Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Kadett City 1.2n 1976
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2012 om 17:29 #17246229
Ik heb heb vorig jaar voor een paar honderd euro een city kunnen kopen op Marktplaats om aan te sleutelen.
Dit waren de foto’s toen ik hem net had opgehaald:Auto is gerold en hier en daar is er wat aan gelast.
Motor liep niet echt lekker stationair en hield ook wat in.11 februari 2012 om 17:35 #17988718leuke city,welkom op dit forum.
greetz
11 februari 2012 om 17:36 #17988719Ik wil eerst de motor 100% in orde hebben, ik ben begonnen om de bougies te vervangen.
Daarna de rotor en de verdeelkap.
Contactpuntjes heb ik ook al binnen, ik wacht nog op de bougiekabels en de condensor, als die binnen zijn ga ik de contactpuntjes afstellen en de ontsteking
met een strobocooplamp afstellen.Ondertussen een revisisetje voor de solex 30/35 kunnen scoren en ik heb deze gemonteerd en uit elkaar gehaald, daarna alles schoongemaakt:
Van de buitenkant schoongemaakt en de onderkant weer in elkaar gezet met nieuwe delen:
Vervolgens de rest schoongemaakt en de carb zit weer helemaal in elkaar:
11 februari 2012 om 17:43 #17988717Vandaag de carb er weer opgezet en een aantal vacuüm en benzineleidingen vervangen voor nieuwe gewapende exemplaren.
Teven een benzinefilter in de aanvoerleiding gemonteerd.
Ik ga het originele luchtfilter vervangen en er komt een plat k&n luchtfilter op, ik vind dit luchtfilter een onding en het is erg gaar en niet meer mooi te krijgen.
Tevens nog een iets mooier geluid
Vacuumaansluiting van het spruitstuk dop ik dan af, en op de carterontluchting komt ook een filtertje.
Vandaag is er bij mij ouders een set bougiekabels binnen gekomen, die moet ik nog even monteren en dan kan ik kijken of ik de motor aan de praat krijgEr zijn ook nog wat andere spullen binnengekomen:
Spruitstukpakking, die ga ik monteren als ik mijn k&n lucht- en carterfilter binnen heb.
Dan kan ik het spruitstuk demonteren en schoonmaken.
Ik draai dan dan vacuumslang aansluiting ui het spruitstuk en dop deze af met een passende bout en loctite oid.Kleppendekselpakking, deze vervang ik als de de kleppen zijn gesteld.
Dat moet bij dit type met een draaiende motor :hmmzVerder een oliefilter, deze zal ik vervangen samen met nieuwe olie en het schoonmaken van de oliedruk sensor.
Ook nog een brandstoffilter, deze heb ik besteld op kenteken maar ik vraag me af of ik deze uberhaupt op deze auto heb zitten?
11 februari 2012 om 17:44 #17988720@fun driver wrote:
leuke city,welkom op dit forum.
greetz
Thanks!
11 februari 2012 om 17:51 #17988721ooh super mooi kleurtje ben aan het twijfelen wil men coupe opnieuw laten spuiten of dat groen of terug rood :)
11 februari 2012 om 18:40 #17988722@Junkiexp wrote:
Kleppendekselpakking, deze vervang ik als de de kleppen zijn gesteld.
Dat moet bij dit type met een draaiende motor :hmmzPrecies, gewoon doen wat er in de reparatiehandboeken staat.
Lijkt heel wat, maar t valt reuze mee. Probeer wel eerst dat je je motor lekker warm kunt krijgen/rijden.
Afstellen doe je met een voelermaat. Als je de juiste diktes er tussen hebt moet deze tussen de hevel en klep een beetje “bijten”.
