opel monza

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    patlm121

Hallo,

even voorstellen mijn naam is patrick ben woonachting in belgie omgeving van Aalst en sinds vorig weekend ben ik een eigenaar van een Monza A1 bouwjaar 1981 .
      De wagen heb ik in Nederland gekocht kenteken was 74-TF-RB
      Origineel was het een 2.8H motorblok maar er ligt nu een 3.0E motor in , er is veel corrosie aan het koetswerk en er is veel gepruld aan de elektrische bedrading .
      Wat ik nodig heb is een handleiding en technische documentatie (haynes , vraagbaak)
      dan kan ik de wagen terug in zijn min of meer oorspronkelijke staat brengen, is er iemand die mij kan helpen

mvg patrick

OlafK
      Deelnemer

In het duits maar daar moet je vast wel uit kunnen komen (bijna alles online)
        http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJzMTPElUTT1kJyQjM9QUSF10UmMjM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

en anders een PM sturen naar peter777

patlm121

bedankt , voor de hulp met deze info zal mijn opel Monza project wel een grote kans hebben op slagen

mvg patrick

Opel_Bjorn
          Deelnemer

eerst was die groen en nu blauw???? Weet jij misschien waarom 2 dezelfde kentekens op 2 verschillende monza’s staan? Ge bent toch zeker dat ge niet met een omgekatte chassisnummer zit??

patlm121

waarom zou dat een omgekatte auto zijn , volgens mij heeft een vorige eigenaar er een andere look aan willen geven , een Monza A2 look je vind er zo nog op het internet .

Opel_Bjorn
              Deelnemer

Lijkt me vreemd. Dan zou de wagen nog mooi in de lak moeten zitten en geen roest moeten vertonen aangezien hij gespoten is (dan zou de wagen onder de matten en bekleding groen moeten zien, of hij heeft moet héél de binnenkanten mee gespoten in de blauwe lak). Dan heeft hij:
                – spiegels veranderd,
                – dashboard veranderd
                – trekhaak geplaatst
                – andere kofferklep geplaatst (zonder ruitenwisser)
                – gaatje in het dak weg geplamuurd in het dak van de ruitensproeier achteraan
                – A2 monza’s hebben andere achterflanken doordat de bumpers anders zijn, dus dan zou onder de achterbumper A1 flanken moeten zitten, of hij moet ook nieuwe zijflanken geplaatst hebben…….
                – Andere dakhemel, want A1 Monza’s hebben een gat in de dakhemel waar de binnenspiegel gemonteerd is. Bij A2 Monza’s zit de binnenspiegel op de ruit.

Heb zelf ook een Monza gehad dus ken er redelijk wat vanaf. Ik zeg niet dat het zo is maar volgens mij zit er een reukje aan deze wagen….

patlm121

Dat is duidelijk je weet er echt heel veel van, achteraan is er ooit iets gebeurd men kan er nog sporen vinden van een impact in de 34 jaar dat die auto al bestaat is hij al meerdere malen gespoten nu is hij blauw het groene vind ik ook terug en zelfs een grijse kleur kan ik op sommige plaatsen waarnemen wie weet welke kleur heeft ie nog gehad

grt patrick

councilxvb32

megamotormadness

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.