Opel Kadett 1.3S

Forumindex Forums Modellen Kadett Opel Kadett 1.3S

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Maradilly

Beste Opel kenners

http://s29.postimg.org/xyb8q4hxj/IMGP2372_kopie_2.jpg
      Op deze foto is een Opel Kadett 1.3S te zien, het jaar weet ik niet! Maar na een beetje onderzoek is die waarschijnlijk van 1982/83.

Ik heb deze opel zien staan in spanje en ik ben op dit moment ook woonachtig in spanje. Het type auto heeft een extra waarde voor mij maar ik ben wel benieuwd of deze auto’s nog wat waard zijn. En wat een reële prijs is om hem te kopen!

Ik vind op autoscout en op marktplaats enzo geen identieke, dit kan een goed en slecht teken zijn natuurlijk.

Op het eerste oog lijkt de auto geen krasjes of roest plekken te hebben.

Alvast dank mochten er reacties komen.

Met vriendelijke groet

Mara-dilly

trashmetal
      Deelnemer

Hey, welkom op het opel forum

Omdat spanje niet zo vochtig is als nederland
        en ze daar in de winter ook niet met pekel strooien
        is de kans groot dat dit nog een zeer goed exemplaar is

dingen die je even kunt inspecteren
        1. balk onder radiateur roestvorming
        2. motor nog redelijk droog, geen olieboot
        3. kokerbalken onderzijde links en rechts
        4. plaatwerk onderkant achterzijde

Als dit allemaal nog redelijk is
        en hij rijd ook nog eens goed
        zou ik een bod doen van 750 euro
        als hij meer dan 1000 moet opbrengen zou ik hem laten staan
        mja het is maar net wat je er voor over hebt met die dingen :vertag

soepkiepe
        Deelnemer

Ligt heel erg aan de staat.
          Hier in nederland staan op internet van tussen de 100 tot 2500 ongeveer.

Controleer ook ff goed achter de voorschermen.
          Daar willen ze vaak ook goed rotten.

Maradilly

Beide heren, dank voor uw reactie.

Haha ik merk al dat ik geen collectes item in de hand heb. Volgensmij is de vraag prijs 1300, maar dat is dus zeker te veel.

Verwachten jullie dat als hij in goede staat is, en ik laat hem 20 jaar stal dat hij veel op gaat leveren. Of zijn dit gewoon geen bijzondere auto’s,

Dank jullie wel!! MVG

nova1.6

Als hij niet rot is dan is 1300,- zeker een nette prijs.

soepkiepe
              Deelnemer

Je hebt maar 1 foto, veel valt er dus niet van te zeggen.
                Wat ik zo zie is een gewoon standaard kadett op berlina velgen.
                De goedkoopste in zijn soort eigenlijk.

Persoonlijk probeer ik sowieso mijn auto zo goedkoop mogelijk te krijgen, 1300 vind ik erg hoog gegrepen.
                Over 20 jaar veel geld waard, Tsja, de d kadett is een auto waar niet heel veel intresse in is, heb mijne voor een paar 100 gekocht.
                Als je kijkt naar een manta, die blijven geld waard.
                Een d kadett is denk ik de goedkoopste model oldtimer van de opels.
                Voor 1300 zal ik die gok niet nemen.
                Voor 500 zal ik wel de gok willen nemen dat ie over 20 jaar meer waard is.
                Maar dat is bij iedereen weer anders.
                Zo zou trashnetal er dus al 750 voor geven.
                Denk ook dat het ligt aan wat je te besteden hebt.

nova1.6

@soepkiepe wrote:

Je hebt maar 1 foto, veel valt er dus niet van te zeggen.
                  Wat ik zo zie is een gewoon standaard kadett op berlina velgen.
                  De goedkoopste in zijn soort eigenlijk.

Persoonlijk probeer ik sowieso mijn auto zo goedkoop mogelijk te krijgen, 1300 vind ik erg hoog gegrepen.
                  Over 20 jaar veel geld waard, Tsja, de d kadett is een auto waar niet heel veel intresse in is, heb mijne voor een paar 100 gekocht.
                  Als je kijkt naar een manta, die blijven geld waard.
                  Een d kadett is denk ik de goedkoopste model oldtimer van de opels.
                  Voor 1300 zal ik die gok niet nemen.
                  Voor 500 zal ik wel de gok willen nemen dat ie over 20 jaar meer waard is.
                  Maar dat is bij iedereen weer anders.
                  Zo zou trashnetal er dus al 750 voor geven.
                  Denk ook dat het ligt aan wat je te besteden hebt.

Tja wat je betaald is wat je krijgt. Het is maar net wat je zoekt.

soepkiepe
                  Deelnemer

Ja klopt.
                    Maar niet helemaal, een dure auto kun je ook beste onkosten aan krijgen.