Nadat je dit gedaan hebt ga je met een sleutel nog een klein beetje rommelen aan de stelmoer en goed luisteren wat er gebeurd. Omdat de kleppen een beetje in de hevels inslijten/inslaan is het stellen met de voelermaat niet de zuiverste maat. Er komt dus een beetje gevoel bij, maarja oude auto’s hebben dat nodig hè :)Succes, MArk
12 februari 2012 om 22:59 #17988723dat brandstof filter klopt idd niet,
en ik zou zo,n benzine filter voor de pomp doen tussen de leiding
verder mooie city :thumbup
12 februari 2012 om 23:30 #17988724@Kadett C wrote:
@Junkiexp wrote:
Kleppendekselpakking, deze vervang ik als de de kleppen zijn gesteld.
Dat moet bij dit type met een draaiende motor :hmmzPrecies, gewoon doen wat er in de reparatiehandboeken staat.
Lijkt heel wat, maar t valt reuze mee. Probeer wel eerst dat je je motor lekker warm kunt krijgen/rijden.
Afstellen doe je met een voelermaat. Als je de juiste diktes er tussen hebt moet deze tussen de hevel en klep een beetje “bijten”.
Nadat je dit gedaan hebt ga je met een sleutel nog een klein beetje rommelen aan de stelmoer en goed luisteren wat er gebeurd. Omdat de kleppen een beetje in de hevels inslijten/inslaan is het stellen met de voelermaat niet de zuiverste maat. Er komt dus een beetje gevoel bij, maarja oude auto’s hebben dat nodig hè :)Succes, MArk
Een vriend van mijn vader is een ouderwetse anwb monteur, die gaat me hier bij helpen :D
12 februari 2012 om 23:32 #17988725@teungts wrote:
dat brandstof filter klopt idd niet,
en ik zou zo,n benzine filter voor de pomp doen tussen de leiding
verder mooie city :thumbup
Thanks!
Weet jij of de pomp op het blok de enige is?
Of zit er onder de auto/bij de tank nog ergens een?13 februari 2012 om 07:40 #17988726Alleen op het blok ;)
21 februari 2012 om 16:37 #17988727Vandaag alles weer in elkaar gezet en het werkt weer prima:
[youtube:3q18zpfo]http://www.youtube.com/watch?v=-smq0bmOSGo&feature=g-upl&context=G2a06abcAUAAAAAAAAAA[/youtube:3q18zpfo]
Gelijk ook even een klein rondje in de straat gereden, de banden zijn zacht en de remmen doen het niet helemaal lekker maar dat komt wel goed.
Grofweg het CO een beetje afgesteld, en ik kan nu in 1 keer doortrappen naar het einde van de versnelling zonder hikken en inhouden.
De motor reageert nu ook op de CO- en stationairschroef en dat was eerst niet ^O^Stationair lopen gaat ook goed, valt ook niet meer uit tijdens het schakelen.
De vacuumvervroeger van de onsteking werkt ook goed, want ik zie bij gasgeven de grondplaat van de ontsteking omhoogkomen!
Motorisch is het nu tot de keuring in orde, nu alleen nog even wat kleine zaken nalopen en dan APK.Ik heb wel een lekkage ergens, want het is nat op de vloer van de bestuurdersplek.
Verder nog even een nieuwe binnenlampje afgemonteerd:22 februari 2012 om 07:37 #17988728Nat op de vloer betekend bij de kadettjes vaak 2 dingen. Of je kachel is lek, of je accubak/vloerpaneel is doorgerot ;)
22 februari 2012 om 08:37 #17988729Of de oortjes bij ‘t raam lekken ;)
In elk geval leuke city, volgens mij ken ik de vorige eigenaar wel :D
22 februari 2012 om 10:15 #17988730@Aapje wrote:
Of de oortjes bij ‘t raam lekken ;)
In elk geval leuke city, volgens mij ken ik de vorige eigenaar wel :D
Dat kan ook nog idd, dat er roest onder het raamrubber zit waardoor deze lekt ;)
22 februari 2012 om 19:11 #17988731@*Jurgen* wrote:
Nat op de vloer betekend bij de kadettjes vaak 2 dingen. Of je kachel is lek, of je accubak/vloerpaneel is doorgerot ;)
Dat is eerste is zeker niet het geval, accubak zit een nieuwe in en de vloer is keihard.
