Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Opel kondigt details aan op het gebied van brandstof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2016 om 18:07 #17276034
De nieuwe Astra is vanaf juni 2016 het eerste model waarvan Opel de brandstofverbruikscijfers ook volgens de ‘Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure’-cyclus (WLTP) publiceert. Tevens start Opel in augustus met de toepassing van verbeterde SCR-techniek voor dieselmotoren in nieuwe modellen om de uitstoot van NOx verder te reduceren. Opel doet dit op eigen initiatief, ter voorbereiding
op de zogeheten ‘Real Driving Emissions’-testcyclus (RDE) die in september 2017 wordt ingevoerd. De WLTP-test en de verbeterde SCR-techniek zijn onderdeel van het offensief van Opel voor meer transparantie op het gebied van brandstofverbruik en uitstoot.“Wij zijn ervan overtuigd dat de autoindustrie het vertrouwen kan terugwinnen door middel van meer transparantie voor klanten en overheden. Met de aangekondigde maatregelen in aanloop naar RDE laat Opel zien dat het kan”, zegt dr. Karl-Thomas Neumann, CEO bij Opel. “Ik vraag de Europese Unie, de EU-lidstaten en andere Europese landen voor een snelle invoering van testopstellingen en testinterpretaties van praktijkgerichte metingen, zodat een einde wordt gemaakt aan de onzekerheid als gevolg van testresultaten die nauwelijks met elkaar te vergelijken zijn.”
WLTP-test
Vanaf eind juni wordt het brandstofverbruik van de nieuwe Opel Astra ook gemeten volgens de WLTP-test. Andere Opel-modellen volgen later. De resultaten leveren een bandbreedte op, met een hoog en een laag verbruikscijfer. Deze worden gepubliceerd op een speciale Opel micro-website. Volgens de plannen van de EU wordt de ‘New European Driving Cycle’-testcyclus (NEDC) in 2017 vervangen door een nieuwe, wereldwijde WLTP-test. Deze nieuwe testcyclus is belangrijk om gestandaardiseerde, reproduceerbare en vergelijkbare resultaten te verkrijgen.
SCR-techniek
Een belangrijke maatregel in aanloop naar RDE is de toepassing van verbeterde SCR-techniek voor Euro 6-dieselmotoren. Opel verwacht de technologie voor effectievere uitlaatgasbehandeling vanaf augustus in het productieproces op te nemen. Dr. Neumann benadrukt: “Ik ben ervan overtuigd dat dieseltechnologie een belangrijke rol blijft spelen in Europa, zolang de industrie het pad van continue verbetering blijft volgen. Mede hierom hebben we besloten om met ingang van 2018 alle dieselmotoren van Opel te voorzien van de nieuwste SCR-techniek.”Onderdeel van het offensief is ook een klanttevredenheidscampagne die Opel vrijwillig uitvoert onder 57.000 Euro 6-voertuigen die in Europa op de weg rijden (Zafira Tourer, Insignia en Cascada). Deze voertuigen krijgen de update zodra die beschikbaar is, te beginnen vanaf juni dit jaar
31 maart 2016 om 18:40 #18315149Waarom oude auto’s updaten.
Zouden de waardes van Opel ook totaal niet kloppen????1 april 2016 om 09:22 #18315150Ze liegen allemaal wel op een manier..
1 april 2016 om 11:43 #18315151Vroeger had je nog wereld op wielen met Fred van der Vlugt op de TV, die testte dat zelf en kon je mee kijken.
Vroeger was…………………….Juist! :thumb
:jerry :kewlpics
5 april 2016 om 06:27 #18315152@jethro wrote:
Vroeger had je nog wereld op wielen met Fred van der Vlugt op de TV, die testte dat zelf en kon je mee kijken.
Vroeger was…………………….Juist! :thumb
:jerry :kewlpics
Vroeger werd er net zo hard gesjoemeld. Je denkt toch niet dat een journalisten demo voertuig dezelfde auto was als die je echt kon kopen?
Dat is niet alleen nu zo, dat was vroeger ook al, toen spoten ze de kieren van demo auto’s al vol met pur zodat het allemaal wat minder rammelde dan het daadwerkelijke voertuig.
Ik heb overigens nog nooit een Nederlands autoprogramma gezien waar de journalisten echt kritisch waren en wat niet alleen maar reclame was.
5 april 2016 om 17:54 #18315153Veel gezien? maar niet opgelet :vertag
De heilige koe met Bob de Jong.
