Vorig weekend begonnen met een flinke klus. Een Opel insignia station. De auto is via inruil verkregen bij m’n oom in de garage en is door de eigenaar flink mishandeld.
Op het eerste oog valt het nog mee.
De auto was al gewassen voordat deze de showroom ingereden was dus na afname van wat stof met een MF doek en detailerspray ben ik begonnen met clayen, waarna de ware aard naar boven kwam.
Ik heb de auto in 1 zaterdag niet af gekregen, ondanks dat ik met al m’n broers aan het werk ben geweest.
vanavond de auto afgemaakt, al met al een hele klus dus..
De stappen die ondernomen zijn na het clayen:
polijsten met de DAP900, eerst Monello inizio op gele kompressorpad, daarna Monello Mezzo op Oranje kompressorpad en vervolgens PB ssr2 op witte smartpad. Als laatste nog een stapje Monello Finale op een zwarte pad.
een paar voor/na foto’s….
achterlichtje ook meegepakt.
motorruimte een beetje opgefrist met PB trim restorer.
Daarna de Insignia voorzien van een laagje PB black hole en Dodo Juice purple haze. Ramen schoongemaakt met de glasscleaner van Meg’s en een rondje PB trimrestorer gedaan, waarna ik de banden heb zwartgemaakt met “bandenzwart” van Cartec wat ik bij m’n oom uit de garage heb gepakt.
En dan ziet het eindresultaat er zo uit.