Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opel Monza 2.2 Liter, waar op letten ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2009 om 20:13 #17210463AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het gaat hier om een A2 Opel Monza 2.2 Liter
wat is het verbruik van deze motor en waar
moet ik bij een evt aankoop technisch op letten :hmmz:worsps: heb al een A1, maar deze wilden we erbij hebben, uiteraard ook belastingvrij :o
bedankt alvast ;)
1 juli 2009 om 21:35 #17495010????
Wat moet je met zo,n 2.2?
Dat gaat helemaal niet vooruit….
Chassie is hetzelfde met ook op de gebruikelijke plaatsen de gebruikelijke roest,alleen die motor is nog minder waard als een rot ei in een Monza,ik heb er eens ooit in gezeten (bij een Sennie A2 dan wel) en het was werkelijk 3x niks…..
Niks trekken,geen top (boven de 140 was het al bijna op teminste geen snelheid meer in de naald van de km teller).
En het verbruik was ook niet al te spectaculair zo rond de 1 op 9-10…Daarom afrader,niet kopen of met het idee en 6 cil erin te planten,alleen staat dan weer op kenteken 4 cil.
En als je nu zegt het word een echte klassieker der zijn der weinig van gemaakt dan vraag je eens af waarom..Omdat het gewoon nog minder is als niks,geen acceleratie,geen top,geen zuinigheids rekords niks…..
Een C30SE (24V) verbuikt hetzelfde in een Monza met dubbel zoveel power voor het gevoel.
Sorry voor de mensen die een 2.2 hebben,in een lichte auto zal dit zeker goed lopen maar niet in een 1485kg zware auto met een CW waarde van een tank.
2 juli 2009 om 06:00 #17495011M.b.t. het verbruik zal een op papier een 2.0 of 2.2 wat mooier uitzien. Echter in de praktijk zul je zo’n motor altijd vol gebruiken omdat je toch met het verkeer mee wil rijden. Het verbruik zal daarom niet veel schelen met een 3.0E waarmee je met weinig toeren toch al met het verkeer meekomt.
2 juli 2009 om 06:28 #17495012Er zijn maar relatief weinig 2.0 en 2.2’s gemaakt in een korte productiecyclus (ik geloof maar 1 jaartje), omdat Opel met deze lichtere motoren de Monza (en Senator) een verkoopimpuls wilde geven. Door de lichtere motoren kon de catalogusprijs (flink) omlaag. Het zijn inderdaad geen snelheidsduivels.
Ik weet er zegge en schrijve eentje te rijden (dat is zelfs een 2 liter), en die jongen een paar keer ontmoet op meetings, en die heeft hem al behoorlijk lang, dus die zal er tevreden mee zijn, denk ik.
Voor de rest kon je in deze motorvariant gewoon alle gebruikelijke opties bestellen.
Oh ja, een verschil in de remmerij. De 2 liter (en misschien de 2.2 ook wel) heeft massieve schijven op de vooras (ipv geventileerde).
De lichtere versies wegen zo rond de 1300 Kg (afhankelijk ook een beetje hoeveel opties er op zitten, want dat maakt de auto zwaarder) en de acceleratie van de tweeliter is dacht ik 14 of 15 seconden naar de 100 toe. De 2.2 zal daar waarschijnlijk een seconde van afsnoepen. Topsnelheid (volgens het boekje dan) moet op de 180 zitten (plm. 175 met automaat)
2 juli 2009 om 06:45 #17495013ja klopt….
zoveel zijn er niet van de 2.2…
maar ik zou ook zeker niet zo’n monza 2.2 als dagelijkse auto rijden…. maar voor de verzameling is het misschien wel wat…2 juli 2009 om 07:36 #17495014De 2.0 had wel een 115 pk blok i.p.v. de 110 pk wat in de ascona en manta en rekord heeft gelegen. En volgens mij is de 2.0 versie nooit in Nederland verkocht.
2 juli 2009 om 10:19 #17495015Die 5 pk kwam door de dikkere uitlaat,maar goed de 4 cil hebben geen vermogen,teminste niet in een 1,4/1,5 ton zwaar ding.
Mooi laten is mijn advies of als het chassie roestvrij is,andere motor erin.
In een 4 cil is al helemaal geen lol te beleven.
