Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Kadett C Coupé 2.0 16v APK gekeurd!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2013 om 20:22 #18100311
das niet echt nodig hoor, heb 13 jaar met c20xe in een ascona a gereden met normale radiator, nooit problemen gehad, met het nodige circuitwerk, en mijn begrenzer stond op 8000 :D
16 februari 2013 om 21:21 #18100312tsja, die ervaring heb ik dus (nog) niet. dus speel het op safe. het kan ook wel zonder, maar dan wel goed KVS peil checken om er zeker van te zijn dat je strax niet zonder KVS zit.
toevallig dat er vandaag een man bij ons op de zaak was met een 2.0 CIH motor in zijn c kadett. op webers. en die gooide zijn koelwater er dus wel uit. en wilde dus een expansievat erop maken ;)
16 februari 2013 om 22:18 #18100313dan wordt het tijd voor een nieuwe drukdop voor zijn koelsysteem, eentje van 1.2 bar zou het wel op moeten lossen
:thumb
wat ook wel eens voorkomt is dat men een verkeerde combinatie van pullies (krukas-waterpomp) heeft gemaakt en dan ook nog bij een motor die soms meer toeren draait als origineel, dan kan het voorkomen dat de waterpomp teveel toeren draait en caviteert17 februari 2013 om 09:59 #18100314zal bij hem niet zo veel uit maken met een 16v loop de water pomp over de dis riem
17 februari 2013 om 18:27 #18100315als iemand een kamei voorspiler heeft liggen of weet wie er 1 te koop heeft zal ik dat graag weten. :thumb
19 februari 2013 om 16:42 #18100316ik ben nu bezig met de laatste opbouw werkzaamheden. en heb nog het volgende nodig:
– 2x zwarte deurschotten van de deuren(zonder boxgaten)
– handremkabel manta B
– kamei-voorspoiler kadett Cwie heeft wat liggen?
26 februari 2013 om 07:41 #18100317en zit het er al op :wub
26 februari 2013 om 20:26 #18100318hee nico!
ja ben net bezig geweest. vandaag niet heel veel tijd gehad vanwege school. ik heb het spulletje er net opgezet en de gaten geboord en inprincipe kan het er nu op maar wil eerst de distributiekap ff wit spuiten. dus in principe is het nu plug and play :thumb
2 maart 2013 om 18:38 #18100319de kadett is nu bijna. onsteking zit er op. moet nog een paar dingen af/wegwerken. maandagavond vloeistoffen erin en kijken of ie lopen wilt.
2 bougiekabels pastte niet meer. waren te kort. heb er nu 2 van een 3.0 24v gepakt.
hierbij een aantal foto’s:
5 maart 2013 om 20:54 #18100320vanavond bezig geweest met de dett. vloeistoffen erin en gekeken of ie lopen wilde. wilt niet lopen. hij start wel, maar slaat niet aan.
ik merkte iets raars op;
als ik hem wil starten dan klikt de brandstofpomprelais constant(hij hoort 1 keer te klikken). dus brandstofpomp gaat constant aan/uit aan/uit aan/uit.morgen avond verder kijken :hmmz
5 maart 2013 om 20:55 #18100321vanavond bezig geweest met de dett. vloeistoffen erin en gekeken of ie lopen wilde. wilt niet lopen. hij start wel, maar slaat niet aan. ik heb geen vonk.
ik merkte iets raars op;
als ik hem wil starten dan klikt de brandstofpomprelais constant(hij hoort 1 keer te klikken). dus brandstofpomp gaat constant aan/uit aan/uit aan/uit. .morgen avond verder kijken :hmmz
6 maart 2013 om 16:52 #18100322nou brandstofpomprelais doet het nu goed. BDP sensor zat er niet goed in. nu klikt ie maar 1 keer bij contant.
maar nu mis ik de Vonk nog. heb nu overal spanning op. ook op de + aansluiting van de halgever. alleen daarbij brandde in eerste instantie het lampje niet fel dus hij heeft ergens weerstand. maar voor nu heb ik er even een geschakelde plus op gezet. alleen lopen HO MAAR.
zometeen even kijken of ik goede massa heb daarop. ik hoop niet dat of me hallgever of me ECU naar de klote is…
6 maart 2013 om 20:29 #18100323nou hij het vonk, brandstof en lucht. alleen de injectoren zitten vast, verstopt. in ieder geval 3 van de 4.
morgenvroeg breng ik die ff weg en dan hoop ik ze morgenmiddag weer op te kunnen halen zodat ik morgenavond weer verder kan.
motortje stond sinds 2006 stil dus dat was ook wel te verwachten. king:
7 maart 2013 om 10:59 #18100324hey
hoop dat hij snel loopt wat ik wel nog even zou doen is de olie druk veer vervangen kost nog geen 10 euro
weet je wel dat hij genoeg olie druk heeft7 maart 2013 om 12:32 #18100325hoi nico,
ja hoop ik ook! ik heb echt zin om er nou mee te gaan rijden!
