Opel Kadett D GTE 16v Bieber

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Kadett D GTE 16v Bieber

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Wim.
    Deelnemer

Vorig jaar had ik mijn oog laten vallen op een Opel Kadett D 1.6s Bieber (GTE uitgevoerd). Ik had wel zin in een auto om zo maar eens een rondje met de kap open te rijden maar had niet veel zin om hier veel geld aan uit te geven, eigenlijk iets wat wegenbelasting vrij was en dat was deze kadett.

Onderstaande foto’s zijn van hoe ik de auto had gekocht.

Na vorig jaar toch best wel wat km meegereden te hebben en de roest viel nog redelijk mee, dacht ik hier kan misschien wel de 20xe die nog liggen heb wel in. Inmiddels was de waterpomp van de 1.6 ook al gaan lekken dus reden genoeg om hier iets aan te doen. Allereerst de 1.6 verwijderd.

Remmen verdiende ook wel een upgrade.

Originele 1.6s

20xe hangt

Gat voor kabelboom gemaakt en kabelboom naar binnen gelegd

Normaal ben ik niet zo een fan van open luchtfilter maar aangezien er teveel pas moest worden gemaakt om het originele filter te plaatsen mijn principes even opzij gezet.

De veerpootbrug van de 1.6 paste niet meer dus heb ik een pijp verbogen zodat het rond de inlaat past en was de veerpootbrug ook aangebracht.
      Ik had eerst het idee om de auto wat te versterken door een soort kooi die niet opvalt, kokers vanaf de binnenkant naar de veerpoten. Maar door te weinig tijd dit even uit mijn gedachte gezet.

Veerpoten van Kadett E GSi met de bijbehorende remmen.

Tevens de trommel rem vanachter vervangen door schijfrem. Het is niet direct noodzakelijk want je remt toch wel meeste voor maar als je toch bezig bent..

Zo ziet hij eruit met 60mm verlaging aan de voorkant, de achterkant moet ik nog veren voor zoeken iets van 40 mm zou al voldoende zijn. Mocht iemand deze nog hebben liggen hou ik me aanbevolen :D

Ik heb nog wel heel het interieur leeggehaald om te kijken of er nog rotte plekken zaten. Eentje heb ik er gevonden en hier heb ik een stukje plaat in gelast zodat het ook weer dicht was.

Ik heb nog wel een buis tussen de twee achterwiel ophaning gelast aan de binnenkant van de koffer, zodat er toch een beetje extra stevigheid in komt.

Dan heb ik nog een simpele geluidsinstallatie (die ik nog had liggen) erin gezet en ben er op zich niet ontevreden over.

Zodra ik het iets minder druk heb en niks aan de race kadett ga veranderen de body van de auto aanpakken, en verder afbouwen.

Groeten,
      Wim

custom

Ziet er goed uit.. weer een D kadettje erbij en nog wle een Bieber ook :D

-40mm staan hier te koop geloof ik bij te koop.

jaccomega

ziet er goed uit:wub

GlennGSI
          Deelnemer

origineel gepost door custom
            Ziet er goed uit.. weer een D kadettje erbij en nog wle een Bieber ook :D

-40mm staan hier te koop geloof ik bij te koop.

die van mayhem heb ik gekocht :P, maar eigenlijk alleen voor de voorveren, dus achterveren heb ik over…

leuke kadett trouwens wim ! zet je btw ook de stabilisatorstangen van een kadett gsi over ?

Wim.
            Deelnemer

De stabilisator heb ik niet overgezet omdat ik deze niet had liggen en zo past het ook :D Schilt het veel als je deze overzet?

GlennGSI
              Deelnemer

origineel gepost door Wim.
                De stabilisator heb ik niet overgezet omdat ik deze niet had liggen en zo past het ook :D Schilt het veel als je deze overzet?

ik heb ze op mijn originele D kadett gezet en het scheelt wel degelijk. overhellen in de bochten is zo goed als over. Het is echt een verbetering.

Je hebt btw u2u

corsaboy
                Deelnemer

leuke auto..
                  zou mij ook nog wel passen zoiets :D

Wim.
                  Deelnemer

Paar maanden terug had ik nog een setje verlagingsveren voor achter gekocht, deze gemonteerd maar nog niet echt tevreden van. Er zit nog een klein beetje ruimte tussen wiel en wielkast, maar aan de andere kant is het zo als er vanachter mensen inzitten staat hij redelijk ver in de wielkast en raakt hij net niet. Vandaar dat ik het zo maar ga laten.

Nog even een paar foto’s met de verlaging en de 16″ velgen.

Wim.
                    Deelnemer

Toen ik deze cabrio kocht was het al de bedoeling hem op te knappen. dit was er nog steeds niet van gekomen.
                      Nu de auto uit de stalling gehaald en in de werkplaats gezet.

Eerst begonnen met de voorschermen eraf te halen en te kijken hoe slecht hij echt is.

Tevens ben ik nog op zoek naar een motorkap en een nieuwe cabriodak iemand iets liggen of adressen waar dit te halen is.

Andreas.Berger

Dat is een mooi project, wij hebben ook een gte bieber, ga je deze helemaal restaureren? Het dak zal je moeten laten namaken, is zo niet te vinden of klaar te krijgen, kosten vanaf de 700 euro, tja een bieber is een aparte en dure hobby heb ik ondervonden ;)

D-gek
                        Deelnemer

Ik heb de kap van mijn Bieber bij het volgende bedrijf laten maken http://www.hansknoop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                          die heeft er “vroeger” al een aantal gedaan. Ik heb er een kap laten maken van Sonnenland-stof
                          zoals op echte cabrio’s ;).

Andreas.Berger

Bij die hansknoop hebben wij ook wat info vandaan gehaald, maar hij kwam meteen met een offerte van 1500 euro aan ,wat nog kan oplopen, helaas vind ik dit teveel van het goede, het dak kost onderhand bijna net zoveel als de hele auto, en dat voor een kap van stof.

wizardnl

hey wim. leuk project.. deze bieber “ken” ik stond destijds op MP.goed om te zien dat er nog meer bieber rond rijden. IK heb er zelf 3 staan en op dit moment ben/ga ik ook bezig om er eentje om te bouwen naar 2.0 16V viewtopic.php?f=27&t=151524

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.