Heeft hij diverse keren o.a. Opel`s afgekraakt ala ene Jeremy Clarckson van Top Gear.
En dat was gewoon domme actie van Bob de Jong, kwam voort uit frustratie uit zijn rally verleden met Opel.Dus………..
:jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :thumb :thumb ;) king: :agent
5 april 2016 om 19:05 #18315154Dan was er nog het consumenten programma van de TROS, waar Opel ook nog weleens de wind van voren kreeg.
5 april 2016 om 20:31 #18315155@jethro wrote:
Veel gezien? maar niet opgelet :vertag
De heilige koe met Bob de Jong.
Heeft hij diverse keren o.a. Opel`s afgekraakt ala ene Jeremy Clarckson van Top Gear.
En dat was gewoon domme actie van Bob de Jong, kwam voort uit frustratie uit zijn rally verleden met Opel.Dus………..
:jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :thumb :thumb ;) king: :agent
Niet gezien, ben niet zo oud :p
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
6 april 2016 om 10:27 #18315156De heilige koe was vanaf 1980 op de buis, en het duurde twintig jaar.
Later werd de heilige koe veranderd in gouden koets.
Dus tot 2000 was het op de buis, das 16 jaar geleden. ;)
Enne dat verhaal met dat pur is dus gewoon……………………………………..
Uit de duim gezogen?
Gezien dat je het programma de heilige koe en gouden koets niet kende, zoog je yes indeed nog op den duim in die jaren.Of……………..
En dit alles was weer……………………………… -offtopic
;) king: :agent
6 april 2016 om 10:29 #18315157@Andre_Ede wrote:
Dan was er nog het consumenten programma van de TROS, waar Opel ook nog weleens de wind van voren kreeg.
Met o.a. Wim Bosboom?
Met de wrak van de maand?
En; die zien we nooit meer terug!
:jerry :kewlpics :wtf :thumb king:
6 april 2016 om 10:50 #18315158Yep die.
Denk dat de sponser tests meer van de laatste 10 a 15 jaar zijn met de komst van RTL e.d.
6 april 2016 om 14:22 #18315159@jethro wrote:
De heilige koe was vanaf 1980 op de buis, en het duurde twintig jaar.
Later werd de heilige koe veranderd in gouden koets.
Dus tot 2000 was het op de buis, das 16 jaar geleden. ;)
Enne dat verhaal met dat pur is dus gewoon……………………………………..
Uit de duim gezogen?
Gezien dat je het programma de heilige koe en gouden koets niet kende, zoog je yes indeed nog op den duim in die jaren.Of……………..
En dit alles was weer……………………………… -offtopic
;) king: :agent
Ik ken de heilige koe wel, heb dat vroeger ook wel gekeken, maar dat is voor mij te lang geleden om er nog echt iets van te herinneren.
En dat verhaal met dat pur is niet uit de duim gezogen, dat is echt waar. Waarom koppel je dat aan het feit of ik een bepaald autoprogramma ooit wel of niet heb gezien? Dat heeft daar toch geen ruk mee te maken? Misschien dat er vroeger wel kritisch gedaan werd op tv, maar dat is toch echt al een tijdje geleden. Tegenwoordig is het doorsnee Nederlandse autoprogramma alleen maar reclame, daar moet je me toch wel gelijk in geven. (Het zou voor het eerst zijn dat ik gelijk van jou krijg, maar goed).
Blijkbaar geloof je niet dat een fabrikant heel erg z’n best doet op z’n demo auto’s. En dat ze er alles aan om die zo comfortabel, stil etc te maken. En ja daar wordt heel veel in gesjoemeld. Het is wel heel naief van je om te denken dat een demo auto gewoon een doorsnee auto uit de fabriek is.
Denk je dat een autofabrikant er niet heel erg goed over nadenkt welke auto hij naar Top Gear stuurt? Ik weet zeker dat iedere fabrikant daar heel zenuwachtig van wordt en daar heel specifiek een auto voor uitkiezen en wat modificaties voor doen.
6 april 2016 om 17:39 #18315160s niet voor niks dat het meestal de meest complete uitvoeringen in de TV programma’s verschijnen.