7 maart 2013 om 20:59 #18100326nou vanavond ff de injectoren erop gedaan. die bleken achteraf gewoon goed te wezen.
onsteking ook goed gezet. brandstofpomp afgekoppelt en remmereiniger in de inlaat gespoten. en starten en lopen!!! en hij loopt mooi. in ieder geval een zorg minder en dat ik nu zeker weet dat hij goed loopt aangezien ik niet wist hoe het blok was.
vervolgens brandstofpomp aangesloten en gekeken wat hij deed. wilde niet lopen. bougie eruit gehaalt en zeikend nat! dus ik vermoed dat de temp sensor kapot is.
11 maart 2013 om 21:02 #18100327HIJ LOOPT!!!! :D :D :D
1 pin van de temperatuursensorstekker was eruit. pin er weer in gedaan stekker erop en BAM lopen!!!
morgen remmen ontluchten, draden wegwerken, tellersetje maken en nog wat kleine dingen. wil deze week me eerste proefrit maken :D
16 maart 2013 om 09:39 #18100328en al gereden of nog niet
23 maart 2013 om 17:30 #18100329vandaag de eerste proefrit mee gereden. de eerste meters gaat hij als de brandweer. alleen als ik het gaspedaal voor de 2de keer intrap dan lijkt hij te weinig brandstofdruk te hebben. en valt hij terug in toeren en is dan amper aan te houde. doe ik hem uit, wacht ik even 10sec start ik hem weer dan gaat hij weer als de brandweer, maarr 2de keer intrappen weer kutjepielandijvie.
wat ik al gedaan heb:
– andere brandstofpomp(2de hands, maar is goed kwam van me city 2.2 af)
– carterontluchingslangen schoongemaakt(het leek net of de slang van oliepijlstok naarklppendeksel vacuum trok?) maar was niet zo.
– gasklep schoongemaakt
– injectoren zijn al gereinigd voordat het blok erin ging.
– brandstoffilter is nieuweverder ben ik toevallig vandaag een stekkertje tegengekomen. 2 polige stekker(zelfde stekker als die op de klopsensor zit) rode stekker. weet niet hij hij aan moet. en ik zag bij foto van google dat er veel mensen zo’n stekker hebben met A en B erop. is een bruine stekker. waar dient deze voor? ben bang dat ze die er bij mijn kabelboom afgeknipt hebben aangezien in wel de 2 draden heb zitten alleen de stekker niet.
helaas heb ik hier niet even een brandstofdrukmeter bij de hand om de druk te meten. weet wel dat de aanvoer van de tank 8mm is die eigenlijk 10mm moet zijn. maar lijkt me stug dat daar het probleem zit.
verder vraag ik me af hoeveel druk de brandstofpomp van een kadett E of astra met c20xe heeft…
23 maart 2013 om 18:53 #18100330hey
heb je de klop sensor en stappen motor ook aan gesloten ja dan heb je nog 2 potjes over maak ik je morgen een foto van
volgens mij was dat een koolstof filter en koud/warm stard ding
die pomp zou ik van een 16v kopen of een nieuwe 85 euro of zo qspde branstofdruk moet 2.5 bar zijn met lopende motor
en meschien is de branstofdrukregelaar stuk23 maart 2013 om 18:58 #18100331stuur je numer eens via pm stuur ik je mijne
23 maart 2013 om 19:25 #18100332Die bruine stekker is volgens mij de octaan stekker voor 91 of 95.
23 maart 2013 om 20:58 #18100333nou het rare is dat de motor gewoon perfect loopt als ie in de garage staat. maar zodra ik er een stukkie mee rijd dan valt ie weg in toeren. wil even de klopsensor doormeten kijken of ik goed signaal heb.
ik heb alles goed aangesloten. had alleen gemerkt voordat ik de eletronica van het blok had verwijdert.
23 maart 2013 om 22:19 #18100334Misschien een domme vraag, maar hoeveel benzine zit er in de tank? Als het geen originele injectietank is en de tank is bijna leeg dan kan het goed zijn dat je gewoon geen brandstof bij de pomp krijgt. ;)
26 maart 2013 om 21:12 #18100335de tank zat voor de helft vol. maar vanmiddag toch even afgetankt om dat alvast uit te sluiten. het voordeel van deze tank is dat hij rechtop staat ipv een tank zoals van een commodore die ‘ligt’.
maarik ben vanavond weer even bezig geweest. hij wil niet goed lopen. stationair geen probleem. hij loopt dan als een zonnetje. geef ik gas handmatisch in motorruim ook geen probleem. gaat goed in toeren en zonder ‘haperingen’. ga ik stukkie rijden dat gaat het in zn 1 als een speer. zodra ik ga overschakelen en dan weer volgas dan hoor je BLOOOOOOOP. :jerry en zegt ie je gaat maar lopen.
heb er een dubbele brandstofpomp opgezet om hem meer druk te geven om toch dat uit te sluiten. dat uitsluiten is gelukt maar hij doet nog precies hetzelfde :( king:
vervolgens de computer verwisseld voor eentje die ik had gekocht waar een chippie in zit. heeft er niet echt mee te maken. maar ik denk, niet geschoten is altijd mis. :D
ik begin nu toch de brandstofdrukregelaar te verdenken. morgen eerst maar eens alle vacuumslangen checken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.