Forumindex › Forums › Modellen › Manta › opel manta B 1600 loopt slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2009 om 11:04 #17213666
ik heb een opel manta B 1600 automaat, en heb hier momenteel problemen mee.
van de week is mijn gaskabel gebroken, ik het toen een nieuwe kabel gekocht en sindsdien heb ik dit probleem eigenlijk (of het is toeval)
de auto voelt heel zwaar aan, hij is veel trekkracht kwijt, daarnaast stottert hij heel erg, en ik kan niet meer harder dan 100 km/h rijden.
de ontsteking is goed (verdeler, contactpunten, condensator, bougiekabels etc zijn pas vervangen + ontstekingstijdstip is afgestel.
kan dit aan mijn carberateur afstelling liggen ??(hij blaakt ook hele zwarte uitlaatgassen uit (de muur achter mijn auto is inmiddels zwart :P
wat is de basisafstelling (er zit een solex carberateur op)? en wat is de co afstelschroef?heeft iemand dit ook ooit meegemaakt of weet hij waar ik moet zoeken? dan hoor ik het graag
1 november 2009 om 11:37 #17543794Heb je het al even zonder luchtfilter geprobeerd?
Als dit niet werkt, zit ik te denken aan een vlotter die niet goed werkt.
Vreemde is alleen dat hij niet harder wil dan 100.
Ik heb een keer “gom” in de carburateur gehad en dan wilde hij niet harder meer dan 70 km/h.
Het moeilijke van de carburateur schoonmaken is, om de pakkingen heel te houden.
Als je de bovendeksel los schroeft, de vlotter voorzichtig verwijdert, kun je zien of er rotzooi in zit.
Nu kun je er ook een paar sproeiers uitdraaien en doorspuiten. (één voor één, zodat ze wel op dezelfde plaats terug komen).1 november 2009 om 11:58 #17543795luchtfilter heb ik er al uitgepakt hier zat ik ook aan te denken.
100 haalde hij wel met moeite hoor, het zou idd vuil in mijn carb. kunnen zijn
kan ik er ook een cleaner ofzo ingooien ??
en klopt het dat er geen brandstoffilter in een opel manta B cc zit??als ik mijn carberateur schoonmaak wat zijn dan de basisafstellingen waar ik hem naderhand weer op in moet stellen?
1 november 2009 om 14:46 #17543796Als je alleen de bovendeksel eraf haalt, en de hoofdsproeiers eruit draait, heb je niets met basisafstellingen te maken.
Alles is dan een kwestie van losdraaien en weer vastdraaien.1 november 2009 om 19:08 #17543797in mijn cc gsi automaat zit wel een benzine filter en wat mij gebeurde is dat de dikke benzine slang tussen tank en pomp iets getordeerd zat en naar binnen dubbel was geklapt.. het stof stond redelijk recht maar de rubber had losgelaten vanbinnen, mss is jouw slang ook niet meer open..
als je hard zuigt aan de slang door hoge snelheid zuigt de slang zich dicht..tenminste dat gebeurde bij mij<_<nu verklaard dat niet je roeten …mss een combinatie van..???
1 november 2009 om 19:35 #17543798ik heb een 1600 met mechanische brandstofpomp dan kan dit van die benzine slang toch niet denk ik of wel??
1 november 2009 om 23:51 #17543799afstelling gaskabel mischien.