Maradilly

Oke, duidelijk verhaal allemaal! Bedankt voor deze informatie.
                      Ik had inderdaad nog 2 foto’s

Maar als het een goedkoop model is en niet speciaal, ga ik geen moeite doen om hem te stallen.

Iedereen bedankt, zeer behulpzaam

astrawez
                      Deelnemer

Hallo en welkom! ;) Op je laatste foto’s ziet hij er nog behoorlijk netjes uit eigenlijk en het geld (mits er verder geen rare gebreken zijn) mijn inziens wel waard!

Als je de D Kadett vergelijkt met een C Kadett dan zijn ze inderdaad niet zoveel geld waard. Zeker de “normale” uitvoeringen niet. In Duitsland zie je echter wel dat de mooie(re) exemplaren wel degelijk meer geld waard worden. De Nederlander wil nou eenmaal voor een duppie op de voorste rij zitten. Ik zelf zie de waarde wel in van een net roestvrij exemplaar. Maar dat komt misschien ook omdat ik onlangs duizenden euro’s kwijt was aan de restauratie van de mijne. Het is inderdaad maar wat de gek ervoor geeft..

Als ik jou was dan zou ik gewoon 1000 euro bieden en hem na een goede inspectie lekker meenemen. Tenzij je liever iets anders hebt natuurlijk. Een roestvrij exemplaar die altijd in Spanje rond heeft gereden lijkt mij een unieke kans! En wat een heel groot voordeel is: de onderdelen zijn er nog zat te krijgen!

Succes met je besluit! :thumb

D-gek
                        Deelnemer

Ik sluit me bij Astrawez aan, als er nauwelijks tot geen roest aan zit zou ik een bod van €1000 wel overwegen.
                          Als daarbij het interieur (met name het dashboard ivm de zon = uitdrogen) in nette staat is lijkt me €1000 een mooi bod, als de vraagprijs €1300 is.

Kadett1.2
                          Deelnemer

Ik zou vooral ook even naar de technische staat kijken, ook niet onbelangrijk lijkt mij.
                            Carrosserie lijkt wel redelijk ook al is de onderkant zwart gemaakt.
                            Als de techniek ook goed is is een prijs van 1300 euro redelijk maar niet echt een koopje.
                            Ik weet niet hoe de gemiddelde Spaanse prijzen liggen.

Is het een 4-bak of automaat ?

En een 1.3S is niet de standaard versie dat was een 1.2N

1.3S was meestal automaat of eentje met extra pktjes.

Maar als je hem naar Nederland gaat transporteren/exporteren loont het de moeite niet.

astrawez
                            Deelnemer

De striping onderaan is origineel en niet zwart gemaakt. ;)

Maar ik denk dat Maradilly zijn besluit al heeft genomen en het hier na zijn 3 berichten voor gezien houdt..

Kadett1.2
                              Deelnemer

@astrawez wrote:

De striping onderaan is origineel en niet zwart gemaakt. ;)

Maar ik denk dat Maradilly zijn besluit al heeft genomen en het hier na zijn 3 berichten voor gezien houdt..

Niet helemaal misschien want hij mist het Kadett J opschrift op de voorste spatborden.
                                En bij de lekbakjes onder de achterbumper waren ze ook nooit zwart maar gewoon in wagenkleur.

Wel de correcte velgen voor een J en achterruit wisser en S motor wat bij J pakket hoort trouwens.

De meeste J stripings waren grijs, maar inderdaad ook in zwart.

jethro
                                Deelnemer

Was dat de J van jong of jugend?

astrawez
                                  Deelnemer

Bijna goed. Het staat voor Junior. ;)

Kadett1.2
                                    Deelnemer

@astrawez wrote:

Bijna goed. Het staat voor Junior. ;)

Inderdaad staat voor junior.

Was er ook in de Kadett C serie al.
                                      Maar daar was de Junior eerder een instapversie met zwart gelakte bumpers en deurklinken, iets andere bekleding en natuurlijk de zwarte J striping.
                                      In de Kadett d serie is de Junior eerder een luxere versie met extraatjes

wim-v6
                                      Deelnemer

Heb Kadett-D juniors bij ons gehad, zo kaal als het maar zijn kon.
                                        Zelfs zonder klok en sigarettenaansteker.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

kadett4x4
                                        Deelnemer

Ik krijg de indruk dat het hier niet om een gewone aankoop gaat.
                                          Het enigste wat hem intresseert, is hoeveel is hij over 20 jaar waard!!!!!!
                                          wie geeft daar nou wat om, je wilt er toch mee rijden, of niet.
                                          interesseert me geen ruk wat mij kadett over 20 jaar waard is, al hij er dan nog maar is.

groeten.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.