Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel manta a schade : update 18-5 terug van spuiter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2011 om 19:59 #17231515
Ongelukje gehad met de manta op de snelweg.
Eerst links de vangrail geraakt , daarna een vrachtwagenwiel, en toen achter de vrachtwagen door geslipt over de vluchtstrook tegen de andere vangrail aan.Maar schade is nog te doen. Hij loopt ook nog gewoon.Nadat expert langs is geweest gewoon zo mee naar huis gereden vanaf de garage.
Vandaag de spatborden en bumper en lampen eruit gehaald.
En een andere neus gehaald.
Spatborden heb ik nog liggen, en de motorkap is onbeschadigd. Hij hing wel in de vanger voor in de neus de beugel los moeten slijpen om hem open te krijgen.Maar ben eigenlijk op zoek naar foto’s van a manta neuswissel ben ff de weg kwijt hoe ik dit het beste kan doen.
Paar foto’s zijn dan wel handig.
Zo heb ik de motorkap los gemaakt.
Andere neus…
De spatborden, heb nog 2 andere spatborden staan die achteraan wat slechter zijn, dan maak ik er 2 goeie van.
23 januari 2011 om 08:21 #17803225Zo te zien al een paar weken geleden gebeurd in de sneeuw?
[rquote=1848874&tid=141090&author=dreamix]Nadat expert langs is geweest gewoon zo mee naar huis gereden vanaf de garage.[/rquote]Dus je hebt hiervoor verzekerd? Geluk bij een ongeluk…
Succes met het herstel!
23 januari 2011 om 08:30 #17803226das niet zo fraai:cry
succes met het herstel!
23 januari 2011 om 10:44 #17803227suc6 met het herstel en blij lekker posten hier over je vorderingen steken anderen zoals ik weer wat van op
23 januari 2011 om 11:05 #17803228Succes met je herstel, was een mooie manta zo te zien!
Als hij weer klaar is zal hij dat ook wel weer worden.succes ermee!!
23 januari 2011 om 12:06 #17803229Zo hea :O das jammer van de manta, maar het begin van het herstel is er alweer :D
Blijf dit topic wel volgen!!
Succes met herstel man ;)23 januari 2011 om 13:40 #17803230zonde man maar dat soort dingen gebeuren als jezelf er maar goed vanaf bent gekomen :o
24 januari 2011 om 12:41 #17803231So Chris,
zie dit nu pas. Viel me al op dat ik de Manta al een aantal dagen niet had zien staan. Hoe gaat het trouwens met de GT. Staat die al bijna in de spuitplamuur?
25 januari 2011 om 18:31 #17803232Kleine update , zo staat de manta erbij.
En hij was gelukkig allrisk ja.
Neusje blank maken.
Grondlakje erop.
Neusje is al bijna klaar, maar ik wil de rest ook nog blank maken.(probeer em deze week klaar te krijgen)
Zaterdag gaat de oude neus eraf.25 januari 2011 om 18:33 #17803233Combinatie brede banden en gladheid?
Echt zonde’ t is een vet ding zo
27 januari 2012 om 23:18 #17803245Kleine update..
Toch maar besloten alles te doen onderkant alles eraf gestoken met een beitel.
Onderkant is nu klaar vooras eronder.
Morgen de achteras en nieuwe remleidingen.En dan hopelijk volgende week blokje erin.
Maar die moet nog ff nieuwe pakkingen en rood spuiten.
Nieuwe uitlaat spruitstuk is in ieder geval binnen.
27 januari 2012 om 23:56 #17803246hou ons op de hoogte :thumb
6 februari 2012 om 19:05 #17803247Weer een kleine update
achteras klaar.
En hij zit eronder.
Blokje gespoten en nieuwe pakkingen en keringen
Ook alvast begonnen met de velgjes.
6 februari 2012 om 19:19 #17803248Goed werk. Pakt het grondig aan. Duurt ff maar het komt goed. :thumb
6 februari 2012 om 19:32 #17803249Jezus! Respect! Goed aangepakt en snel ook.
8 februari 2012 om 00:16 #17803250yeah :thumb :thumb
10 februari 2012 om 21:18 #17803251Zo weer een kleine update.
Kabelboom netjes gemaakt.
Rembekrachtiger inc nieuwe remleidingen erop.
Bandje van velg , deze week weg bregen vangrail schade laten maken.
Vliegwiel is weg voor af te draaien komt maandag terug.Ben aan het denken over systeem van bs autogas kdfi met lambda en dan dubbel systeem met lpg en injectie, iemand ervaring hiermee?
Volgende week ga ik naar intro cursus daar.
Moet blokje maar een week wachten voordat die erin zit.3 maart 2012 om 16:37 #17803252Zo eindelijk weer een kleine update… nu begint het op te schieten…
Maandag inlaat erop en dan kan ik verder met de kdfi enzafgezaagd 3 liter spruitstuk gekocht en aangepast met nippels voor gas.
En zwart gespoten.
ontsteking afgezaagd en afgedopt.
Blokje er vorige week ingehangen.
kdfi inc lambda en dis ontsteking.
Vliegwiel laten afdraaien is nu 6,4 kg
Uitlaat spruitstuk erop wel de bodemplaat naar binne moeten slaan anders paste het niet.
Radiator erin gezet en aangesloten.
3 maart 2012 om 18:33 #17803253Mooi hoor. Ziet er goed uit en je bent goed bezig!
De manta word goed aangepakt wat altijd mooi is om te zien!3 maart 2012 om 20:28 #17803254word wel weer een apart ding zo te zien :thumb
8 maart 2012 om 19:30 #17803240Heb een probleempje met het 3 liter spruitstuk, de originele bouten kan ik niet meer vast kan draaien is geen plaats voor dop.
Zijn hier ook inbus bouten voor?8 maart 2012 om 19:33 #17803239arme stakkerd :( kbedoel de manta :D
8 maart 2012 om 19:38 #17803238Hoezo past dit niet meer? Kun je niet meer uit de weg met de originele bouten?
(heb je wel de juiste?) dop 15 met vaste revet?
En zitten de bouten dan tegen je inlaat aan? (kun je de gaten wel zien?) met andere woorden: heb je hem wel op de juiste hoogte?mvg
8 maart 2012 om 20:08 #17803237er zijn inbus bouten voor te krijgen , alleen waar ?? ik kreeg ze bij een set dubbele webers icm spaghetti spruitstuk moest ik die ook gebruiken , misschien bij fabory ?
9 maart 2012 om 08:12 #17803236mm dan moet ik op zoek naar de inbus variant.
Hoogte en alles is goed heb de orginele 15 met revet kan ze met de hand er wel een stuk in draaien maar voor dop 15 is te weinig plaats zit tegen het inlaat spruitstuk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.