Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel manta a schade : update 18-5 terug van spuiter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2012 om 08:19 #17803234
inbussen zitten standaart op 6 cilinders
9 maart 2012 om 08:56 #17803243@fluks wrote:
inbussen zitten standaart op 6 cilinders
Bedankt voor de tip.
Heeft iemand misschien nog 4 van die inbus bouten liggen ?9 maart 2012 om 09:01 #17803244Je pakt het gelijk goed aan, zeg!
Goed bezig, A-Manta’s zijn zo gaaf :thumb9 maart 2012 om 09:17 #17803242AnoniemLid sinds:
1 January 1970zooo waar zo,n aanrijdingkje wel niet toe kan lijden
wordt volgens mij weer een hele mooiedus geluk bij een ongeluk????
anyway even zo,n bout meenemen naar “fabory”
dan weten zij precies welke schroefdraad je moet hebben
en inbus of zelfs torx hebben ze wel in hun programma ;) :thumbup9 maart 2012 om 19:18 #17803224Fabory….heb ik regelmatig voor m’n werk mee te maken….nog nooit zo’n waardeloze leverancier meegemaakt.
Vandaag nog voor seegerringen gebeld, ze wisten niet in welk materiaal ze dat konden leveren….als je vraagt om Dacrometbouten (speciale behandeling) krijg je te horen dat ze dat niet meer doen omdat de behandeling kankerverwekkend is. Tegelijkertijd vertellen ze je dat ze een vervanger hebt, maar aangezien die maar in een paar soorten te verkrijgen was en dat de rest tegen meerprijs verkrijgbaar was (bijna €100 extra per 100 bouten).Of dat je bouten 12.9 of RVS bestelt en gewoon thermisch verzinkt 8.8 krijgt, met de mededeling dat dat de vervanger is, aangezien de andere dat moment niet leverbaar was uit voorraad…
Je kan beter langs een groothandel gaan zoals (in West-Brabant) Akkermans, of Biesheuvel Schreinemacher (omgeving Tilburg). Ik weet niet waar je vandaan komt, maar even verder kijken dan Fabory kan geen kwaad.
9 maart 2012 om 20:45 #17803241Bedankt voor alle info woon tussen weert en venlo.
Ga morgen gewoon langs bij fabory en dan neem ik wel een orginele bout mee kan ik gelijk kijken of ze de juiste hebben. En zo niet dan bel ik biesheuvel of akkermans .Hij past in ieder geval wel. Nu nog de juiste bouten.
Nog heel wat draadjes aansluiten.
Spruitstuk klaar voor montage.
14 maart 2012 om 23:54 #17803235Toch nog lastiger dan ik dacht die inbus bouten.
Bij fabory hadden ze geen m9 .
Maar heb ze gevonde op ebay en besteld.En nog ff korte update … Km teller kabel kapot maar gelukkig had ik er nog een paar liggen.
Van binnen alles klaar gemaakt alleen kdfi komt rechts voor de deur.
Vind het zo beetje druk.
Gasleiding paste nie ff aangepast.
Gas / verdamper zit erin en de eerste kabels aangesloten.
16 maart 2012 om 11:21 #17803255Zo dat ziet er goed uit!
Ik woon ook tussen Weert en venlo in. Heb nog wel een paar mensen in de buurt zitten die ook manta’s hebben mocht je nog wat zoeken.Mvg,
Tom16 maart 2012 om 13:05 #17803256@dreamix wrote:
mm dan moet ik op zoek naar de inbus variant.
Hoogte en alles is goed heb de orginele 15 met revet kan ze met de hand er wel een stuk in draaien maar voor dop 15 is te weinig plaats zit tegen het inlaat spruitstuk.
wij hebben hiervoor een dop bijgekocht en deze dun geslepen zodat je er net wel bij kunt.
Misschien ook een optie voor jou?18 maart 2012 om 09:15 #17803257mooi project hoor zo en veel werk ben benieuwd hoe ie er bij staat als ie klaar is :thumb
11 april 2012 om 20:22 #17803258Hij loopt , kdfi moet nog wel verder afgesteld worden.
http://i438.photobucket.com/albums/qq105/christhijssen/b5a063b6.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
11 april 2012 om 20:36 #17803259:wub :wub :wub
18 mei 2012 om 21:23 #17803260Eindelijk weer een update … Vanmorgen om 11 uur was ie eindelijk thuis … Spuiter kwam hem brengen… Vind het goed gelukt …
Eerst nog ff wa onderdelen in orde gemaakt
de beste lampen uitgezocht
Als eerste de velgjes eronder gelegd.
Hopelijk morgen de eerste echte testrit maken.
18 mei 2012 om 21:48 #17803261Hij ziet er super uit in het mat zwart :thumb
Maarrrr die street race demper kan echt niet vind ik zelf.
De rest van de uitlaat is wel heel mooi werk!Mvg Patrick
19 mei 2012 om 06:17 #17803262Ik ga met Patrick mee. :thumb
19 mei 2012 om 07:18 #17803263Mijn mening? zonde dat je hem in mat/zwart hebt laten spuiten.
En inderdaad die street race demper kan niet..
19 mei 2012 om 08:03 #17803264Ziet er weer goed uit Chris!
Maar ik twijfel toch ook nog een beetje over de einddemper :hmmz , maar wie weet veranderd dat als ik hem binnenkort een keer live zie. Succes met de afwerking!19 mei 2012 om 17:14 #17803265Ziet er echt wel grof uit dat mat zwart! Toppie! :thumbup
19 mei 2012 om 19:41 #17803266dit is de shit :thumbup
Buiten die einddemper is het écht een pareltje :wors :wub20 mei 2012 om 17:09 #17803267super dik apparaat zo, alleen de demper zou ik anders doen. verder :wors
29 juli 2012 om 21:46 #17803268Ik zit zo een beetje rond te snuffelen voor een lichter vliegwiel en toen kwam ik dit tegen.
Is dit nu een origineel 2.4 vliegwiel die afgedraaid is?
en is 6,4 kg dan het maximaal haalbare of nog redelijk ‘veilig’ (i.v.m. eventueel uiteenspatten of wat ook)?@dreamix wrote:
Vliegwiel laten afdraaien is nu 6,4 kg
19 juli 2013 om 17:37 #17803269Update ???
13 augustus 2013 om 09:05 #17803270denk het niet meer :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.