2 juli 2009 om 12:10 #17495016de motorcode is volgens mij van de 2 liter ook anders.
de c kadett had een 2.0EH
de monza/senator volgens mij H2.0E (of 2.0HE weet ik niet meer zeker)
op monza senator.de stond ook dat de motorrubbers van de 2 liter anders waren, hier zit een of andere vloeistof in om het trillen van de 4 cilinder tegen te gaan en het zo hetzelfde comfort te geven als een 6 cilinder. deze motorrubbers op een 6 cilinder as zetten, verbeterd het comfort nog meer.
2 juli 2009 om 13:21 #17495017??
En waarom moeten motorrubbers omgewisselt worden beide lijn 6 blokken vn mijn Monza,s kun je 50 euro cent op zijn kant opzetten,vervangen door wat anders heeft 0.0 zin en zal je niet merken.2 juli 2009 om 14:11 #17495018origineel gepost door GSE
??
En waarom moeten motorrubbers omgewisselt worden beide lijn 6 blokken vn mijn Monza,s kun je 50 euro cent op zijn kant opzetten,vervangen door wat anders heeft 0.0 zin en zal je niet merken.Die 4-Zylindermodelle Senator A und Monza verfügen über sogenannte Hydrolager, also mit einem Flüssigkeitsgel ausgestatteten Einheit, welche die 4-Zylinder-Schwingungen noch mehr dämpft als die eigentlich einfacheren 6-Zylinder-Motorlager. Schließlich läuft ein 4-Zylinder deutlich rauer als ein 6-Zylinder. Um hier den gleichen Komfortansprüchen gerecht zu werden, wurden die teueren Hydrolager verbaut. Diese unterscheiden sich auch leicht in der Höhe, sie sind etwa 1-1,5 cm FLACHER als die 6-Zylinderlager. Ebenfalls ist der Zentrierzapfen an den Befestigungsflächen ETWAS anders geformt, hier unterscheiden sich auch die Aufnahmen der 6- und 4-Zylinder Vorderachsen geringfügig. Natürlich fehlen bei der 4-Zylindervorderachse auch die Halterungen für die Schwingungsdämpfer.
Eine Montage nach Modifikation der Aufnahmen an der Achse von Hydrolagern mit 6-Zylindermotoren UND Schwingungsdämpfern ist möglich, verbessert den Komfort deutlich.
2 juli 2009 om 17:28 #17495019AnoniemLid sinds:
1 January 1970we wachten nog op één fotosessie van deze Monza,
heb de eerste foto’s binnen, maar die zijn niet bevredigend
genoeg, om mij doen te besluiten over te gaan tot koop.:agentHeb de verkoper de kans gegeven, om nog een sessie
toe te laten sturen, met daarop de kritieke punten/plaatsen.
Deze punten werden met de eerste sessie niet duidelijk in beeld gebracht.
Laswerk is geen probleem, als het maar binnen de perken blijft. :vertagBedankt alvast voor jullie reacties.
ik zie het als positief dat het negatieve boven water komt,
want met die info kunnen er evt aanpassingen verricht worden tbv comfort op de weg.:thumbupMaar ik vind het bij deze wagen niet belangrijk dat er een groot blok in ligt,
deze wagen is voor vrouwlief en die stelt op autogebied geen hoge eisen.
de kleur en het interieur is voor haar belangrijker dan wat
er onder de kap ligt, en uiteraard het verbruik dat met 1:9 tot 1:10 binnen de perken blijft.:Dtuurlijk zal deze verbruiksresultaten ook behaald kunnen worden met een ander type Monza.
Het is nu nog even wachten op de laatste sessie,
over de prijs zijn we het eens, maar
blijft die sessie achterwege of geven deze foto’s een negatief beeld weer,
moeten we op zoek naar een andere………..:hmmz2 juli 2009 om 20:57 #17495020Jigsaw dat is pure mooi praat,ik heb een tijdje met de oprichter van die site gepraat,een man met echt kennis van zaken,maar die motordempers omwisselen is zinloos.
Een lijn 6 in goede staat merk je niet in de auto dat ie loopt:
geen trillingen in het stuur en met een 100% goed blok moet je een munt op de kant erop kunnen zetten,en als dat kan heeft het 0.0 zin om andere dempers te monteren. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.