Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › opel kadett gsi i2.0 8v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2014 om 20:49 #18261023
er zijn verschillende 1.6 motoren en heb je geloof ik 7 verschillende bakken welke allemaal zijn aangeduid met een F.
De bakken die ik zo 123 weet die erop zitten zijn de f13 en f15 bak
deze passen niet 1 op 1 op de c20ne voor zover ik weet.De f16wr (wide ratio, lange versnellingen) f16cr (korte versnellingen) f18 en f20 bak zijn gewoon 1 op 1 pas op de c20ne.
daar kun je de pulsgever (zwarte ding op de bak) gewoon op draaien en aansluiten op je digi dash.20 november 2014 om 21:13 #18261024maar welke versnellingsbak monteer ik nu het best :) ? of welke vernsellingsbak zit er op een 2.0 v8 ?
en zijn de inpulsgever van een f 16 f 18 f 20 die er op zitten voor een wijzer teller niet het zelfde als een digitale ?
alvast bedankt20 november 2014 om 21:30 #18261025een 2.0 v8… haha was het maar een v8 lol.. een 8v :P maar ik zou een f16cr erop zetten.. die heeft kortere versnellingen, trekt snel op, en heeft inderdaad de aansluiting voor digi dash.
de tandwieletjes in de bak zijn goed voor je digi dash, weet niet of het een bak is inclusief pulsgever die je koopt maar je hebt dan een pulsgever nodig, die zijn wel op t forum hier of marktplaats te koop….20 november 2014 om 21:52 #18261026maar ook de f16wr heeft de juiste tandwieltjes in de bak ? want weet niet presies welke er op de 1.6 staat .
alvast bedankt zal eens uitkijken naar zo een voeler. alvast bedankt als ik nog vraagje heb zal je het wel horen alvast bedankt voor mij te helpen !20 november 2014 om 21:56 #18261027Als je 1.6i de c16nz is dan hangt daar waarschijnlijk een F16 bak met de kleine asvertanding achter.
Je moet een F16 hebben die achter een bigblock hangt/hong.21 november 2014 om 07:03 #18261028dat snap ik niet zo goed ?
21 november 2014 om 07:18 #18261029waar om je vandaan?
21 november 2014 om 09:21 #18261030@opelkadetje wrote:
Hallo,
Een kadett gsi weegt 1000 kg ongeveer, motor heeft 115 pk, en komt bij laag toerental al op.. ik heb altijd 8v gereden en heb het altijd als zeer snelle autootjes ervaren..
een 16v is tot de 100 kmpu niet sneller (bij optrekken vanuit 0) bij de 4000 rpm begint de 16v pas te blazen.. als die gaat dan gaat ie sneller dan een 8v :P maar er zijn wat voors en tegens..wil je snel bij het stoplicht weg? dan zeg ik een 8v (16v is absoluut niet traag hoor maar mijn ervaring is 8v net iets sneller weg)
wil je tijdens het rijden knallen.. een 16v blaast bij 4000 rpm behoorlijk rap weg en een 8v heeft zijn power maar tot zo’n 5000 5500 rpm en dan is de 16v nog lekker bezig.
een 16v is qua onderhoudt wat gevoeliger dan een 8v, met name de koppakking en distributie (goed onderhoudt doet geen wonderen maar zal zeer zeker bijdragen aan een langere levensduur van een 16v
8v is lekker vlotte bak en ook wel makkelijk wat leuks mee te doen qua vermogenje kunt het zo duur maken als je zelf wilt maar met een andere nokkenas, inlaat en spag spruitstuk op een 8v win je redelijk wat koppel en vermogen.. geen 50 (kroeg) pk’s maar met zo’n setup zal je wel van 115 richting de 145 pk gaan.
dat zijn mijn ervaringen :)
Op papier scheelt het toch 1 – 1,5s naar de 100… ;)
21 november 2014 om 10:53 #18261031haha :) theorie en praktijk zijn heel verschillende dingen lol
21 november 2014 om 17:16 #18261032En er zit ook nog verschil in welke bak en bestuurder er in zit. Maar achter een C16NZ hangt een F15 geen F16 bak.
21 november 2014 om 17:20 #18261033en ik welke auto vind ik de f16 bak nog terug ? die ik moet hebben ?
21 november 2014 om 17:25 #18261034Je kunt ook een F18 of F20 nemen. Kadett, Astra, Vectra, Zafira. Zolang het een bigblock bak is met bevestigingspunten aan de voorzijde zijn ze goed. Overbrenging is beetje eigen keuze. CR is het snelste in de meeste gevallen.
21 november 2014 om 17:45 #18261035een dus ik kan een f16cr, f16wr de f18 of de f20 maar de cr is de betere ? er opsteken en wat bedoel je met een bigblock ?
21 november 2014 om 17:48 #18261036pak een cm en meet de breedte van je kop.
doe hetzelfde met de motor die in bok hang en je weet wat er met een bigblock bedoeld wordt
21 november 2014 om 17:50 #18261037Er zit verschil in een bepaalde reeks motoren, er zijn bigblocks welke aan even genummerde F bakken hangen en smalbloks welke aan oneven genummerde bakken hangen F13, F15, F17 enz.
21 november 2014 om 17:55 #18261038dus gwn f16 f18 f 20 bak maar de f20cr is de betere dan ga ik morgen eens kijken tussen al onze onderdeel wagens
21 november 2014 om 18:12 #18261039Alle F20 bakken zijn close ratio, alleen de eindoverbrenging kan verschillen ;)
3.42, 3.55 en 3.74 zijn de verkrijgbare smaken…21 november 2014 om 18:13 #1826104021 november 2014 om 18:28 #18261041eigenlijk zijn er nog veel versnellingsbakken die op de 8v 2.0l geraken e. maar ga al content zijn als ik een versnellingsbak heb die er op past ga morgen eens kijken naar de versnellingsbakken alvast bedankt !
25 november 2014 om 17:07 #18261042kan dat dat er op een opel corca 3 cilinder ook een f16cr vernsellingsbak op zit ?
25 november 2014 om 18:07 #18261043http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.