Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › opel insignia blijft in noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2015 om 21:48 #17274096
beste forum gebruikers,
Ik ben nieuw en staat dit hier fout dan mijn oprechte excuses bij voorbaat.
Laat ik beginnen met me voor te stellen. Ik heb ian Hopkins 33 jaar en in het bezit van een opel insignia 2.0 cdti 110 pk uit het jaar 2009.
Nu heb ik echter een probleem de auto blijft in de noodloop maar geeft niets aan in het display. :hmmz inderdaad.
Ik heb de auto nu 3 maand geleden gekocht en van af het begin had ik een probleem dat de auto in de noodloop viel. Na het uit en aan doen van de auto was de storing ook weer weg.
Hij viel in noodloop bij het vragen naar vermogen.De garage heeft het volgende gedaan.
1 turbo laten reinigen
2 vacuüm regelaar ? potje vervangen. zit als je voor de auto staat meteen aan de rechterkant voorin.
3 Inlaatspruitstuk vervangen.Het probleem leek weg te zijn. Dit alles heeft wel bij elkaar bijna een maand geduurd trouwens hoor. Veel problemen gehad met het garage bedrijf. Maar dat terzijde.
Toen ik hem een dag of twee terug had viel die weer in noodloop alleen kreeg in nu niets meer te zien in mijn display waar eerst de hele tijd stond met storing (VOERTUIG DRINGENT SERVICE NODIG). Ik dacht dus dat dit wat anders was. Niet weer gehad maar ben een rustige rijder.Aangezien ik veel naar Groot Brittannië ga en in de heuvels rijden wou ik de auto laten chippen. Dit hebben we gedaan Auto heeft er Dik 96 PK bij gekregen en 152NM Koppel
Momenteel 206 PK en 412NM koppel en een top van 236 KMPU ipv 185 voor de mensen die het willen weten.
Ook is het roetfilter verwijderd en de EGR is weg geschreven.
Na een dag of drie kwamen de problemen weer. Bij vermogen liep die weer in noodloop.Terug geweest bij de chipper deze heeft de orginele software weer terug gezet en het probleem bleef bestaan dus ook weer de tuning er opgezet probleem is niet software matig.
Bij de garage houder terug gekomen deze wil mij hier niet bij helpen zegt is de software was goed en nu niet meer jou eigen schuld :shock:
Maar goed ik naar de opel dealer deze heeft hem uitgelezen en storingen er uit gehaald blijft terug komen.
Nu lees ik hier dat jullie foutcodes op schrijven heb ik niet gedaan sorry. maar had te maken met druk.
Aangezien even naar de opel dealer gaan een duren zaak word maar even gekeken naar een turbodruk meter voor in de auto. dit alles is er ingezet voor mij en werkt hartstikke mooi.
Nu zag ik dat de druk ongeveer tussen de 1.5 en 1.7 bar moet wezen bij vol vermogen. bij mij komt die boven de 2 en zegt de auto dit vind ik niet leuk Noodprogramma.
Dit te weten wou ik dus verder gaan zoeken maar heb de auto wel iedere dag nodig dus zo rijden dat die netjes bij de 1.5 bar bleef. als je dus normaal rijd was dit wel te doen. alleen bij het loslaten van het gas en weer gas geven liep de druk snel op en af en toe viel die dan in noodloop.
Nu had ik gisteren dat ik de snelweg af ging en de rondweg op wou en toen was dus mijn vermogen weg. Ik stoppen auto uit en weer aan maar nee hoor geen vermogen. ANWB er bij de map sensor zei de beste man had het onderdeel niet dus ik naar huis gebracht met de auto. Dus vandaag een mapsensor halen en er in laten zetten maar nee hoor nog steeds noodloop. GRRRRRRR
Nu is een maat van mij aardig handig met auto’s en hij even kijken naar breuken in kabels en zo. Hij zegt we gaan kabel voor kabel af. Dus kabel er af en auto op contact storing oke dat was hem niet enz enz.
En nu komt het. Rechts als je voor de auto staat zit een vacuüm boxje toen hij daar de stekker uithaalde hoorde je een ppsssttt geluidje op cantact en geen storing dus stekkertje er weer in en ja hoor daar was die weer. alleen jammer dat het maar 5 seconde was maar goed na mijn idee weet je dan toch weer wat meer.
Nu is dus de vraag aan jullie wat is dit en wat veroorzaakt de storing en waarom geeft hij niets aan?/?
Iedere keer als het stekkertje er af en op gaat heeft die weer even geen noodloop.
Wie kan me helpen ???????4 november 2015 om 22:32 #18300979Hoppie
Mijn oog valt op “Nu lees ik hier dat jullie foutcodes op schrijven heb ik niet gedaan sorry. maar had te maken met druk.”, en ik zie dat de hele dag nog niemand gereageerd heeft.
