Opel Omega stugge achterveren

Forumindex Forums Modellen Omega Opel Omega stugge achterveren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Piet Paulusma

Hallo.

Onlangs heb ik mijn Opel Omega 2001 naar een officiele Opel garage gebracht voor Apk.
      Mijn auto bleek een gebroken achterveer te hebben waarna er 2 achterveren zijn vervangen.

Sindsdien stuitert de auto nogal hard over kleine oneffenheden in de weg. De oneffenheden voel je nu veel harder in het interieur.
      De auto reed voor de reparatie nog comfortabel maar als ik nu over een klinkerweg rijd lijkt het wel een Fiat Panda.
      De garage zegt dit:
      Nieuwe veren zijn altijd stugger als de oude veren die ingelopen/gereden/ingeveerd zijn dat kunnen we helaas niet veranderen.

Ik vind het maar vreemd. Een nieuwe Omega of Insignia rijdt toch ook niet als een Panda.
      inmiddels een 500 km verder stuitert de auto nog steeds als een Panda.

Klopt het wat de garage mij verteld heeft of proberen ze mij met een kluitje in het riet te sturen?

Vega
      Deelnemer

Het zal natuurlijk iets stugger zijn dan rijden met een gebroken veer maar er zou niet zoveel verschil in moeten zitten.
        Wat voor veren hebben ze eronder gezet?
        Heb je niveauregeling?

Piet Paulusma

Bedankt voor het antwoord.
          Ik weet niet welk type achterveren ze eronder hebben gezet. Het staat niet omschreven op de factuur. Ik weet niet of er niveauregeling op de schokbrekers zit.

mike_c30se
          Deelnemer

Hallo met michael.. Ik weet van mijn omega,dat ik een keer spiraal achterveren achter heb vervangen doordat de veren gebroken waren door roest ,en apk afkeur
            Bij een sloperij rondgelopen ,en mooie achterveren gevonden en gekocht…Bij thuiskomst zag ik met omwissellen,dat die veren dikkere windingen hadden dan mijn originele veren van een benzine versie..
            Na het monteren stond mijn auto achter veel hoger dan normaal,en de vering was veel stugger dan voorheen… Ik heb er kort mee gereden,en ben overgegaan naar een verstelbare schroefset van KW..

Ik weet dat er 2 soorten veren zijn die op het oog gelijk zijn,maar verschillen hebben..
            Dus als ik het goed zeg, Stugge zwaardere veren voor onder andere diesel auto’s en caravan uitvoering met trekhaak (Zware belasting achter)
            Of de normale veren voor de benzine uitvoering.(die \ijn sopeler met inveren.

Kun je eens een fotootje hier plaatsen van je achtervering? Grt mike

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.