Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel laat zijn klant in de kou staan
- Dit onderwerp bevat 60 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 november 2019om 21:37 door Motormuis.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2015 om 16:14 #18295744
Ik begrijp jouw verhaal prima, alleen kloppen er een paar dingen niet.
Opel kan nog wel zulke mooie zelfverzonnen voorwaarden opschrijven, maar die zijn wettelijk gewoon niet geldig.
Voorwaarden die de rechten van de consument verminderen t.o.v. de wet handhaving consumentenbescherming die zijn gewoon niet rechtsgeldig.
Keer op keer kom je zulke dingen tegen in de media, bedrijven die met zelfverzonnen voorwaarden hun verantwoordelijkheden proberen te verkleinen, maar die worden keer op keer door rechtbanken verworpenHeb jij die App dus via internet of Googleplay zelf gekocht en geinstalleerd?
Heb jij een aparte rekening voor die App gehad?Nee volgens mij niet, misschien heb ik het mis, maar er is nu toch al enkele keren geschreven dat Opel van de intellilink een gesloten systeem heeft gemaakt waar dus normale gebruikers zelf geen Apps kunnen installeren of verwijderen.
Dus als Opel de enige is die dat kan installeren en dat intellilink systeem zo kan leveren, dan is Opel de leverancier.De wet is in principe simpel, de leverancier is voor ons consumenten de verantwoordelijke.
Als ik bij een Opel dealer een Bosch startmotor koop, dan is die Opel dealer verantwoordelijk dat dat ding goed werkt. (voor ong een jaar of 5 dan, of wat de minimale redelijk te verwachten levensduur van zo’n ding is) en ik hoef niet te reclameren bij Bosch.
(ook al betaal ik eigenlijk Bosch voor de startmotor en gooit Opel er 30% of zo bovenop).10 september 2015 om 16:40 #18295745@Haasje17 wrote:
Nee wim, opel levert intelilink dat compatible is met diverse aps en volgens opel:
Een bijzonder praktische app voor het IntelliLink systeem is BringGo*, een volledig op GPS gebaseerd navigatiesysteem, met 3D-kaarten en text-to-speech functionaliteit. “Text-to-speech” wordt ondersteund via de smartphone-functionaliteit in plaats van via de radio. BringGo Navigation werkt voor de iPhone via de USB-aansluiting en voor Android-telefoons via Bluetooth® om het display van de telefoon weer te geven op het display van je multimediasysteem.
Ofwel, de meeste verkopers verkopen het als “Opel product” maar het is en blijft niets met opel te maken te hebben.
Stop! Als je een Opel koopt met Intellilink mag je verwachten dat OOK de navigatie probleemloos werkt. Dat deze dan toevallig niet door Opel geleverd wordt……. Opel verkoopt een auto waar Bringgo op zou moeten werken maar dat doet het dus niet altijd. Het schuifdak wordt ook door een andere fabriek gemaakt, als ik dit als optie plaats blijft opel toch verantwoordelijk voor storing. Vergelijking gaat misschien niet helemaal op. Maar als je iets verkoopt met bepaalde mogelijkheden moet je ook de support kunnen leveren als er iets niet werkt. En het is niet een enkeling die problemen met dit systeem heeft.
10 september 2015 om 17:25 #18295746Nee Haasje,
De radio stoort ook vaak en als ik hem op digitaal zet valt om de have klap het geluid weg en is zeer storend.
Ook mijn achter uit rij camera staat soms nog op het scherm en dan ben ik allang aan het rijden.
en muziek via mijn mobiel gaat wel alleen is het geluid erg zacht10 september 2015 om 18:07 #18295747Dat het DAB+ niet goed werkt is een beetje de vraag of dat ligt aan je radio of an de ether.
De camera op het scherm is vermoedelijk gewoon omdat de processor niet geweldig snel is om het te verwerken.
Geluid zacht is verklaarbaar, je connectie via bluetooth heeft kwaliteits verlies om dit te corigeren gaan er vaak veel filters overheen.Volgensmij moet je de bringo app op je telefoon kopen toch?