Misschien hebben mensen het te druk om over fouten te praten als er geen codes gemeten zijn ;)……Toch maar eerst een OBD uitlezertje er aan hangen, en dan krijg je vast meer hulp.
5 november 2015 om 07:13 #18300980Oke laten we even doen dan laat snel wat horen.
Mocht iemand toch een idee hebben hoor ik dit graag.
Bedankt voor het advies rinus7475 november 2015 om 11:55 #18300981Obd2 is goed maar opcom is beter.. Met een obd2 (bluetooth gevalletje) kun je geen waardes uitlezen en met opcom en tech2 wel… En kwa prijs verschilt het niet zo heel veel mocht je het willen aanschaffen..
5 november 2015 om 18:56 #18300982beste forum gebruikers hier de codes
Regelmodules – storingscodes – Symptoombyte – Beschrijving – Symptoombeschrijving – Status
1 Motor regel module – P245A – 00 Regelcircuit omloopklep koeler EGR (uitlaatgasrecirculatie) – Storing – Gelukt en mislukt
2 Motor regel module – P2564 – 00 Circuit sensor schoepstand turbocompressor spanning te laag – — – Gelukt en mislukt
3 Carrosserieregelmodule – U0100 – 00 Geen communicatie met motorregelmodule – Storing – Gelukt en mislukt
4 Elektronische remregelmodule – U0073 – 00 Communicatie regelmodules bus A weggevallen – Storing – Historisch
5 Elektronische remregelmodule – U0100 – 00 Geen communicatie met motorregelmodule – Storing – Historisch
6 Elektronische remregelmodule – U0101 – 00 Geen communicatie met regelmodule transmissie – Storing – Historisch
7 Regel module handrem – C0561 – 71 Informatie opgeslagen over uitschakeling systeem – Ongeldige gegevens – Historisch
8 Regel module handrem – U0100 – 00 Geen communicatie met motorregelmodule – — – Historisch
9 Radio – B1020 – 00 Extra elektronische regelmodule – — – Historisch
10 Radio – U0164 – 00 Geen communicatie met regelmodule HVAC – — – Historisch
11 Radio – U0257 – 00 Geen communicatie met infodisplaymodule/regelmodule frontpaneel infotrain– — – Historisch
Nu is alles gereset en kwam er een terug de nr 1 van de storingen onderdeel besteld morgen binnen.
Nu maar duimen dat dit het is maar lijkt me stug maar goed.http://www.besteonderdelen.nl/era-7703698.html dit is het onderdeel
5 november 2015 om 21:59 #18300983Omg! Wat een stapel codes! Geen idee waar dit op kan duiden trouwens :wtf Succes!
5 november 2015 om 22:05 #18300984@warhamstr wrote:
Omg! Wat een stapel codes! Geen idee waar dit op kan duiden trouwens :wtf Succes!
als een onderdeel buiten tolerances gaat werken krijg je ook een foutcode ook al is het onderdeel niet kapot.. dan blijft alsnog de code bewaard… dus hij gaat goed van start door eerst te resetten en nu maar code heeft…
6 november 2015 om 08:42 #18300985:cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry
Onderdeel vervangen en nog steeds noodloop.
Laten uitlezen bij de opel dealer en wat denkt u GEEN FOUTCODES !!!!!!!!!!!!! Gewoon helemaal niets geen één GGGRRRRRRRRRRRRRRRR
En dan word het moeilijk zoeken he.????Ten einde raad
6 november 2015 om 22:35 #18300986Ik zou nu eerst met geen foutcodes de tuning terugzetten naar standaard en dan kijken of noodloop terug komt.
Hoe is het met je luchtfilter? Al eens een nieuwe schone geprobeerd? Brandstoffilter?
Zit er misschien een scheur in je intercooler of ergens in het gedeelte waar turbodruk komt?
Hoe is het met de carterontluchting, ik weet niet of hier een filtertje inzit maar het zou kunnen …
Komt de motor wel correct op bedrijfstemperatuur …Ook zou je samen kunnen gaan rijden met iemand naast je die met Opcom diverse sensoren live kan bekijken op afwijkende waardes.
Genoeg om zonder foutcodes na te kijken.
Succes :thumb
7 november 2015 om 21:27 #18300987Geen gescheurde turbo slangen? Is een kwaal en vooral de slang die van de intercooler naar de gasklep gaat
8 november 2015 om 11:00 #18300988“2 Motor regel module – P2564 – 00 Circuit sensor schoepstand turbocompressor spanning te laag – — – Gelukt en mislukt”
Zegt dit niet dat die sensor te weinig spanning krijgt, en je het wellicht daar moet zoeken? Dit heeft direct gevolgen voor de werking van de turbo wat de uiting van je probleem was. Zoek het in kabelbreuk en aansluitingen en zekeringen etc.
