Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Opel omega A 3000 24v C30SE 1990
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 augustus 2020om 12:50 door ACIDSTORM.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2013 om 12:30 #17255235
Rotte dorpels en herstel roest problemen opel omega A 3000 uit bouwjaar 1990
Voorraam ook gebarsten onder bij de ruitenwissers .. Er was daar een gat onstaan waar de gekleefde voorruit zwak werd.. Deze winter verder gebarsten door de voorruit te ontdooien met warm water uit de emmer..op internet kon ik de de voorruit en dorpels vinden via webwinkels… Dat was een flinke opgave..Maar alles is hersteld in de laatste 3 weken voor dit topic.. De dorpels heb ik precies uitgeslepen door de nieuwe dorpels over de bestaande te plaasen ,en te kijken waar de lijnen zitten voor het wegslijpen van de oude verroeste dorpels.. Er zat veel zand en roestvlokken onde de originele dorpels.. Het leek wel Titanic qua rot ,dat ik begon te slijpen :puke .. Zie de fotootjes..Iemand bekend met rot in de oude opel omega’s?
Bij mij was ook apk afkeur op de kokerbalken onder de achterbank die naar de kofferbak lopen ..Precies onder mijn achterwiel ophanging (Van bodem balk met een boog naar de kofferbak)9 februari 2013 om 13:09 #18104624Welkom! Wat is het plan met de Omega, helemaal opknappen of het nodige repararen en er lekker mee rijden?
9 februari 2013 om 13:59 #18104625Hey Hallo.. :D Ik heb de auto sinds 2007,en het plan is opknappen..Maar aangezien ik dagelijks de auto nodig heb is het rijden en opknappen in de weekenden….
Ik wil er een soort DTM omega van maken met mooie graphics…
De motor is getuned naar 18 bar comressiedruk,Originele motor C30SE gereviseerd.
Uitgehoonde luchtbuis.Nieuwe Electronica componenten van de DualRam systeem.
235 pk chip voor de Motronic regelkast van de injectie.
400 lph Walbro intank Fuelpump ipv de originele 130 lph pomp van de omega .
KW verstelbare schroefveren voor omega evo 500.
PU bussen voor de voordraagarmen en stabilisator stang (Paarse bussen)
De bussen van de foto heb ik op moeten vullen met 1.5 cm plaat,omdat de draagarm speling had met ruimte..Die kon ik niet verder vastbouten in het chassis..Niet gemaakt voor opel omega A,zoals ik ze besteld had..Waarschijnlijk omega B..Mijn oplossing was prima zo.. Geen speling en betere wegligging met alle aanpassingen.
Nieuwe geventillerde remschijven voor 298 cm en achter ook geventilleerde remschijven van 298 cm met bredere remklauwen van een Opel omega B Diesel versie.die past geheel precies met een halve cm speling uit de binnenrand van de originele gesmede 15 inch velgen . links is de originele niet geventileerde schijf..Rechts is de grotere gevent.Schijf.
Links kleine remklauw..Rechts de grotere voor de gevent.schijf achter.. :ass
Nieuwe benzinetank 90 liter.
Nieuwe stalen remleidingen voor en achter.
Nascar airducts verwerkt in de voorbumper voor lucht toevoer naar de remschijven.
Nascar Electrische koelVentilator met regelbare aquarium digitale thermostaat met lcd display ,instelbaar van -50 tot 100 graden Celcius… De pt 100 voeler met snoer voor de temperatuur heb ik in de radiateur bovenin geprikt..ik kan dus instellen wannneer de electrische vin inschakeld met een relais schakeling 40 A uit een omega B..omdat de digitale TH geen grote stromen aankan wannneer de vin aan springt..
De originele Viscovin heb ik van de waterpomp afgeslepen voor meer motor vermogen..
Een nieuwe Friedrich Motorsport Groep A uitlaat met diameter 70 mm en een X Pipe op de plek waar de katalysators zaten.. Ook 70 mm doorsnede..ik heb besteld een Mattig voorbumper Lotus omega bij RT tuning..maar daar wacht ik al op vanaf november.. Nog niet ontvangen helaas..
Van Risse motorsport wil ik de polyester voorzij schermen kopen van opel omega Evo 500 met de uitbouwranden…Achterzij uitbouw wielranden kan ik niet vinden op internet.die zal ik zelf wel op maat maken ,en zoeken van een huidig jeep model,die ik dagelijks zie rijden op de weg..
9 februari 2013 om 19:53 #18104626gaaf project, je ziet ze niet zo veel meer
keep it up :wors
9 februari 2013 om 20:43 #18104627Foto’s van dat ik em kocht tot nu.. Vele metamorphoses jaarlijks. king:
Zo kocht ik em in 2007 voor 1000 euro.
2007 Manta wielranden erop gemaakt ,en de wielkassen achter verlast.
2008
Elk jaar weer aan het sleutelen in de lente en zomer in mijn vrije tijd.. met veel pils erbij en creatieve ideeen.. ;)
25 juli 2020 om 05:33 #18382672<i>Gaaf project! Hoe staat het er tegenwoordig (een paar jaar later) voor? Heb je hem nog?</i>
Ik heb mijn blok gereviseerd en wil hem tegelijkertijd zo veel mogelink kietelen voor wat extra vermogen. Nu is de kop al gevlakt, blok gevlakt en gehoond icm nieuwe zuigerveren en heb ik een DTM uitlaatspruitstuk met 3″ rvs uitlaat. Maar ik zou zo graag een chip willen om hem te tunen of iets dergelijks. Waar heb jij je chip/motronic kast gekocht?
Groet schampert
4 augustus 2020 om 12:50 #18384617Aan schampert.. De tuning chip had ik van ebay duitsland.. hier een link van een soortgelijke chip die ik al 10 jaar gebruik.. betere response op de gaspedaal en meer trekkracht onderin de motor.. zie de link https://www.ebay.co.uk/itm/CHIP-TUNING-OPEL-VAUXHALL-PERFORMANCE-OMEGA-3-0-24V-C30SE-3-0-V6-X30XE-15HP/224007140307?hash=item3427ddb3d3:g:g6wAAOSwidFazi47 ik spreek je straks weer topper.. Omega what else..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.