Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Kadett C Coupé 2.0 16v APK gekeurd!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2013 om 22:30 #18100287
ja groep N past ook beter bij een standaard 2.0 motor maar ik had in me achterhoofd als ik dan toch in de toekomst een let erin wil hebben dan kan ik ook maar beter ”alvast” een groep a uitlaat eronder monteren. scheelt weer in de uitgaven king:
nee die let komt er pas als ik deze kadett aan het lopen heb. maar dan wel met een 265 getrag bak(die heb ik al liggen). zijn sterke bakken. :wub
27 januari 2013 om 22:52 #18100262Dat is idd het beste, een 265… Alleen jammer dat men er vandaag de dag de meest fantastische prijzen voor vraagt. En je hebt natuurlijk het goede koppelingshuis en een adapterplaat nodig. Al met al ben je dan een hoop geld kwijt.
Voor de LET zou ik een 3″ uitlaat maken. De group N gewoon verkopen tegen die tijd. 3″ rvs uitlaat gewoon zelf maken, kun jij best geloof ik. ;)
28 januari 2013 om 05:59 #18100288ik had een groepe n die klinte leker nu heb ik een groepe a die klint te hard en een groepe n koop je voor 250 euro die groepe a kost 400 miden en eind en past ook niet zo als de groepe n
28 januari 2013 om 07:12 #18100289AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Pietje wrote:
Ik ken deze sedan nog wel. Ben je letterlijk bij mij om de hoek geweest.
Ik heb deze auto destijds aan die mensen verkocht. Als orginele Berlinetta.Zou dan een Berlina moeten zijn. Coupe is alleen Berlinetta. Een Caravan of Sedan is er alleen in een Berlina uitvoering.
28 januari 2013 om 09:07 #18100290Heb hem 2 weken geleden mogen bewonderen ,gaat helemaal goed komen Melvin :thumb
28 januari 2013 om 10:50 #18100291@JvV wrote:
@Pietje wrote:
Ik ken deze sedan nog wel. Ben je letterlijk bij mij om de hoek geweest.
Ik heb deze auto destijds aan die mensen verkocht. Als orginele Berlinetta.Zou dan een Berlina moeten zijn. Coupe is alleen Berlinetta. Een Caravan of Sedan is er alleen in een Berlina uitvoering.
Daar zou je dan wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik zou dit terug moeten kijken op de Foto’s.
Hij had destijds wel alle kenmerken. H4 Koplampen chromen randjes rondom bruin interieur. enz. enz.Auto had ik verkocht aan mijn overbuurman en die verkocht deze auto weer na 2 jaar aan een kennis van hem om de hoek. (klein dorpje). dus praktisch alles is om de hoek.
28 januari 2013 om 16:17 #18100292het is een berlina uitvoering. met alle chrome lijsten en strippen eromheen. luxe uitvoering. en idd ook h4 koplampen.
vandaag heeft me collega de auto getsript. zijn nog wel wat extra rotte plekken tegen gekomen, maar dat heb je altijd als je er eenmaal mee bezig gaat. :thumb
5 februari 2013 om 21:22 #18100293weer ff kleine update. heb nu de motor bijna helemaal aangesloten. zowel elektronisch als alle koelwaterslangen en luchtslangen. ook de uitlaat zit er bijna onder. morgen krijg ik een flexibel uitllaatstuk binnen en dan is die ook af.
verder kom ik niet uit 1 stekkertje. ik weet niet waar die aan moet komen. heb nu naar mijn mening alles aangesloten behalve brandstofpomp. zie 2de foto. is een 4 polige stekker aansluiting waarvan er maar 3 daadwerkelijk zijn aangesloten.
