Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Opel Kadett D 1981, 1.2 benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2015 om 10:58 #17272796
Hallo, ik ben Dylan en 16 jaar. Begin dit jaar kocht ik een kadett d uit 1981, we hebben hem toen rijdend in een magazijn gezet. Nu na 7 maand is de gang vrij en kunnen we er eens mee rijden. Maar nu komt het probleem: hij start niet, ik en mijn papa hebben maar beperkte kennis wat het probleem is. Na op te zoeken kwam ik uit dat WD-40 of benzine in de carburateur gieten helpt, maar we weten niet waar we het moeten ingieten. De luchtfilter hebben we er al afgehaald. Kan er mij iemand vertellen waar we de benzine of wd40 moeten ingieten? Of heeft er iemand een andere oplossing? Wel ga ik allesinds een vraagbaak bestellen. Hopelijk kunnen jullie helpen met het startprobleem.
18 juli 2015 om 13:56 #18290881Heb je gekeken of de bougies vonken? Krijgt hij benzine? Een 1.2 motor zou zeker moeten aanslaan zelfs na een half jaar stilstaan.
O ja, ik wil niet lullig doen, maar je weet dat er een choke op zit en hoe die te gebruiken? Ik ben er mee opgegroeid, maar jongere mensen zijn alleen computergestuurde injektie motoren gewend.18 juli 2015 om 14:23 #18290882Nou 7 maand stil staan is geen problemo voor een DETT.
Accu op peil?
Links zit de chokeknop uittrekken, 1 keer op gaspedaal trappen en starten maar.
Duurt ff maar dan moet deze het doen.
Als je er benzine in de carbuarateur wilt gieten dan eerst de luchtfilterdeksel er af.
In het midden zit de opening inlaat van die carburateur, beetje ingieten en zonder choke starten.18 juli 2015 om 16:44 #18290883@jethro wrote:
Nou 7 maand stil staan is geen problemo voor een DETT.
Accu op peil?
Links zit de chokeknop uittrekken, 1 keer op gaspedaal trappen en starten maar.
Duurt ff maar dan moet deze het doen.
Als je er benzine in de carbuarateur wilt gieten dan eerst de luchtfilterdeksel er af.
In het midden zit de opening inlaat van die carburateur, beetje ingieten en zonder choke starten.Maar hoe in die carburateur gieten? Er is namelijk een grote opening met een klein buisje in het midden. En hoeveel benzine ongeveer?
18 juli 2015 om 19:36 #18290884Een hele grote lamp pakken, die richten op de carburateur.
Eentje geeft gas en dan zie je een klep bewegen.
Nou daar in giet je wat benzine. :thumbKind kan de was doen. ;)
9 augustus 2015 om 18:53 #18290885WD-40 zou ik niet in een carb mikken. Denk dat je met remreiniger een beter resultaat zal boeken. Of gewoon een beetje benzine in de carb gooien, dat is het beste natuurlijk.
Check of er brandstof bij de carb komt, kan zijn dat de mechanische pomp er de brui aan heeft gegeven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.