Maar de testers weten zelf ook wel dat een fabrikant dat doet, dat heb ik eens in een verslag gelezen,
als het een groepstest betreft die meerdere dagen duurt wordt er zelfs s’nachts aan de auto’s gewerkt om ze hele op punt te hebben bij de tweede test dag.Bij de huidige auto programma’s is er geen één die echt test, het zijn meer besprekingen van een model geworden en het is altijd allemaal geweldig, al betrapte ik pas een tester van de Astra K erop dat die ineens zei dat de Astra J helemaal niet zo’n goede auto was, mmm zou die dat bij de introductie van de J ook gezegd hebben ik denk het niet.
6 april 2016 om 20:49 #18315161@TedMechanic wrote:
@jethro wrote:
De heilige koe was vanaf 1980 op de buis, en het duurde twintig jaar.
Later werd de heilige koe veranderd in gouden koets.
Dus tot 2000 was het op de buis, das 16 jaar geleden. ;)
Enne dat verhaal met dat pur is dus gewoon……………………………………..
Uit de duim gezogen?
Gezien dat je het programma de heilige koe en gouden koets niet kende, zoog je yes indeed nog op den duim in die jaren.Of……………..
En dit alles was weer……………………………… -offtopic
;) king: :agent
Ik ken de heilige koe wel, heb dat vroeger ook wel gekeken, maar dat is voor mij te lang geleden om er nog echt iets van te herinneren.
En dat verhaal met dat pur is niet uit de duim gezogen, dat is echt waar. Waarom koppel je dat aan het feit of ik een bepaald autoprogramma ooit wel of niet heb gezien? Dat heeft daar toch geen ruk mee te maken? Misschien dat er vroeger wel kritisch gedaan werd op tv, maar dat is toch echt al een tijdje geleden. Tegenwoordig is het doorsnee Nederlandse autoprogramma alleen maar reclame, daar moet je me toch wel gelijk in geven. (Het zou voor het eerst zijn dat ik gelijk van jou krijg, maar goed).
Blijkbaar geloof je niet dat een fabrikant heel erg z’n best doet op z’n demo auto’s. En dat ze er alles aan om die zo comfortabel, stil etc te maken. En ja daar wordt heel veel in gesjoemeld. Het is wel heel naief van je om te denken dat een demo auto gewoon een doorsnee auto uit de fabriek is.
Denk je dat een autofabrikant er niet heel erg goed over nadenkt welke auto hij naar Top Gear stuurt? Ik weet zeker dat iedere fabrikant daar heel zenuwachtig van wordt en daar heel specifiek een auto voor uitkiezen en wat modificaties voor doen.
Weet je wat?………..
Ben het hiermee mee eens!
P.s. dat was ook een grapje dat: duim zuigen en zo. ;) king:
Trouwens ik weet ook een heleboel van de heilige koe niet meer.
Maar dat afzeiken van de Opel Ascona-C staat me nog bij.
Bob de Jong zeikte wat over de schokdempers en de remmen.
Dat met de schokdempers klopte, dat was ook lek na 15000 km.
En met een olifantenvoet op de rempedaal gaan staan……………………………..:wtf
6 april 2016 om 20:51 #18315162En dan had je ook nog ene……………………………………….Bavo Galama. :vertag :hmmz :wtf
Remember it?
7 april 2016 om 00:41 #18315163@jethro wrote:
En dan had je ook nog ene……………………………………….Bavo Galema. :vertag :hmmz :wtf
Remember it?
Z.G.A.N. was dat dacht ik met Froukje de both waar ze een keer een seat ibiza om deden bouwen tot een cup auto en ermee gingen racen..
16 mei 2016 om 07:49 #18315164@arjontje wrote:
Waarom oude auto’s updaten.
