Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Opel Manta teveel benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2012 om 15:05 #18047216
Ja hij staat inderdaad bij de oude eigenaar, ik heb hem gekocht onder voorbehoud (geen aanbetaling, maar mondelijke overeenkomst) Maar ff een vraag, zou het ook de Lambdasonde kunnen zijn? Ik lees net (jaja) in het motorblad dat deze sonde het benzine – lucht mengsel aanpast, is dit zo?
Met vriendelijke Groet,
Renzo Boersma
30 juli 2012 om 18:12 #18047217Dat is in het kort wel wat een Lambdasonde doet ja.
Vraagje, wat voor motor ligt er in en welk type injectie?? Want ik vraag me af of er wel een Lambdasonde op zit.30 juli 2012 om 20:53 #180472182.0E en een LE-jetronic (gele injectors) injectie systeem. Als het goed is zit er een op, ik had namelijk een schema gevonden waar hij in werd weergegeven.
31 juli 2012 om 00:31 #18047219Lijkt me sterk op een analoog injectiesysteem.
31 juli 2012 om 08:06 #18047220Heb geen lambda zonde
31 juli 2012 om 08:08 #18047221Is hij zeker weten goed rijdend weg gezet
Op is er voor die tyd al mee gepruts verkeerde type computer geeft ook dit beeld
Zo uit mijn hooft moet ie op 030 eindigen of 00331 juli 2012 om 15:09 #18047222Oke mooi zo, dan valt die af! Dan blijft er een klein lijstje over waar we naar gaan kijken, ik laat het voor de rest nog weten
hij is voor 3 jaar terug rijdend weggezet! Altijd in een stalling gestaan
1 augustus 2012 om 14:56 #18047223ff vraagje, past een 2.2 kleppendeksel op de kop van een 2.0E?
1 augustus 2012 om 19:14 #18047224ja en van een 1600 ook en een 1700, 1900 en 2400 ook.
1 augustus 2012 om 20:00 #18047225mooi, dan weten we zeker dat het hier om een 2.0E gaat, we waren aan het twijfelen door de misleidende kleppendeksel
harstikke bedankt voor het antwoord hot rod :thumb
2 augustus 2012 om 09:02 #18047226Staat ook op blok zelf in theorie kan het ook 2.4 met 2,2 deksel zijn
2 augustus 2012 om 13:59 #18047227Ja maar zelfs ook een opgeboorde 1900 met 2.4 krukas/drijfstangen en zuigers. Alles (nou ja, veel) is mogelijk.
9 augustus 2012 om 15:19 #18047228Het probleem is gevonden,, de ECU van de injectie. Ook is het blok een 2.2E, kreeg ik net te horen. Nu op zoek naar een goede computer,, apk erop en dan hebben!!!
Harstikke bedankt voor jullie hulp!
9 augustus 2012 om 18:50 #18047229Hoop voor je dat het probleem daar ligt
10 augustus 2012 om 16:54 #18047230Alles is doorgemeten,, en toen ze de computer open maakte rook hij naar een doorgebrande ouwe televisie,, dus weet je al genoeg. Nu wordt er een computer geregeld en dan hoop ik hem snel te hebben!
18 augustus 2012 om 11:47 #18047231Nou immidels al rijdend
23 augustus 2012 om 14:50 #18047232Helaas nog niet. Ik heb een luchtmassameter (luchthoeveelheidsmeter) nodig voor het 2.2E blok, van een Rekord. Heeft er iemand een liggen?
Met Vriendelijke Groet,
Renzo
23 augustus 2012 om 20:41 #18047233Computer was toch stuk?
23 augustus 2012 om 20:51 #18047234dat was de stationair regel dinges die stonk als een bunzing. De lmm gaf 5x de hoeveelheid brandstof door als de aangegeven waardes. Maar omdat het om een 2.2 gaat zoeken we hier nu een lmm voor
23 augustus 2012 om 22:02 #18047235Heb je een type nr
Kan ik effe kijken24 augustus 2012 om 04:58 #180472360280202086 is het nummer,
Mvg
24 augustus 2012 om 07:03 #18047237Typefoutje. ;)
0280202068 is het boschnummer van de 2.2 lmm
Succes! :thumb
24 augustus 2012 om 09:08 #18047238Bedankt! Had het niet gezien!
24 augustus 2012 om 16:56 #18047239Heb je 5 of 6 polig
25 augustus 2012 om 12:56 #18047240Zal het ff navragen. De eigenaar noemt overigens dit nummer op..0280202202. Waar is deze van dan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.