2 november 2009 om 01:54 #17543800Ha die Tom,nou ik heb van het weekend ook liggen klooien met brandstof aanvoer,ik heb een b-ascona 16S automaat,ligt dezelfde motor in als bij jouw,de solexcarbateur is dezelfde,een automaat heeft er 1tje met 2 kamers,een dubbele dus,ik zou als ik jouw was het gaan zoeken in de brandstofaanvoer,benzinepomp die niet helemaal meer lekker werkt,zit onder je dynamo en onsteking,2 boutjes sleutel 10,omdat te controleren of hij nog genoeg opbrengt kan je het beste even de benzineslang aan je carb. losschroeven en even starten,pas wel op,als het goed is komt er aardig wat benzine uit,en inderdaad wat postbus manta al gezegd heeft,maak de carb. eens goed schoon,kijk wel uit voor de pakking,de carb, draai je met 6 boutjes met een platte schroevendraaier los,voorzichtig naar achter leggen,de vlotterkamer zit aan de voorkant,klipje eruit wippen,vlotter eruit en controleren dat hij geen gaatje heeft,kan lek zijn!!,schone doek,bijv. keukenpapier ,de benzine die er nog inzit,inlaten trekken in dat doekje en de rest er voorzichtig uitblazen,is hij schoon gewoon weer terug in elkaar zetten,als je niet ergens aan gedraaid heb moet hij beter lopen,maar zit je draadje achterop de carb. er wel op,dit heeft te maken met je choke!!!!kan natuurlijk ook zo zijn dat er een draadbreuk ingekomen is doordat je de gaskabel vernieuwd hebt,kom je er echt niet uit,laat het even weten,kom ik wel langs,als het natuurlijk niet te ver is,ik weet niet waar je woont,los balos amigo
3 november 2009 om 11:47 #17543801mijn brandstofpomp heb ik c.a. 1,5 jaar geleden vervangen aangezien deze lekte
(nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn brandstofpomp sinds het begin eigenlijk altijd al wat olie gelekt heeft
weet iemand misschien een waarde wat de opbrengst van zo’n brandstofpomp moet zijn?? dan kan ik dit vergelijken.gaskabel afstelling kan ik mezelf eigenlijk niet voorstellen, het enige wat ik in kan stellen is de dode slag (en deze heeft hij niet)
die choke kabel is misschien ook wel het kijken waard, ik ben namelijk met een touwtje en handgas naar huis gereden, dus misschien dat dit touw iets weggeduwd heeft tijdens het rijden3 november 2009 om 15:44 #17543802Ik wil wel eens een foto zien van je carburateur.
Kun je het type lezen?
Is het een 32 DIDTA ?
Je hebt het over een choke-kabel???
Bij mijn weten heeft dit type carburateur een automatische choke.
Hierin zijn twee versies:
1. met electrische bekrachtiging vanaf het contact. (na langere tijd een stroompje door een bimetaal te laten lopen, verdraait deze de choke-klep)2. Met koelwaterverwarming:
Het koelwater loopt langs een bimetaal, waardoor deze de chokeklep bedient.Heb je een foto zonder luchtfilter?
4 november 2009 om 07:55 #17543803ik zal vanavond als het enigzins droog is proberen om een foto te maken
ik bedoel eigenlijke het elektrische kabeltje van de elektrische choke
(het is idd een automatische choke) maar die heeft nooit helemaal goed gewerkt.
ik trap altijd mijn gas eerst 1 keer diep in en dan start de motor met een hoog toerental.
als ik mijn gas dan nog een keer intrap gaat hij weer het normale toerental draaien4 november 2009 om 11:18 #17543804pro beer een keer dat ding waar het kabeltje aan zit slag los te draaien daar was iets mee dan moet hij beter gaan lopen of zoiets ,of als ie los zit liep het niet goed iig kun je het proberen
4 november 2009 om 16:04 #17543805origineel gepost door tomvdrunen
ik zal vanavond als het enigzins droog is proberen om een foto te maken
ik bedoel eigenlijke het elektrische kabeltje van de elektrische choke
(het is idd een automatische choke) maar die heeft nooit helemaal goed gewerkt.
ik trap altijd mijn gas eerst 1 keer diep in en dan start de motor met een hoog toerental.
als ik mijn gas dan nog een keer intrap gaat hij weer het normale toerental draaienVolgens mij werkt hij dan juist heel goed.
4 november 2009 om 20:01 #17543806is dit dan de officiele manier van je choke ? om je gaspedaal een keer in te trappen?
dan is het toch geen automatische choke :P
maar dit stekkertje lag gewoon los :o die heb ik volgens mij zelf nog los getrokken toen ik het touw vastgemaakt heb om gas te geven
maar het probleem is nu nog niet helemaal opgelost, hij loopt weliswaar iets beter, maar nog niet helemaal goed, hij stottert toch nog steeds, en de kickdown werkt nog niet helemaal goed
kan het kwaad als ik de gaskabel van de kickdown af ga stellen (of is dit een heel precies werkje en moet ik hier eigenlijk van afblijven?
ik zal van de week ook mijn carberateur schoonmaken, want hij ziet er niet al te schoon uit.
heeft er iemand ervaring met ultrasoon reinigen?
en weet iemand een adres in de buurt van Helvoirt (ligt tussen tilburg en den bosch) waar ik dit kan laten doen?
hoe kan ik een foto van mijn carberateur toevoegen ?? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.