10 september 2015 om 18:35 #18295748Dat klop Haasje
Ik heb er volgens mij iets van 70 euro`s voor betaald,alleen heeft deze Corsa met alle optie`s er op best wel veel geld gekost
en dan krijg je deze ergernissen er bij.
Alleen is het frustrerend dat je in de garage staat en ze zeggen,ja ik weet niet hoe ik jou moet helpen, wij kunnen er ook niks mee ,het probleem zit bij Opel10 september 2015 om 18:41 #18295749Overigens wat ik niet begrijp is, de radio die je hebt is in princiepe een gewone radio, met bluetooth connectie voor de telefoon.
Als extra bonus krijg je de kans om bepaalde aps te kunnen gebruiken en extra functionaliteit, maar het is en blijft een radio welke eigenlijk helemaal geen navigatie heeft!12 september 2015 om 17:56 #18295750@Klaas van Batenburg wrote:
Op mijn mobiel doet hij het prima en hij is er vrij snel.
maar als hij verbinding met mijn auto moet maken duurt het erg lang of je krijgt kan geen verbinding maken probeer het later weer.Toch zou ik het is proberen om met iemand die ook een Corsa heeft en bringgo heeft waarvan wel alles goed werkt zijn telefoon is met jou auto te verbinden.
12 september 2015 om 18:02 #18295751Ik ben er mee gestopt om dit systeem te gebruiken,
Ik ben nu vol op bezig om een andere auto te kopen zodat ik eindelijk verlost bent van die ellende.
en dan is het nooit meer Opel,ondanks de auto als een zonnetje loopt.13 september 2015 om 07:19 #18295752@Klaas van Batenburg wrote:
Ik ben er mee gestopt om dit systeem te gebruiken,
Ik ben nu vol op bezig om een andere auto te kopen zodat ik eindelijk verlost bent van die ellende.
en dan is het nooit meer Opel,ondanks de auto als een zonnetje loopt.TJa heel eerlijk, als dit een rede is om nooit meer een opel te kopen begrijp ik niet dat je er ooit een gereden hebt.
Want de bringo app draait op je telefoon en de auto is een doorgeefluik.
Muziek werkt wel goed enkel wat zacht dus de connectie met je telefoon is goed.13 september 2015 om 07:23 #18295753Ik zou wel eens met zo’n ‘probleemgeval’ willen stoeien eigenlijk! Kan persoonlijk heel slecht tegen niet werkende functies in elektronica.
13 september 2015 om 08:26 #18295754Hallo haasje,
Mijn vorige Opel Corsa`s hadden allemaal een vaste navigatie er in zitten en die werkte allemaal perfect.
De laatste heeft Intellilink systeem wat alleen Opel heeft,alle anderen fabrikanten zijn veel slimmer en gebruiken gelijk android auto.13 september 2015 om 09:45 #18295755AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uit de vele reacties blijkt dat Opel ,zijn eigen voorwaarden schendt!!!! Het is een simpel gegeven…de klant koopt een product(in dit specifiek geval..een auto),ongeacht wie nog wat de toebehoren(hier dus dat gewraakte Bringo shitding,dat al uitgebreid aan de Laak gesteld werdt in diverse testen!!!),produceerde…de klant heeft recht op een deugdelijk en ,erkend product(gezien de meerprijs verrekent werdt in de aankoopsom..is dus Opel WEL verantwoordelijk.). De klant wordt (ook in NL,veronderstel ik?) ,beschermd door de regels die door de “consumentenbond” of hoe dat ook mag genoemd worden intussen.
U als klant mag aannemen ,dat het door U gekocht product aan ,aan alle vereiste voldoet. Zoals beschreven staat in de folders . in dir t specifieke geval…..is er sprake van een product dat NIET voldoet aan de gestelde en BESCHREVEN verwachtingen,die gewekt werden door de verkoper als folder van Opel. Dit wordt zo mooi verwoordt in : een ondeugdelijk product.Oplossing:
De dealer en Opel Nl
1. Aanspreken en de mogelijkheid bieden om een oplossing aan te reiken. Indien na redelijke termijn verstreken en GEEN gedegen oplossing..