oja, de voorpijp op de 3de foto is een somins voorpijp en staat te koop. dit omdat ik hier niks aan heb vanwege de 16 kleppert die er nu in ligt. mag weg voor 60,00
5 februari 2013 om 21:24 #18100294en verder mag dit uitlaatspuitstuk ook weg voor 16v inbouw in manta of ascona…
5 februari 2013 om 21:39 #18100295Deze coupe lijkt heel veel op 1 die bij biesheuvel binnen heeft gestaan ook kwa kleur en 16v
en is die stekker toevallig niet van de luchttempvoeler die in de inlaat slang zit normaal of heeft dit type motor die niet?5 februari 2013 om 21:41 #18100296lambdasonde denk ik, die stekker.. de enigste grote stekkers daar zijn gaskleppositiesensor ( zit erop zie ik ) luchtmassameter en lambda
5 februari 2013 om 21:41 #18100297@CoupeetjeJr wrote:
Deze coupe lijkt heel veel op 1 die bij biesheuvel binnen heeft gestaan ook kwa kleur en 16v
en is die stekker toevallig niet van de luchttempvoeler die in de inlaat slang zit normaal of heeft dit type motor die niet?das een 2 polige en zit op de DIS (m2.8 ) alleen
5 februari 2013 om 21:47 #18100298nee deze heeft niet bij biesheuvel gestaan. dit is een originele 1.6s rally. vervolgens is hij een keertje in de jaren 90 klaargemaakt en is er een 2.0E in gekomen. nu heb ik hem en komt er voor het eerst een 16v in.
thanks voor het meedenken. maar dat is niet de stekker. heb nu alles aangesloten naar mijn mening: BDP-sensor, LMM, stappenmotor, ontstekeing, oliedruksensor, watertempsensoren, startmotor en dynamo en lambdasensor…. brandstofpomp heb ik nog niet aangesloten maar daar is deze stekker niet van lijkt me.
5 februari 2013 om 21:50 #18100299als je dat allemaal hebt aangesloten.. dan kan het nog de motronic (uitleesstekker ) zijn of octaanstekker weet niet of dat daar ook op zit.. maar die mis ik nog int rijtje.. pomp word vanuit het relais aangestuurd met een rood blauwe draad..
5 februari 2013 om 22:04 #18100300ja die draden die liggen er al omdat er een injectie in heb gezeten. het is nu wachten nog op een nieuwe pomp.
thnx voor het meedenken. we hadden hier een vectra 2000 staan ook met m2.5 en daar zat deze stekker niet aan… moet goed komen.
morgen weer verder uitlaat afmaken en expansievat monteren incl koelslangen.
5 februari 2013 om 22:09 #18100301okok nou dan ben ik benieuwd wat het uiteindelijk is… zet er anders ff bij welke kleuren draad eraan zit.. of kijk zelf ff in een schema of je de kleuren terug vind erin..
6 februari 2013 om 01:07 #18100302PM verstuurd voor spruitstuk…
6 februari 2013 om 05:54 #18100303had je ook de krukas sensor al aan gesloten
en heb je het kleine kabelboompje ook er op van de stappen motor en pingel sensor
heb je ook de tempatuur sensor aan gesloten bij de termostaat
of is deze voor de onsteking bobiene deze denk ik zie ik niet op de fotoset van je is zo goed als klaar had je al gemailt
6 februari 2013 om 07:44 #18100304ja ik heb gisteravond een elektrisch schema zitten te bekijken en toen kwam ik ook uit op ontstekinsmodule. heb ik helemaal over het hoofd gezien omdat ik de bobine+module nog niet in het motorruim gemonteerd heb.
heb de mail gelezen nico net overgemaakt. :thumb
6 februari 2013 om 17:00 #18100305Dat is mooi stuur ook je gegevens gr nico
12 februari 2013 om 20:36 #18100306vandaag weer lekker bezig geweest. radiateur aangepast. radiateur dop verwijder en extra kleine aansluiting gemaakt voor expansievat. en de expansievat ook een plaats gegeven en beugeltjes gemaakt.
aankomende week heb ik vakantie van school en wil hem dan eigenlijk aan het lopen hebben.
12 februari 2013 om 21:16 #18100307Geen :kewlpics vergeten te maken graag.
16 februari 2013 om 16:54 #18100308okee hierbij de foto’s. deze week lekker bezig geweest. nog een paar kleine dingetjes en de ontsteking(daar wacht ik nog op).
expansievat aangesloten. dopaansluiting weg geselepen van de radiaiteur en een mooie aansluiting gemaakt die naar expansievat gaat. koperen leidingen op maat gemaakt.
16 februari 2013 om 18:58 #18100309waarom gebruik je een expansivat ipv. een radiateur met dop?
16 februari 2013 om 19:14 #18100310ik heb geen zin dat ie zijn koelwater eruit gooit als je ook maar een beetje toeren wilt gaan maken ;) een expansievat vangt die koelwater als het ware op :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.