Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel kunststof delen kleur geven?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2016 om 14:57 #18319566
@jethro wrote:
Die lijnolie koop je bij de bouwmarkt, de zaak goed wassen en drogen.
Dan gebruik je een doek oude t-shirt? om het op de delen te smeren.
Wel gelijkmatig, en aldoende leer je het. :thumb
Wel 24 uur laten drogen voor dat je de auto weer gaat gebruiken.Okee, bedankt voor de uitleg. Maar het hoeft dus niet gekookt nog te worden?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
25 mei 2016 om 15:01 #18319567Nee, anders heette het wel Ongekookte Lijnzaadolie.
Als je het met een doek opbrengt zorgen dat deze niet achter glas in de zon komt te liggen oid. Die troep gaat broeien en kan spontaan ontbranden.
Van Wikipedia:
Met lijnzaadolie verontreinigde lappen kunnen, door het polymeriseren, brandgevaarlijk zijn. Als lappen of keukenpapier met lijnzaadolie op een hoop worden gelegd kan er een exotherme chemische reactie optreden, met warmteontwikkeling tot gevolg. Dit heet ‘broei’ en kan tot brand leiden. Er wordt daarom geadviseerd om lappen en doeken waar lijnzaadolie in zit, vlak op te hangen om de lappen te laten drogen.
25 mei 2016 om 15:02 #18319568@RickUSBstick wrote:
@jethro wrote:
Die lijnolie koop je bij de bouwmarkt, de zaak goed wassen en drogen.
Wel 24 uur laten drogen voor dat je de auto weer gaat gebruiken.Okee, bedankt voor de uitleg. Maar het hoeft dus niet gekookt nog te worden?
Nee dat heeft de fabriek al voor je gedaan. ;)
Er is gekookte en ongekookte lijnolie in de handel.
Ik gebruik gekookte lijnolie.Duidelijk?
:jerry
25 mei 2016 om 15:03 #18319569@jethro wrote:
@RickUSBstick wrote:
jethro wrote:Die lijnolie koop je bij de bouwmarkt, de zaak goed wassen en drogen.
Nee dat heeft de fabriek al voor je gedaan. ;)
Er is gekookte en ongekookte lijnolie in de handel.
Ik gebruik gekookte lijnolie.Duidelijk?
:jerry
Jaa duidelijk.
Hartstikke bedankt iedereen!Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
25 mei 2016 om 15:05 #18319570@warhamstr wrote:
Nee, anders heette het wel Ongekookte Lijnzaadolie.
Als je het met een doek opbrengt zorgen dat deze niet achter glas in de zon komt te liggen oid. Die troep gaat broeien en kan spontaan ontbranden.
Van Wikipedia:
Met lijnzaadolie verontreinigde lappen kunnen, door het polymeriseren, brandgevaarlijk zijn. Als lappen of keukenpapier met lijnzaadolie op een hoop worden gelegd kan er een exotherme chemische reactie optreden, met warmteontwikkeling tot gevolg. Dit heet ‘broei’ en kan tot brand leiden. Er wordt daarom geadviseerd om lappen en doeken waar lijnzaadolie in zit, vlak op te hangen om de lappen te laten drogen.
Dat staat ook op de verpakking.
Maar ja wie leest dat nou?
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. ;) :thumb:jerry
25 mei 2016 om 15:57 #18319541Klopt, ondanks dat het er op staat, ook niet inde kofferbak gooien :jerry was net op tijd.
Ik breng het met de kwast aan, niet te dik ivm druiperts. Ff laten zitten ongeveer 10 a 15 min en dan met een doek uitpoetsen. Handschoenen en oude kleren is aan te raden, ruikt best. Met het zonnetje er op trekt het nog beter in. 1e keer zal na 3 a 4 weken wel weer wat uitgewerkt zijn, gewoon herhalen en t blijft mooi.