Nog wel :PMaar mijn voorruit lekt heb ik gezien, dan druipt het heel langzaam naar binnen.
Een veel x een beetje is ook veel ;)22 februari 2012 om 19:11 #17988732@Aapje wrote:
Of de oortjes bij ‘t raam lekken ;)
In elk geval leuke city, volgens mij ken ik de vorige eigenaar wel :D
Uit Nijmegen?
22 februari 2012 om 21:06 #17988733Sponningen kunnen goed rot zijn als de rubbers ooit gekit zijn. Een tip: zorg voor een leuke bankrekening als je je ruit er een keer uithaalt. Bij mijn Manta waren de sponningen ook katsverrot door het gebruik van kit bij de rubbers en er is aardig wat laswerk verricht om dit weer goed te krijgen. Maar het is het absoluut waard.
22 februari 2012 om 22:22 #17988734Leuke city.
Doet me denken aan mijn ex city.Mvg Patrick
24 februari 2012 om 15:27 #1798873525 februari 2012 om 15:04 #1798873625 februari 2012 om 15:06 #17988737Vanmiddag nog een aantal zaken doorgesmeerd zoals de scharnieren en de vangers van de deuren.
Ook de stoelen verschoven niet helemaal soepel en na een likje vet gaat dat een stuk beter.Na 3 dagen stilstaan sloeg de motor gelijk aan.
Paar keer gasgeven, choke half open en starten, gevolg is dat de motor direct aanslaat en blijft lopen.
Tijd laten draaien en een rondje gereden, de motor liep nog niet helemaal lekker en pakte niet altijd even goed op.
Verder komt de temperatuur meter niet tot het midden, maar blijft er een beetje voor hangen.
Wat mij betreft een thermostaat die open blijft staan, de nieuwe ligt al klaar.
Dit zal ik combineren met het schoonspoelen van het koelingssystem.Op gehoor met warme motor de CO en stationaire afstelling gedaan en zie hier het resultaat:
[youtube:167d3f68]http://www.youtube.com/watch?v=vgoHDiXXTpc&feature=context&context=G2a06abcAUAAAAAAAAAA[/youtube:167d3f68]
Daarna nog een rondje gereden en ik ben weer erg tevreden:
[youtube:167d3f68]http://www.youtube.com/watch?v=avCuzresJWw&feature=g-upl&context=G2a06abcAUAAAAAAAAAA[/youtube:167d3f68]
Het differentieel van de achteras zingt wel een beetje, ik zal die olie ook eens een keer verversen.
Heb er verder niet echt problemen mee want dit hebben ze volgens mij allemaal wel.26 februari 2012 om 08:48 #17988738Snelheidsmeter wil niet meer?
26 februari 2012 om 11:46 #17988739@BlackDevil wrote:
Snelheidsmeter wil niet meer?
Die deed het inderdaad niet meer, na een blok rijden werkte het meer.
Misschien een beetje vast gaan zitten oid.26 februari 2012 om 17:41 #17988740Vandaag nog even bezig geweest, wat electronica problemen opgelost.
Er zaten 2 claxons naast elkaar, niet echt nodig en niet origineel dus ik heb er 1 afgehaald en alles netjes gemonteerd.
De schakelaar van de passagiersdeur werkte niet.
Ik heb de schakelaar los gehaald en wat metaal blank gemaakt en nu werkt de binnenverlichting ook weer aan die kant :)
Stand 1 van de blower doet het niet, is geen apk afkeur dus daar ga ik nog even naar kijken wat daar precies mee aan de hand is.
Ik vermoed een weerstand.Achteruitverwarming doet het niet, ik meet 11,96 volt zonder draaiende motors op de stekkers aan de achterkant dus dat is goed, de achteruit zal dus niet goed meer zijn.
Er zijn reparatiesetjes voor, dat fix ik nog wel een keer.
Is ook geen apk afkeur.Tankmeter werkt ook niet, ik vermoed de vlotter.
Die zal ik er eens uit halen om te kijken hoe dat in elkaar zit. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.