Forumindex › Forums › Modellen › Manta › opel manta 3.0 24v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2010 om 21:57 #17221072
ik heb een opel manta van 72 met een 2.0 moter
nu wil ik er een 3.0 24v motor in bouwen
zij er mensen op dit forum die dit al een hebben gedaan
zijn er dingen waar ik om moet denken
en kan dit om de regels van het rdw10 mei 2010 om 21:59 #17670281Welkom hier, bij de search functie vind je echt wel wat je zoekt. En stel je gelijk even voor ;)
10 mei 2010 om 22:48 #17670282een 6 cilinder in een manta ?
die zijn toch nooit gemaakt ? dat past toch niet :hmmz11 mei 2010 om 06:39 #17670283Danny heeft dit al gedaan
11 mei 2010 om 10:58 #17670284:wtf
Een Manta in een 6 cilinder geplaatst:hmmz11 mei 2010 om 11:58 #17670285redmanta op het forum is er met eentje bezig.:vertag
11 mei 2010 om 12:05 #17670286Zou ik niet aan beginnen hoor.. Lukt nooooooit!
:o11 mei 2010 om 12:08 #17670287Ik begrijp het niet helemaal…..er zijn er toch meerdere die deze ombouw gedaan hebben? Er heeft er zelfs één hier te koop gestaan. Weliswaar een 12 klepper, maar hoeveel lastiger kan een 24 klepper zijn?
11 mei 2010 om 12:13 #17670288nou, ik denk dat er bij een 24v toch wel heel wat meer bij komt kijken. ik zou zelf persoonlijk kiezen om een 12v in te bouwen.
en kaneelschep”waarom lukt het nooit? alles lukt als je der maar de tijd voor neemt.:D
11 mei 2010 om 12:18 #17670289Kan niet en past nooit .
ST1 V8:sleeping
11 mei 2010 om 12:30 #17670290‘Kaneelschep houd het sarcasme bordje omhoog’
11 mei 2010 om 12:34 #17670291koekie heeft er toch ook een 3.0 24v in zitten? in zn drift ascona.
11 mei 2010 om 12:39 #17670292origineel gepost door bettus accu
nou, ik denk dat er bij een 24v toch wel heel wat meer bij komt kijken. ik zou zelf persoonlijk kiezen om een 12v in te bouwen.en kaneelschep”waarom lukt het nooit? alles lukt als je der maar de tijd voor neemt.:D
Ja, electrisch zit er waarschijnlijk meer werk aan, de kop zal wat lastiger passend in de body te maken zijn, maar mechanisch is het in grote lijnen hetzelfde, en al 10-tallen keren gedaan (12valve)
11 mei 2010 om 13:12 #17670293Was maar geintje om de zoekfunctie te promoten! ;)
het is natuurlijk al gedaan en gewoon mogelijk :D11 mei 2010 om 13:42 #17670294nu heeft ie in ieder geval wat voorbeelden voorgeschotelt gekregen
11 mei 2010 om 14:38 #17670295inderdaad
er zijn er al meerdere hoor
maatje van me heeft m er ook in liggen @opelclanermelo donders mooi lopen doet dat:wors:wors
11 mei 2010 om 14:46 #17670296:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
11 mei 2010 om 15:23 #1767029712 mei 2010 om 16:26 #17670298stelt niet zoveel meer voor als een 12v, alleen moetie misschien iets lager komen te liggen en een paar draadjes meer verleggen, in principe loopt de motor met dezelfde aansturing vanuit de auto, +, -, geschakelde+, startdraad, acculampje,oliedruklampje,toerenteller,temp meter en een draad naar de brandstofpomp. De rest zoals oliedruk enz is optioneel. Met een schema en wat geduld kom je daar wel uit. Als je kunt lassen en slijpen en internetten (voor onderdelen) kom je er wel. Gewoon aan beginnen is het beste. Je ziet vanzelf wel wat weg moet enz.
kijk anders even op youtube bij tomvt1, staan filmpjes van mijn 24v.12 mei 2010 om 18:28 #17670299Originally posted by bettus accu
redmanta op het forum is er met eentje bezig.:vertaguh nee was het maar waar
slechts 2.0 8v12 mei 2010 om 19:12 #17670300http://www.streetfire.net/video/24v-starting-the-first-time-in-2007_106798.htm
zo, klinkt echt donders gaaf zo’n 24v. Hoeveel pk heeft zo’n blok standaard?
…” schrijft 24v op verlanglijstje… “
12 mei 2010 om 19:59 #17670301ow wacht ik ben in de war:agent
redmen is er met eentje bezig sorryking:
lijkt een beetje op elkaar:)
13 mei 2010 om 09:36 #17670302is goed te doen hoor ik heb zelf een 12v ingebouwd met een slijptol een las apparaat kom je eenheel eind :thumbup
http://www.youtube.com/watch?v=68PRkhUOdHw
ja dient speciale motorsteunen te kopente maken aangezien de motorsteunen voor de vooras komen.
stabilisatorstang moet lager
chassis dwars blak dient verder naar voren gezet te worden
radiateur komt in het voorfront ik had een kadett gsi 16v radiateur
zwaardere veren voor (orginele gsi veren voldeden bij mij met verlaagde schokdempers)
grotere remmen (ik had omega 3000 schijven klauwen en blokken wel omgeboord naar 4 gaats) rekord 2.2 is net niet zat metdat extra gewicht en vermogen.
rekord 2.2 vliegwiel met koppeling die is net wat groter als de 2.0 gsi spullen.
en dat gaat als een gek :thumbup
alleen heb ik nu gekozen een 16v in de manta te hangen aangezien dat een hoop gewicht scheelt maar wel net zoveel vermogen kan leveren. :thumbup
13 mei 2010 om 18:06 #17670303mijn 24 kleppertje ligt er al 10 jaar in. op het moment wordt het blok helemaal gereviseerd. alles eruit en alles nieuw er weer in. standaard had zo’n blok 204 pk. met airco en alle andere toeters en bellen. dat heb ik allemaal niet, dus ik ben benieuwd of alle 204 paardjes weer terug zijn. (en misschien een paar veulentjes erbij hebben gemaakt, tijdens de revisie)
het klinkt prachtig en het rijdt nog mooier. zeker met het dak eraf.13 mei 2010 om 18:39 #17670304 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.