Oh en voor je t nog niet wist, pas op t doekje kan gaan broeien :vertag :jerry
26 mei 2016 om 19:02 #18319571Ik heb ze 2,5 jaar geleden geplastidipt
Resultat vandaag de dag:
Er moet bijgezegd worden dat de linkerkant er nog beter uit ziet dan de rechterkant. Rechts kun je zien dat ik geknoeid heb met tanken :swear
Met 1 avond klaar en hoeft niet gedemonteerd te worden.
– Eerst ontvetten (dasty)
– Afplakken met kranten en schilderstape.
– Dan is het de kunst om zo dun mogelijk laagje voor laagje plastidip aan te brengen. Bij mij zitten er n laag of 6-7 op. Tussen elke laag die je spuit even n minuutje of 20 wachten.Zo heeft het er ooit uit gezien toen ik de auto kocht:
27 mei 2016 om 21:57 #18319572.B4R7. hoeveel spuitbussen heb je verbruikt als ik vragen mag :D
28 mei 2016 om 13:33 #18319573bij m’n vorige Corsa heb ik die wiel randen gewoon met Motip mat zwart gespoten, hoeveel lagen weet ik niet meer..
28 mei 2016 om 23:44 #18319574@bandido wrote:
.B4R7. hoeveel spuitbussen heb je verbruikt als ik vragen mag :D
Met 3 spuitbussen heb je meer dan genoeg. Ik heb toen denk ik een laag of 7/8 gespoten. Laagjes zo dun mogelijk zoals ik al zei. Het spul wat uit de spuitbus komt is een soort rubber/plastic spul. Alle lagen hechten aan elkaar en alles wat je geknoeid hebt trek je er zo vanaf. Evengoed afplakken want spetters krijg je niet makkelijk weg. Zelfs als je geen ervaring hebt met spuiten komt het wel goed. Dunne lagen die niet druppelen of drijven omdat het oppervlak verticaal is, dat is het belangrijkste. Je ziet dan zelf wel wanneer je genoeg lagen hebt.
Ben er zelf super tevreden mee:) Hooguit eens in de 3 jaar even spuiten als het goed gespoten is.
29 mei 2016 om 05:36 #18319575Graffiti verf van Montana werkt ook goed.
Dekt goed, je hoeft geen primer te gebruiken en is goedkoop vergeleken met plastidip en autolak.
Ik heb het toendertijd gebruik om de bumpers, dak en onderkant deuren te spuiten van mn witten corsa.
Ik heb alleen goed schoongemaakt dan gespoten29 mei 2016 om 07:29 #18319576@joop1970 wrote:
Verfbrander erop zetten, krijgen ze de originele kleur weer terug.
Werkt prima, bij mijn B ook gedaan.
Let wel op dat je niet te lang op een plek blijft hangen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 mei 2016 om 10:11 #18319577@KRSA2000 wrote:
Graffiti verf van Montana werkt ook goed.
Dekt goed, je hoeft geen primer te gebruiken en is goedkoop vergeleken met plastidip en autolak.
Ik heb het toendertijd gebruik om de bumpers, dak en onderkant deuren te spuiten van mn witten corsa.
Ik heb alleen goed schoongemaaktWelke kleur had de buitenzijde van de spuitbus, De acryl variant van Montana (witte bussen en gouden bussen buitenkant) is goed bruikbaar op auto,s.
De zwarte bussen en de witte bussen (buitenkant bus) met de Nitro-celluose variant is een absolute no-go,
De nitro-celluose variant kan absoluut niet tegen benzine, en wordt dan zacht,
is NIET overspuitbaar ooit nog met een 2k lak en ook de meeste andere acryl-lakken hechten er niet op.Nogmaals de acryl-verf van Montana is wel een goede keus, dat is idd goed dekkend verf voor niet teveel geld,
29 mei 2016 om 10:50 #18319578Goeie opmerking, was ik vergeten te vermelden…
Montana Gold NC-Acrylic heb ik zelf gebruikt.Sent from my SM-P900 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.