2. Aangetekend in gebreke stellen
3.advocaat van je verzekering raadplegen (indien jullie dit systeem hebben?). Anders naar een advocaat inlichtingen gaan winnen. Algemeen regel is …eerste info gesprek …is gratis!!!!Er zal heel wat water naar zee stromen,voor de zaak geregeld wordt en meestal draait het uit op een “minnelijke schikking”. Zelf heb ik ooit een aardig ” akkavietje ” voorgehad met Toyota ( 1983). De geleverde auto ,voldeed totaal niet aan de verwachtingen (zeg maar gerust..maandagmorgen klote kar)…na diverse pogingen van de Dealer en Toyota Be,alles tevergeefs en weet me laconiek medegedeeld….kunnen er niets aan doen…auto is conform de specificatie’s? Tja…eentje die zelden start/frequent in panne valt …olie verbruikt en benzine drinkt als een Dragonder en bovendien…spontaan in brand vliegt ,bij het aanschakelen van de achterruit verwarming… Volledig met hun stelling eens zeker?
Na contact en wat zachte dreigementen van de Advocaat…het verhaal inkorten maar…Toyota nam de Corolla terug en betaalde de volledige aankoopsom terug ,zonder enige aftrek voor de gereden km’s. Zelfs een morele schadevergoeding werdt er aan toegevoegd.Volgens de wetgeving ging Toyota zwaar in de fout,door een ondeugdelijk product af te lever…NON-CONFORM de beschrijving ervan.
Soms moet je gewoon even op je strepen staan….je betaalt voor iets en je mag eisen(ongeacht of het sloten geld kostt of niet),dat onberispelijk werktSucces
22 september 2015 om 16:45 #18295756Hiep Hiep Hoera,
Ik heb mijn Opel ingeruild.
Opel zal hier toch geen oplossing voor brengen.
Pluimpje voor Opel weer een klant minder.22 september 2015 om 19:36 #18295757Wat een ergenis, en wat een dure grap om je auto er voor in te ruilen dat is erg..
Ik bedoel, afschrijving, vertrouwen in merk.. plezier van je auto.Hoop dat je nu goed getest hebt..alle zaken die voor jou van belang zijn (zeg ik die af brochure zonder testrit een nieuwe leaseauto heb besteld..) (maar goed ken het merk ander merk had ik dat niet gedurfd)
Het is niet het eerste model van Opel wat problemen heeft met de audio/navi…
In ieder geval veel plezier met je nieuwe…(wat heb je eigenlijk gekozen)!23 september 2015 om 07:52 #1829575823 september 2015 om 09:37 #18295759@Dolby wrote:
@Klaas van Batenburg, Kan maar een ding zeggen. LOL :thumb Ben erg benieuwd hoelang je het vol houd met een ander merk auto. :wors
Ondanks dat we natuurlijk verplicht zijn om Opel te aanbidden en nooit iets negatiefs mogen zeggen, begrijp ik Klaas wel. Als het niet werkt zoals je wilt en je bent er al 10x mee terug geweest, dan kan ik me voorstellen dat je het gewoon beu bent en iets anders wilt.
Ik ken genoeg mensen die nooit meer een bepaald merk willen, omdat ze negatieve ervaringen hebben gehad met of de auto, of de dealer.
23 september 2015 om 18:43 #18295760@Klaas van Batenburg wrote:
Hiep Hiep Hoera,
Ik heb mijn Opel ingeruild.
Opel zal hier toch geen oplossing voor brengen.
Pluimpje voor Opel weer een klant minder.Jammer dat het zo gelopen is Klaas, wat heb je nu gekocht? VW Polo ??
Maar ik begrijp je wel…..ook ik was zwaar teleurgesteld vanwege die Bringgo…….als ik het achteraf geweten had was de keus ook op een andere auto gevallen. Heb helaas de euro’s niet om hem weer in te ruilen :shock:Succes met je nieuwe aankoop! :thumbup
24 september 2015 om 07:08 #18295761Ik zou ook een andere auto kopen als de radio niet beviel :p
Sommige mensen zijn eenmaal gadget geil en rijden liever in een auto met veel futures dan een auto met functionaliteit.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 september 2015 om 07:10 #18295762Service schiet zowiezo te kort van de Opel.