Zouden de waardes van Opel ook totaal niet kloppen????Ook Opel in vizier wegens gesjoemel
De Duitse regering luistert naar adviezen van diverse kanten en gaat nu een onderzoek beginnen naar de praktijken van Opel op het gebied van uitlaatgascijfers en eventuele manipulatie daarvan. Volgens verkeersminister Dobrindt zou Opel met de Zafira en Astra waar men een 1,6 liter diesel geleverd heeft, gerommeld hebben met de software. Dat zou blijken uit tests die eerder werden uitgevoerd door onafhankelijke instituten en media. Daarbij kwam steeds hetzelfde beeld naar voren. Er was een groot verschil tijdens de tests tussen de ene en andere gebruiksomstandigheid en dat zou in principe leiden tot de gedachte dat Opel willens en wetens met deze motoren heeft gerommeld. Opel zelf ziet dat heel anders. Daar stelt men dat de software door een hacker is opengebroken en dat de resultaten daardoor op zijn minst twijfelachtig zouden zijn. Ook vindt Opel de onderzoeken niet objectief genoeg. Maar het merk werkt wel mee met de onderzoeken door de Duitse regering. Die nam overigens eerder ook Fiat op de korrel voor soortgelijke beweringen. De Duitse media staan intussen bol van de verhalen over de enorme verschillen tussen theorie en praktijk bij Opel en dat men daarvoor geen echte verklaring kan vinden. We zullen eens zien hoe dit verhaal verder gaat. Waarbij het pikant is dat in de VS alleen VW heeft toegegeven gemanipuleerde software te hebben gebruik. Daar liggen nu ook andere merken onder het vergrootglas van de overheid. (AMuS)16 mei 2016 om 11:06 #18315166Weetje.. Heel dat gesjoemmel zal me wat.. Ik verwacht dat eennautofabrikant gewoon een degelijk product op de markt zet.. Als we al vast kunnen stellen dat zuinig rijden je motor van binnen sloopt.. En er veel electra problemen zijn etc… Dan is dat sjoemmelen maar het topje van de ijsberg..
Laat mij maar lekker in me vectra rijden ookal is het verre van de zuinigste.. Ik vind plezier hebben in auto rijden een stipte nummer 1 voor mij…
Dat sjoemmelen is een probleem wat gecreert is door de overheid omdat alles schoner en zuiniger moet zijn.. Maar staan wel vaker in de garage omdat dat zuinig rijden niet goed is voor je motor…16 mei 2016 om 12:20 #18315167@bart-gsi wrote:
Dat sjoemmelen is een probleem wat gecreert is door de overheid omdat alles schoner en zuiniger moet zijn.. Maar staan wel vaker in de garage omdat dat zuinig rijden niet goed is voor je motor…
De grap is dat schoner EN zuiniger niet kan. Het is en blijft altijd een keuze. En dat is waar de fabrikanten mee sjoemelen.
Bij een diesel kun je kiezen tussen een hete verbranding en een laag brandstofverbruik, maar weinig NOx uitstoot.
Of je kunt kiezen tussen een lage NOx uitstoot (wat de overheid dus wil) en een hoog verbruik (en veel roet, dus vervuiling).Daar zal altijd een compromis tussen gevonden moeten worden en iedereen, behalve de overheid zou kiezen voor een hete verbranding en dus een zuinige motor.
Als ik kon kiezen tussen een VW met of zonder sjoemelsoftware, zou ik altijd eentje met sjoemelsoftware kiezen.
16 mei 2016 om 12:57 #18315168ik dus ook.. en met chip tuning kun je dat ook weer aanpassen waardoor die sjoemmelsoftware minder actief wordt en je motor toch beter presteert..
16 mei 2016 om 15:37 #18315169http://www.autoblog.nl/nieuws/duitse-autofabrikanten-roepen-630-000-autos-terug-86624″ onclick=”window.open(this.href);return false;
17 mei 2016 om 04:43 #18315170Veel roet hoeft zeker geen meer verbruik te zijn.
Door mijn Corsa-B Turbo Diesel veel rijker te zetten is deze wezenlijk zuiniger geworden.
De gemiddeld verbruiksopgave van Opel (1op18,5) was te halen, maar moest je je best voor doen.
Deze haal ik nu opmijn slofjes met deze Corsa uit 1999 met nu zo’n 365.000km (moet de huidige genratie maar eens zien te halen zonder defect Roetfilter, met de originele turbo of zonder dichtgeslipt inlaat en egr traject.
Als ik met 95km/u gemiddeld naar Luxemburg rijdt (370km) kost me dat zo’n 12,3 liter diesel (1op30).
Ik rijdt gemiddeld ook zuiniger als de Lupo 3L die we hier hebben (alhoewel dat kreng is altijd kapot, in de zin van dan doet ie het ook niet (rijdt van storing naar storing)).
Eat heb ik gedaan om hem zuiniger te krijgen.
– NoX kat weg
– Roetstop in.
– Turbodruk omhoog (1,7bar orig 0,6bar)
– plunjerring dieselpomp eruit (meer diesel tijdens boosten)
– pijp 55mm binnen va turbo
– en de verlaging helpt ook op lange ritten. (Ritje lux scheelt dit 1,5 liter +/-)Alleen Rookt ze als een malle (zit nog wel binnen de APK norm).
https://youtu.be/sLNJ9l7xNlY” onclick=”window.open(this.href);return false;
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 mei 2016 om 09:57 #18315171Veel roet betekent inderdaad niet dat het meer verbruikt dan standaard, maar wel dat hij meer verbruikt dan nodig.
