opel kachel stan 1 2 3 werkt niet en 4 wel / verbruikt veel

Forumindex Forums Modellen Astra opel kachel stan 1 2 3 werkt niet en 4 wel / verbruikt veel

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    martinopel
    Deelnemer

hallo

dit is mijn eerste opel heb pas een half jaar mijn rijbewijs . ik zelf vind opel een mooie auto makkelijk te maken
      alleen ikzelf wil niet eerst gaan sleutelen om eerst te weten wat het probleem . Voor wat moeilijke reparaties heb ik mijn vader voor , rijdt lang opel en weet er meer vanaf dan mij .
      wat betreft mijn opel is het een
      model 1999
      astra g 1.8 16V

Mijn vraag eerste vraag is over de kachel
      gisteren reed ik na me werk en ineens werkt de stand 1 2 3 niet meer maar 4 wel . Dus gisteren meteen na me werk even na de sloop gereden met me vader om te kijken . HIJ kwam er aan met een printplaat waar de knoppen op komen , dus de vraag is zou het de printplaatje zijn . Omdat ik niet heel me auto wil uitbouwen omdat ik zeer zuinig ben op mijn auto .

mijn 2e vraag is over het bezine verbruik
      ik weet dat 1.8 16v behoorlijk meer verbruikt dan een lagere motor inhoud allen de laatste zijn verbruikt hij echt veel lijkt wel 1 op 5 of 1 op 10 ligt aan snelweg en stad dus mijn vraag is hoe komt het
      zelf zitten er winterbanden op
      ik zelf rij rustig niet gehaast en schakel meestal op de 2500 toeren
      voor de rest heb ik er een subwoofer inzitten met versterker

ik hoop dat jullie met deze informatie wat kunnen en of iemand mij kan helpen

Andre_Ede

Mijn Astra G 1.8 16v doet ongeveer 1 op 12,5 dus 8/100 volgens de BC

Fearless
        Deelnemer

Breng dat paneeltje maar weer terug, want het probleem zit m in de kachelweerstand. En die kan je beter nieuw kopen.

Het verbruik kan vanalles zijn.
          Daarvoor zou je hem kunnen laten uitlezen, en dan vooral kijken of alle sensoren wel goed meewerken.

een defecte tempsensor of een.lambdasensor…..bijv kan al een zuiperige motor veroorzaken

martinopel
          Deelnemer

dankjewel voor snelle reactie

de temperatuur meter heb ik al vervangen omdat deze kapot was en een lambdasensor weet ik zo niet wat het is

over het paneeltje zit daar het probleem in of is het toch een ander voorwerp

martinopel
            Deelnemer

heb gelezen dat die weerstand bij de gaspedaal zit of bij de ruitenwisser voor onder het zwarte plastic

Fearless
              Deelnemer

Kachelweerstand…..dan doet ie het alleen op stand vier.
                Volgens mij zit ie achter het dashboard kastje.

En laat hem uitlezen, vast wel iemand met opcom in de buurt….want je blijft onnodig sensoren vervangen als je niet normaal doormeet

martinopel
                Deelnemer

klopt want hij werkt alleen op stand 4
                  dashboard kastje kan ik zo vinden maar hoe een kachelweerstand eruit ziet weet ik zo niet

ik laat hem binnenkort uitlezen in een garage
                  ik wil de auto goed mogelijk laten rijden wil er wel een paar jaartjes mee rijden

Fearless
                  Deelnemer

Niet alleen foutcodes laten lezen dan, maar ook parameters. Daarmee kun je zien wat elke sensor aan de computer doorgeeft.

martinopel
                    Deelnemer

oke ik zal deze week een afspraak maken met de garage

wat betreft de kachel weerstand heeft u zo een foto hoe die eruit ziet voor het geval ik een nieuwe moet halen
                      om te rijden in stand 4 is niet zo prettig

h67racing
                      Deelnemer

kijk maar is goed in het forum, verschillende topics hierover. Bij mij ging de weerstand kapot omdat de kachelventilator te veel stroom trok (astra h 2005)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.