van 1 onderdeel er niet 100000 laat maken, maar 150000. Dan worden ze per stuk natuurlijk goedkoper en levert een auto meer op.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.