Dat is al jaren zo.Beetje zo van, hup, die hebben we verkocht, probleem uit de wereld.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 september 2015 om 08:20 #18295763@Thaitanium27 wrote:
Uit de vele reacties blijkt dat Opel ,zijn eigen voorwaarden schendt!!!! Het is een simpel gegeven…de klant koopt een product(in dit specifiek geval..een auto),ongeacht wie nog wat de toebehoren(hier dus dat gewraakte Bringo shitding,dat al uitgebreid aan de Laak gesteld werdt in diverse testen!!!),produceerde…de klant heeft recht op een deugdelijk en ,erkend product(gezien de meerprijs verrekent werdt in de aankoopsom..is dus Opel WEL verantwoordelijk.). De klant wordt (ook in NL,veronderstel ik?) ,beschermd door de regels die door de “consumentenbond” of hoe dat ook mag genoemd worden intussen.
U als klant mag aannemen ,dat het door U gekocht product aan ,aan alle vereiste voldoet. Zoals beschreven staat in de folders . in dir t specifieke geval…..is er sprake van een product dat NIET voldoet aan de gestelde en BESCHREVEN verwachtingen,die gewekt werden door de verkoper als folder van Opel. Dit wordt zo mooi verwoordt in : een ondeugdelijk product.Oplossing:
De dealer en Opel Nl
1. Aanspreken en de mogelijkheid bieden om een oplossing aan te reiken. Indien na redelijke termijn verstreken en GEEN gedegen oplossing..
2. Aangetekend in gebreke stellen
3.advocaat van je verzekering raadplegen (indien jullie dit systeem hebben?). Anders naar een advocaat inlichtingen gaan winnen. Algemeen regel is …eerste info gesprek …is gratis!!!!Succes
Je kan wel dreigen met advocaten maar daar kom je niet ver mee.
Nogmaals, Opel heeft mij een auto geleverd met een radio die compatibel is met de Bringgo applicatie. Radiosysteem werkt perfect in mijn Corsa. Dat die applicatie niet deugd is niet het probleem van Opel, nogmaals, zij leveren alleen de radio, de applicatie koop je elders. Volgens mij heb je de folder niet gelezen, ik wel namelijk. Weet je wat er in de prijslijst staat over dat systeem? Dit:
IntelliLink met navigatie-ondersteuning via Smartphone
Er staat dus letterlijk ondersteuning. Ze leveren een systeem met navigatie-ondersteuning. Dat doet ‘ie ongetwijfeld perfect. Dat die applicatie niet deugt, is een ander probleem. Daarvoor moet je dus bij Bringgo zijn en niet bij Opel.
Oftewel: ik heb gekozen voor een systeem met navigatie-ondersteuning en Opel heeft dit geleverd.
24 september 2015 om 10:34 #18295764Dus omdat een app uit de appstore op je telefoon niet goed samenwerkt met je auto, schop je de auto de deur uit? Only in 2015 :wtf
24 september 2015 om 15:59 #18295765ik heb vorige week ook mijn nieuwe auto ingerolen voor een andere: de asbak zat vol
25 september 2015 om 07:35 #1829576625 september 2015 om 14:09 #18295767Op de Opel site, Corsa deel:
NAVIGATIE
Het IntelliLink infotainmentsysteem met de BringGo app geeft je de mogelijkheid te profiteren van een eenvoudig te gebruiken en gunstig geprijsd navigatiesysteem. Met actuele route- en verkeersinformatie, Points of Interest en nog veel meer.In de configurator:
IntelliLink met navigatie-ondersteuning via Smartphone (UF7)25 september 2015 om 14:12 #18295768Persoonlijk zou ik er met de dealer geprobeerd hebben uit te komen en de vragen om een restitutie van het bedrag wat het Intellilink systeem gekost heeft, voordat bedrag had je dan mooi een TomTom Go kunnen kopen. Of eventueel Intellilink eruit en andere type radio plaatsen.
Maar goed je auto inruilen op een andere nieuwe en een paar duizend euro verlies leiden kan natuurlijk ook….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.