Opel Omega 2.0 L Automaat 1996

Forumindex Forums Modellen Omega Opel Omega 2.0 L Automaat 1996

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    slimmie89
    Deelnemer

Hoi!
      We hebben een Opel Omega 2.0 L automaat gekocht uit 1996 voor de cross.
      Nu het volgende:

* De automaat bak gaat af en toe in storing. Als de motor uit wordt gezet en weer start is het probleem over.
      Wat zou dit kunnen zijn?

* Ook zijn we aardig aan het snoeien in de kabel boom. Deze hebben we bijna zo kaal mogelijk gemaakt.
      Nu is het de bedoeling dat er een paneel komt waar we de auto mee op contact zetten en starten. Dit werkt al naar behoren, maar nu willen we ook nog de lampjes daar op overnemen van de schakel standen van de automaat. Dus de lampjes P R N D 1 2 3.. Ik heb de spanningen gemeten die dit kastje ingaan maar kan hier niet wijs uit worden.
      Er gaan 8 draden het kastje in. Je zou dus denken aan 7 standen + massa. Dit is echter dus niet het geval. Ik kan er totaal geen logica in zien. Hoe kan ik dit oplossen?

* We wouden de radiator ook gaan verplaatsen achter in de auto. Echter loopt er ook een olieleiding naar dezelfde radiator. Is het mogelijk om deze ook te verleggen?

* De cross wat we gaan rijden is een rodeo. Dit gaat tamelijk hard. Nu is ook de vraag of de brandstoftank veel kan hebben? Deze zit echt ver naar achteren en is van kunststof.. Als we deze zouden vervangen met een RVS tankje in de auto, hoe lossen we dit dan op met de brandstoftank?

Ik hoop een paar goede reacties te krijgen!
      Bij voorbaat dank!! :wors

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

@slimmie89 wrote:

Hoi!
        We hebben een Opel Omega 2.0 L automaat gekocht uit 1996 voor de cross.
        Nu het volgende:

* De automaat bak gaat af en toe in storing. Als de motor uit wordt gezet en weer start is het probleem over.
        Wat zou dit kunnen zijn?

Uitlezen dan weet je het.

@slimmie89 wrote:

* Ook zijn we aardig aan het snoeien in de kabel boom. Deze hebben we bijna zo kaal mogelijk gemaakt.
        Nu is het de bedoeling dat er een paneel komt waar we de auto mee op contact zetten en starten. Dit werkt al naar behoren, maar nu willen we ook nog de lampjes daar op overnemen van de schakel standen van de automaat. Dus de lampjes P R N D 1 2 3.. Ik heb de spanningen gemeten die dit kastje ingaan maar kan hier niet wijs uit worden.
        Er gaan 8 draden het kastje in. Je zou dus denken aan 7 standen + massa. Dit is echter dus niet het geval. Ik kan er totaal geen logica in zien. Hoe kan ik dit oplossen?

Waarom verleng deze 8 draden niet en plaats je de houder met leds in het paneel.

@slimmie89 wrote:

* We wouden de radiator ook gaan verplaatsen achter in de auto. Echter loopt er ook een olieleiding naar dezelfde radiator. Is het mogelijk om deze ook te verleggen?

De olie leidingen zijn van de versnellingsbak. Weet niet of de pomp sterk genoeg is om de olie tot achter te verplaatsen.

@slimmie89 wrote:

* De cross wat we gaan rijden is een rodeo. Dit gaat tamelijk hard. Nu is ook de vraag of de brandstoftank veel kan hebben? Deze zit echt ver naar achteren en is van kunststof.. Als we deze zouden vervangen met een RVS tankje in de auto, hoe lossen we dit dan op met de brandstoftank?

Is het een station of sedan?? Onder de mat in de koffer ruimte bij station of onder de bank bij sedan zit een deksel waaronder een deksel zit waarmee je toegang hebt tot de opvoerpomp en de vlotter. Als je de leidingen daar los haalt en door de deksel naar boven voert kun je een andere tank monteren en de oude laten vervallen.[/quote]

@slimmie89 wrote:

Ik hoop een paar goede reacties te krijgen!
        Bij voorbaat dank!! :wors

Gr Jack

slimmie89
        Deelnemer

Okee super bedankt!
          Nu had ik nog 2 vraagjes over..

* Uitlezen gaat dus via zo’n op-com he? Waar kan ik zo’n ding relatief goedkoop aanschaffen? Ben al wel aan het zoeken geweest maar wordt steeds afgeschrikt door meldingen van die klonen uit China en zo..

* Waar komen die draden van het kastje waar de automaat in staat vandaan? Misschien dat ik een nieuw draadboompje kan leggen.. Lijkt wel netter vind ik.

Alvast dank! :D

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

Opcom is idd een chinaclone. De echte is praktisch onbetaalbaar kun je 3 nullen achter zetten.
            Je kunt eentje bestellen via ebay.

Je zult zelf idd een kabelboom moeten maken. De selector keuze leds zijn met een stekker onder de middenconsole gekoppeld.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.