Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Opel Manta A Rally/Slalom/Behendigheid (Wattgestänge)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2014 om 05:21 #17651582
Foto’s heb ik zo 123niet. AS zondag waarschijnlijk te zien met de utrechtrit dus daar even naar toe komen popke
3 april 2014 om 08:49 #17651583:kewlpics :kewlpics :kewlpics
8 april 2014 om 11:40 #17651532http://www.mantaclub.nl/index.php/foto-s-en-video-s/jaarfoto-s/2010-nu/uit-2014/173-utrechtrit-2014#!prettyphoto” onclick=”window.open(this.href);return false;[artgallery_5343df6087695]/32/
Hier staan enkele foto’s voor diegene..
Nog niet klaar, want moet nog bestickerd worden en kleine dingen aan veranderd/gemaakt worden9 april 2014 om 07:05 #17651584Ziet er inderdaad mooi en strak uit. En vooral erg maagdelijk wit.
Rolkooi komt flink naar binnen vanaf de raamstijl, ziet die niet teveel in het zichtveld, extra dooie hoek gedeelte dus ?
Heeft dus zijn testritje ondertussen achter de rug.
Geen problemen of kinderziektes ontdekt ?9 april 2014 om 15:42 #17651585Komt redelijk naar binnen jah, maar niet storend voor het rijden (althans de eerste ervaringen) Voor de andere Manta wil ik dit wel anders hebben iig. Verder weinig ellende ondervonden. Heb hier op de dam veel kunnen testen, dat scheelt weer. Remmerij ben ik nog niet tevreden over. Hydraulische handrem ligt een beetje te klote, maar word wel gemaakt. Kleppen van de motor beginnen ook al hoorbaar te worden..
En die sper, ha, wil niks meer andere rijden zonder sper. Wat is dat heerlijk :thumb :D1 mei 2014 om 12:35 #17651586Eerste goede test doorstaan in Weert bij de behendigheidswedstrijd.
Viel niet tegen. Was vaak enkele seconden sneller dan de meeste 3.0 24v. Erg leuke en leerzame dag geweest.
Weet wel dat ik vermogen mis en een kortstuurhuis wel erg handig is voor slalom/behendigheid. Dus ga ik daar mee beginnen. Ook ben ik nu bezig met stuurbekrachtiger ivm kort stuurhuis. Is al mooi passend gemaakt etc, alleen nog aansluiten. Wie weet of het stuurhuis van een B het zelfde is als een A?De Manta word eind deze maand bestickerd, dus weer ergens om naar uit te kijken!
Hier nog enkele foto’s van afgelopen zondag;
13 mei 2014 om 19:26 #17651587MOOIE MANTA!
stuurhuis manta B is iets breder dan een A maar past wel als je gaten boort en bussen tussen plaatst,
kort stuurhuis manta B is makkelijker te vinden dan voor een A. kun je bij biesheuvel bestellen.
wat een verschil, is een goede investering een kort stuurhuis :agent3 juni 2014 om 07:59 #17651588Bestickerd en al;)
Kort stuurhuis besteld
Elektrische stuurbekrachtiging gemaaktBinnenkort maar eens beginnen met de andere motor king:
3 juni 2014 om 10:52 #17651589ziet er lekker sportief uit.
En ook nog eens echte sponsers ?
3 juni 2014 om 11:11 #17651590VDL wel, snackbar indirect. Komt nog meerdere sponsors op, maar niet al te veel..
3 juni 2014 om 11:14 #17651591ga je alleen slaloms of ook rally’s rijden ?
3 juni 2014 om 12:38 #17651592Slalom/Behendigheid en als het uitkomt rally, maar hoe en wat is nog niet duidelijk.. Slalom/behendigheid is stukke goedkoper als rally’s dus…
De manta a waar ik nu mee bezig ben wil ik wel gaan kijken of deze geheel voor rally gebruikt gaat worden voor in de toekomst. Zal wel jaren duren voordat die klaar is..3 juni 2014 om 17:08 #17651593Houd ons op de hoogte van je resultaten zullen we maar zeggen dan.
En houd hem heel in ieder geval, de Manta is eigenlijk te netjes om rally te rijden.
4 juni 2014 om 10:52 #17651594Ja Joost,
Toch mijn complimenten hoor. Ziet er keurig uit! Wreed zelfs! Wanneer gaan we eens een keer dat bakje koffie realiseren?
Ben benieuwd hoe het zit met dat korte stuurhuis en bekrachtiging. En al helemaal hoe zoiets rijdt.SUPER om te volgen. Hoop toch wel op meer updates en wat uitgebreidere
24 juni 2014 om 05:05 #17651595Zo, afgelopen weekend naar Arnemuiden geweest, Zeelandweekend van de Mantaclub. Dit is incl. behendigheidswedstrijd. Heel het weekend goed gegaan maar als het moet, tijdens wedstrijd zelf rubber afgescheurd van stabilisatorstang.
Klaar met wedstrijd.. Op de ambulance naar huis en maken maar weer.
Kort stuurhuis word gemonteerd, en elektrische stuurbekrachtiging werkt goed (op de snelweg heb ik er nog niet veel vertrouwen in)
Setje 45 webers ook nog eens weten te bemachtigen ;)
Bandjes kaal, dus weer een ander setje monteren. Al met al wel weer goed bezig geweest.22 augustus 2014 om 10:08 #17651596Weer een update;
Alle rubbers van vooras vervangen. Vertrouwde het spul niet meer, dus nu deels vervangen door teflon bussen en enkele originele rubbers. De schokdempers voor zijn stugger gezet, vond ik nog te ‘sompig’.
Inmiddels ligt er ook een standaard 2.4 erin, komt uit een van de manta’s die ik nog heb staan. Webers ondertussen doorverkocht, want zaten toch wat haken en ogen aan voor gebruik met deze Manta. Inmiddels kortstuurhuis ook gemonteerd. Was nog een heel gedoe! Als je bij Quaife een kortstuurhuis besteld voor een A Manta krijg je der een van een B Manta. Quaife zegt dat deze voor de A Manta is (= dus B Manta) Heb nu via Krausse Rensporttechnik een kort stuurhuis bemachtigd. Danny van Achterasrevisie.nl heeft kortstuurhuis in stuurhuis zelf geplaatst. Goed werk :thumb
Een dezer dagen loopt kan de Manta weer getest worden en kijk ik wat er verder nog gedaan moet worden.. (elektrische stuurbekrachting..??)22 augustus 2014 om 10:16 #17651597Klinkt goed, hij zal wel strak door de bocht gaan als je teflon bussen hebt geplaatst.
Houd ons op de hoogte waar je in actie komt? Ben wel zeer benieuwd.22 september 2014 om 13:57 #17651598Iemand ervaring met dit: Wattgestänge
Hier heb je verschillende types van. Wie heeft er ooit zoiets gemonteerd en wat zijn de ervaringen?
Ervaring met een van deze types;type 1
type 2
type 3
type 4
29 september 2014 om 19:08 #17651599Als je er echt serieus mee wil gaan racen / slalommen, zal je toch een heel stuk stuggere veren willen gaan gebruiken, dan is het effect een heel stuk minder.
Ik durf zelf wel te beweren dat je met goeie veren eronder het verschil niet merkt 1 op 1 ;)
30 september 2014 om 14:35 #17651600En waar kun je zulke veren halen/bestellen? Van welke auto? Waar op te letten?
Ik zou deze zware/stugge veren ook graag willen bemachtigen, maar het is niet de bedoeling dat hij ”zakt”. Dit i.v.m. potentieel aanlopen van de wielen wat niet de bedoeling is!M.v.g.
Gerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.