8 november 2015 om 11:46 #18300989Je geeft zelf aan dat turbodruk veel te hoog gaat op de meter. De storingen die ik zo zie, is waarschijnlijk omdat je op meerdere plekken stekkers hebt losgehad.
Ik zelf denk dat het variabele gedeelte turbolader of de aansturing/actuator hiervan niet goed zijn werk doet.8 november 2015 om 20:12 #18300990Ik zou nu eerst met geen foutcodes de tuning terugzetten naar standaard en dan kijken of noodloop terug komt.
Dit gaat donderdag gebeuren.
Na aan rade van de opel dealer gaat alles terug naar de orginele staat. zo zou de opel dealer op waardes kunnen zoeken met de opel software.
Hoop echter wel dat het lukt want ze zeiden dat het een zoek periode zou kunnen hebben van misschien wel 2 weken.
Ik mag hopen dat dit dan niet het geval zou worden.Geen gescheurde turbo slangen? Is een kwaal en vooral de slang die van de intercooler naar de gasklep gaat
Nee deze zijn afgeperst.
“2 Motor regel module – P2564 – 00 Circuit sensor schoepstand turbocompressor spanning te laag – — – Gelukt en mislukt”
Deze code was weg na de laatste uitlezing van de opel dealer.
Er staat nu gewoon geen code meer in ben ook even bij de locale garage geweest namelijk.Je geeft zelf aan dat turbodruk veel te hoog gaat op de meter. De storingen die ik zo zie, is waarschijnlijk omdat je op meerdere plekken stekkers hebt losgehad.
Ik zelf denk dat het variabele gedeelte turbolader of de aansturing/actuator hiervan niet goed zijn werk doet.Turbo is helemaal na gekeken en de actuator blijft op een continue vacuum druk deze is ook getest.
In ieder geval wil ik wel iedereen bedanken die de tijd heeft genomen om met me mee te denken.
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.8 november 2015 om 20:18 #18300991@Henkieo wrote:
Hoe is het met je luchtfilter? Al eens een nieuwe schone geprobeerd? Brandstoffilter?
Zit er misschien een scheur in je intercooler of ergens in het gedeelte waar turbodruk komt?
Hoe is het met de carterontluchting, ik weet niet of hier een filtertje inzit maar het zou kunnen …
Komt de motor wel correct op bedrijfstemperatuur …Ook zou je samen kunnen gaan rijden met iemand naast je die met Opcom diverse sensoren live kan bekijken op afwijkende waardes.
Genoeg om zonder foutcodes na te kijken.
Succes :thumb
Luchtfilter nieuw, braandstoffilter zou ook nieuw moeten zijn zo ver ik weet misschien een maand oud.
turbo druk is te hoog geweest dus scheurtje lijkt me niet ook is deze afgeperst.
Carter ontluchting geen idee ??????
En ja laat de auto altijd rustig op tempratuur komen tot een graag of 85 a 90 voor ik hem wat meer vraag. ook laat ik bij het thuiskomen of ergens anders natuurlijk als ik veel heb gevraagt van de auto altijd de auto nog even 2 a 3 minuten stationair draaien.12 november 2015 om 21:42 #18300992Beste mensen.
Vandaag naar hoogeveen geweest bij Dynamic tuning alles terug gezet naar orgineele software.
Maar probleem was er nog.
De beste mensen hebben veel geprobeerd maar niks hielp.
Nu zei die monteur ik blijf er bij dat het de turbo moet wezen en dan het variabele gedeelte.
Ik heb dus vandaar een nieuw variabele gedeelte gekocht en er in ge hobbyt en wat denken jullie.
WOW ik heb weer een auto turbodruk max 1.6 bar geweldig alles doet het zo als het hoort.
Jammer dat de garage waar ik hem weg heb mij in de steek heeft gelaten.
Maar nu komt het dynamic tuning te Hoogeveen deze mensen zijn echt waar de beste mensen die ik ooit ben tegen gekomen in de auto wereld.
Deze mensen hebben in totaal ik denk 20 uur aan mijn auto gesleuteld en hier niets voor gevraagd 0 euro.
Om te proberen een probleem op te lossen die niet hun fout was.
En ik mag nog een keer terug komen om ja ja mensen GRATIS de software er weer op te zetten.
Echt waar weet je wat ze zeiden jij komt hier om een ervaring te hebben met een chiptuning nu heb je niets en wij staan achter ons product.
Je hoort te genieten van je auto en zo kan dit niet.
100 punten Mark & Emiel top gasten !!!!!!Ik zou graag een ieder willen bedanken voor de tijd en moeite die jullie hebben genomen om me te helpen.
Ik zeg topic close admin :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
20 november 2015 om 19:48 #18300993Een probleemloze auto rijdt het best :thumb
En nu … genieten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.