Dat jij minder verbruikt dan standaard komt natuurlijk doordat je een hoger koppel hebt gecreëerd op gunstige momenten. Maar roet blijft onverbrande brandstof, dus het feit dat die roet, betekent alleen dat hij nog niet optimaal presteert.
17 mei 2016 om 12:33 #18315172@bart-gsi wrote:
Weetje.. Heel dat gesjoemmel zal me wat…
Dat moet een consument ook niets interesseren.
Punt is dat een stel debielen bij de regeringen (misschien is dat wat dubbelop) uit gaan van een stickertje met een groen pijl en een ‘A’ daarop. En dan vervolgens voor zo’n stickertje vette belastingvoordelen gaan geven.
Een fabrikant hoefde dus alleen maar te zorgen dat er zo’n sticker op hun roetende dieselbakken terecht kwam en de rest verkocht zichzelf. Voordeel voor de consument? 0,0 want die ‘groene’ auto’s haalde de opgegeven verbuikscijfers nooit door allerlei variabelen (jaa, koud/warm/stad/te hard/slechte brandstof bla, bla, enz enz.) en verbruiken net zoveel als altijd. En de uitlaat zit dan ook nog aan de achterkant, dus aan de uitstoot die er nog steeds is ergert zich ook geen mens.
Voordeel voor de zakelijke rijders? Dat wel, je betaalde nog steeds bijtelling, maar minder. Voordeel voor de verkopende partij? Tja ineens wilde elke zichzelf respecterende zakenman in een auto rijden die na een seconde of 15 een keer op 100km/u zat en daarna tot hooguit 160km/u doortrok, en men was er dan nog blij mee ook. Dus een Passat met een 1.2? Kan best wantja, hej, turbooo!! En een A-label, dus lage bijtelling, dat sowieso. Wil je sneller, dan boet je toch in op 1.beenruimte 2.hoofdruimte 3.bagageruimte en leasde je een Polo :sleeping (moest je 10jaar geleden eens mee aankomen) Of wat dacht je van een zeecontainer als een Touran? Poeh, wat een hippe bak eigenlijk he, zo in het wit, en dan die super fijne (stof) 1.6 er in. En dan die lage bijtelling, want A-label.
Hoe verziek je een markt.
Edit: ja ik neem wat veel VW op de korrel, maar imo is dat het merk dat heel dit circus in gang heeft gezet, en nu ook als eerste op zijn/haar bek gaat.
17 mei 2016 om 12:45 #18315173@warhamstr wrote:
Edit: ja ik neem wat veel VW op de korrel, maar imo is dat het merk dat heel dit circus in gang heeft gezet, en nu ook als eerste op zijn/haar bek gaat.
VW is niet de enige.. alleen die viel extra in de picture omdat het op een grote schaal effect had.. namelijk over heel de wereld..
de autofabrikanten hebben dat niet verziekt.. de EU met de milieu regels zijn daarmee begonnen.. ( sloopregelingen e.d.) de fabrikanten zal het weinig boeien of ze een goed of een slecht product op de markt zetten.. als ze maar geld verdienen… dus wat dat betreft neem ik het hun niet kwalijk als ze dat doen..
zelfde als met vrachtwagens.. we zitten al een de euro 6… ik ben bij de bedrijfsautoRAI geweest bij Volvo Scania en daf en die gaven alle 3 al aan dat de motoren al ver uitgeknepen zijn op het zuinige rijden.. maar eigenlijk zijn het euro 3 motoren met een toevoeging… dus wat dat betreft is het bijna onmogelijk om de grens verder te leggen…nog even terug komen op de sloopregeling.. je auto moest langer als 1 jaar op je naam staan en moest 3 maanden APK hebben.. dus er waren mensen bij die hun auto lieten maken voor de APK om `m dan vervolgens te laten slopen… dus dit heeft niks met de auto fabrikanten te maken maar gewoon de domheid van de mensen als ze ergens geld voor kunnen krijgen ( al is het maar 500 euro) doen ze de domste dingen en krijgen ze massaal schapen gedrag door achter elkaar aan te lopen.. en de regering vind dan dat ze een punt bereikt hebben…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.