Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Opel Manta A Rally/Slalom/Behendigheid (Wattgestänge)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2010 om 15:43 #17219536
Ik ben aan het kijken wat ik in de toekomst met mijn daily manta ga doen. Daarom ben ik opzoek naar foto’s en informatie van deze Manta:
Wie o wie kan me helpen?
3 april 2010 om 17:20 #17651533Dik ding. :thumbup
3 april 2010 om 18:08 #17651534Heinz Robert Jansen reed t/m +/- 2006 met deze Manta in de youngtimer trophy (DE) rally en races hij rijdt nu met een B-Manta
4 april 2010 om 10:00 #17651535Heel apart ding!
Lijkt wel langer dan een normale manta, maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn. Hij heeft de allures van een musle-car van achteren
4 april 2010 om 16:00 #17651536Denk dat door die finish achtige sticker lijkt dat ie langer is! Ik vind iig gaaf. Even kijken of ik zoiets ga maken van me daily.. Eerst de SR afmaken en dan ff verder kijken. Meerdere foto’s of filmpjes zijn welkom:agent
4 april 2010 om 16:24 #17651537Heb je de D-max dvd al?
Moet er nog wel 1 van hebben liggen.
4 april 2010 om 19:41 #17651538dit wordt er ook 1 voor misbruik joost?zoals ff lekker middagje spelen in ut zeeuwse enz?
4 april 2010 om 20:34 #17651539Joost je hebt U2U :)
5 april 2010 om 09:16 #17651540origineel gepost door Duurt
Heb je de D-max dvd al?Moet er nog wel 1 van hebben liggen.
heb hem op de pc staan:thumbup
5 april 2010 om 09:19 #17651541origineel gepost door manta19sr
dit wordt er ook 1 voor misbruik joost?zoals ff lekker middagje spelen in ut zeeuwse enz?Ik zit er al een tijdje aan te denken om zoiets te fabriceren voor daily en om te raggen. Vooral na het zien van de manta van Jeff. Uber geil! Nu zal dit wel even duren, omdat eerst de SR af moet en dan ben ik nog een half jaar in het buitenland… Dan moet er langzaam aan het goed komen
5 april 2010 om 09:24 #17651542origineel gepost door Manta 24V
Joost je hebt U2U :)U2U back:)
3 juni 2010 om 08:24 #17651543Ben even aan het kijken voor de remmerij. Als er wat meer PK’s inkomen moet de standaard remmerij vervangen worden. Nu heb 13″ 8J SR velgen voor onder deze Manta. Ben dus nu opzoek naar remmerij voor die 13″.
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan niet echt iets vinden. Wellicht dat er iets van een ander merk de remmerij gaat passen?http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=116509&page=1#pid1538839
3 juni 2010 om 08:24 #17651544Ben even aan het kijken voor de remmerij. Als er wat meer PK’s inkomen moet de standaard remmerij vervangen worden. Nu heb 13″ 8J SR velgen voor onder deze Manta. Ben dus nu opzoek naar remmerij voor die 13″.
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan niet echt iets vinden. Wellicht dat er iets van een ander merk de remmerij gaat passen?http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=116509&page=1#pid1538839
3 juni 2010 om 09:38 #17651545240 klauwen passen bij mij niet in de stalen 13″ sr velgen,
deze zijn aan de buitenkant verbreed tot 6,5J maar dat maakt dus niets uit.13 inch lichtmetaal met lage ET zou moeten kunnen passen
(klauwen steken kleine cm buiten bevestiging velg aan remschijf)3 juni 2010 om 11:49 #17651546Hoi Joost,
Allereerst succes met je project. Je zou voor meer info contact kunnen opnemen met de club waar hij voor rijdt:
of mail hem direkt: heirojansen AT web.de (ff apestaartje vervangen ;))
3 juni 2010 om 16:19 #17651547Ik wil eigenlijk die sr velgen gebruiken, maar moet wel voldoende remkracht hebben met ongeveer 140 pk. Dus kijken of er oplossing daarvoor zijn en als het niks anders op zit dan maar andere velgen derop..
Ik had die site al gevonden, maar toch bedankt voor de tip!
Ben nu aan het kijken wat ik allemaal nodig heb voor de ombouw.. Dus vandaar de vraag(en)3 juni 2010 om 21:28 #17651548Omega A tangen (2400) passen dan wel de buitenkant wat afflexen (rij er al 5 jaar mee) met de braamschijf, een spoorverbreder van een halve cm en het gaat met origineel 13”
Je kunt ook je hart van de 13” laten omdraaien.
4 juni 2010 om 10:23 #17651549Kijk dat is info waar ik iets mee kan! Thanks
27 juni 2011 om 19:34 #17651550Interessant topic moet ik zeggen.
Dat is inderdaad bruikbare informatie.
En ik moet zeggen Joost. als je zoiets van je Manta maakt, heb je wel een uber geil ding!28 juni 2011 om 11:25 #17651551Plannen genoeg Gerry! Eerst die SR eens afkrijgen, lig nu te hikken met oliedruk.. Later van de daily een ‘rally’ Manta maken. Binnen een jaar als het goed is een schuur waar 8 auto’s inpassen voor me eigen, dus dan moet dat goed komen :thumbup
6 september 2011 om 20:29 #17651552Ondertussen begonnen met bitummatten weghalen en zoals verwacht kriksteunen rot. Van plan tot mei (apk vervaldatum) door te rijden dan uit elkaar. Ben al begonnen met de kooi, alleen is niet 1,2,3 gedaan. Ook intrieur is redelijk weg. Van plan om binnenkort tank in kofferbak te maken en ook de accu. Ook ondertussen allerlei onderdelen her en der aan het verzamelen. Word vervolgd..
28 oktober 2011 om 16:38 #17651553project staat een beetje stil, auto rijd niet meer en zal pas na verhuizing naar grote schuur begin het nieuwe jaar een lasbeurt etc krijgen. Wellicht een totaal restauratie..
9 februari 2013 om 08:39 #17651554Het stof er even afblazen..
Het is het een en ander gedaan aan de Manta. Laswerk is zo goed als klaar. A-stijl vervangen, chassisbalk vervangen en heel veel rot werk weggewerkt (was veel plamuur over rotte stukken :puke )
Afijn, rolkooi zit er ook in. Ben nu bezig om de stoelen passend te maken. Vooras is verstevigd en gepoedercoat. Kan ik in elkaar zetten als ik me bouten terug heb van de passiveerder. Achteras is binnenkort ook klaar, 3:89 geheel gereciveerd en schijfremmen.
Motor wat er voorlopig inkomt is een standaard 2.2 Wat opgefrisd en verschillende dingen vervangen, kan er dus in.
Ook bezinetank gemaakt van RVS en 15 inch velgjes opgehaald.
Nu nog kwestie van komt er uitbouw op ja of nee en dan strakmaken/spuiten en opbouwen :wors
Dus een kleine update9 februari 2013 om 21:45 #17651555Goed bezig !
Mooie kooi hoor. Ik hou wel van rally A manta’s weer wat anders dan de B’s
Ga zo door
Gr hans :thumb :thumb22 augustus 2013 om 18:09 #17651556Ondertussen is er weer wat gedaan (te weinig.. druk druk met alle andere auto’s, op de zaak etc.) Afijn, de assen hangen eronder. Motor en bak zitten er in, remmerij is ok alleen nog even ontluchten. Nu bezig elektrisch het voor me kaar te krijgen, gaat goede kant op, maar dat injectie gebeuren is andere koek dan zo’n carburateurtje. Als ie binnenkort loopt, strak maken en spuiten..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.