Opel Manta 1.8 B 1986

Forumindex Forums Modellen Manta Opel Manta 1.8 B 1986

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263196
    ErikHard
      Lid sinds:
      19 December 2013

      Hallo,

      Ik heb sinds kort een Manta op de oprit staan. Ik kan er alleen niet goed achter komen wat voor soort type het precies is en wat verdere specificaties. Ook als ik bij de RDW gegevens opvraag zie ik niet alle specificaties ingevuld. Weet iemand misschien een manier om daarachter te komen?

      En dan nog een vraag: hij loopt niet. na wat speurwerk bleek dat er geen brandstof bij de injectoren komt. De brandstof wordt wel uit de tank gepompt, want onder de motorkap staat er druk op de toevoerleiding. De leiding splitst op een bepaald moment en daar zit een potje met een vacuumslangetje bovenop. Na dat potje komt geen brandstof meer. Nu zou het kunnen liggen aan dat potje, maar ik heb meer het idee dat het aan het vaccuumsysteem ligt. Is er misschien iemand die daar verstand van heeft?

      Alvast bedankt!

      Mvg, Erik

      #18206012
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Misschien is de Manta hier bekend en helpt een foto of het kenteken al een heel stuk.

        #18206013
        ErikHard
          Lid sinds:
          19 December 2013

          een foto plaatsen lukt niet echt.
          Het kenteken is in ieder geval: TR-PR-62

          #18206014
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Hier vindt je wat meer als bij het RDW

            http://www.kentekeninformatie.net/kenteken.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Een foto moe je eerst uploaden nar een foto server zoals b.v. mijn album,
            de plek (URL) van de foto zet je dan tussen de tags [img]en[/img]

            #18206015
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Dat potje is de benzinedruk regelaar. Het kan in mijn beleving 3 dingen zijn:
              -Of de pomp komt wat druk betreft niet hoog genoeg en daardoor geen doorlaat na de regelaar. (nog nooit gehoord + dan zou de manta wel benzine moeten krijgen.
              -Of de retour zit verstopt. Ook hier geld: dan zouden de injectoren wel (te veel) benzine moeten krijgen
              -Of de regelaar zit gewoon vast. Maar ook dan nog zouden de injectoren benzine moeten krijgen.

              Nog even terug gelezen: de aansluiting op het potje is de retour. De andere aansluiting is dan de aanvoer (duh) Zitten deze verkeerd om dan krijgt ie geen benzine

              #18206016
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                als de groene draad vanaf de bobine
                niet een pulsje aan de computer geeft
                gaan de injectoren niet open ;)
                die zelfde draad gaat door naar de toerenteller ;)

                #18206017
                ErikHard
                  Lid sinds:
                  19 December 2013

                  Allemaal bedankt voor jullie hulp. De brandstofleidingen zaten inderdaad verkeerd om aangesloten. De toevoer zat aan de benzine-drukregelaar, dat heb ik nu omgewisseld, en het was starten lopen. Dank u voor de hulp.

                  Nu nog wat kleine opknappuntjes en het is weer een toppie auto!

                  #18206018
                  Corsaliefhebber
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 February 2012

                    :thumb :thumb

                    #18206019
                    Noordpoolgsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 March 2009

                      :kewlpics Fotoooooo’s king:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.