Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel GT 1900 complete resto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2012 om 13:52 #17249530
Hier zijn we weer!
Samen met de opa van mij vriendin in augustus vorig jaar begonnen met de restauratie van een Opel GT 1900 van het jaar 1973.
Al de onderdelen komen van een rode Belgische GT, maar omdat deze zo rot was, had de opa ettelijke jaren terug een kas van USA laten overkomen, deze is ondertussen al volledig aangepast naar europese normen en gespoten in het British racing green.
Heel het boeltje heeft +- 20jaar open en bloot in de carrosserie van zijn garage gelegen, hierdoor ligt alles goed onder het stof.
Na heel wat sorteerwerk hebben we een lijst samen gesteld met alle onderdelen, en welke we nieuw zouden nodig hebben. Deze zijn ondertussen al besteld.
Het eerste werk was natuurlijk nakijken of de motor goed zou draaien, dus deze eerste wat mechanisch in orde gezet en ja hoor, tik tik en hij was vertrokken! Dat na 20jaar stil te staan!
De volgende stappen zijn alle onderdelen die opgeknapt moeten worden onder handen nemen, alsook de motor, uitlaatcollector en diverse onderdelen van anti roest en een zwart kleurtje voorzien.
Hier wat foto’s:
De reeds gespoten kas in het British Racing Green:
De onderdelen en de originele kas (op de achtergrond) wat een zootje:
De motor heeft dus al eens gedraaid en is afgesteld. Er zit reeds een nieuwe waterpomp enzo op en al een paar dichtingen vernieuwd. Maar hij gaat terug volledig uit elkaar om mooi op te knappen een laagje verf te geven.
12 juni 2012 om 13:53 #18035966Vervolg:
Zaterdag terug verder gedaan aan de GT.
De boite, koppelingshuis en koppeling er terug afgedaan.
Olie afgelaten en carter eraf gehaald. De carter goed uitgekuist, was nodig ook want lag een cm dikke laag smurie in, nie zo gezond dus! Maar wat wilt ge als hij 20jaar stil gestaan heeft.
De krukas voorzien van nieuwe bouragen, de carter teruggeplaatst met nieuwe dichtingen en nieuwe oliefilter gestoken.
Verder nog wat stukken opgekuist die ook moeten gespoten worden.
Nu efkes drie weken geen tijd om eraan verder te doen, maar ondertussen wachten we op een groot pakketje uit Duitsland. (nieuwe chromé burmpers, nieuwe schokdempers, nieuwe raamrubbers, en nog een hele waslijst aan onderdelen)
De hittebestendige verf is ook onderweg, dus het eerste werk zal het schuren zijn van alle onderdelen die zo een laagje verf nodig hebben. En dan alles spuiten.
12 juni 2012 om 13:54 #18035967Even later:
Zaterdag dus verder gewerkt, bij het reviseren van de 3de klep iets ontdekt, het gedeelte waar de kleppen in gaan, de culasse, daar zit een barst in..
Nu wordt het dus zoeken of we deze kunnen laten oplassen, of we dit ergens 2de hands kunnen vinden, al dan niet een geheel motorblok.
Maar ook goed nieuws: Vorige week is er al een pakketje toegekomen met daarin de nieuwe bumpers, remleidingen, logo’s, en nog wat klein gerief.
Vandaag is er ook een groot pakket toegekomen heb ik net vernomen, dat gaan we vanavond eens uitpakken en kijken wat erin zit!
Carter afgenomen, uitgekuist, nieuwe pakkingen en bouragen gestoken
12 juni 2012 om 13:55 #18035968En nog wat foto’s:
De goeie cilinderkop schoon opgekuist
Shot at 2011-11-22
En gevlakt
Shot at 2011-11-22
Motorpomp gekuist en nieuwe dichting gestoken
Shot at 2011-11-22
De cilinderkop gereviseerd
Shot at 2011-11-22
Nieuwe koppakking
Shot at 2011-11-22
En de motor zit terug in mekaar
Shot at 2011-11-2212 juni 2012 om 13:56 #18035969Terug wat verder gewerkt aan de motor, die staat ondertussen volledig in orde en heeft al eens gedraaid!
Hier wat foto’s
De velgen opgeknapt en in grondverf
Shot at 2011-12-11De motor en andere onderdelen gespoten
Shot at 2011-12-11
Shot at 2011-12-11
Shot at 2011-12-11En hier met het koppelingshuis en de versnellingsbak erop
Shot at 2011-12-11Bourage vervangen en natuurlijk ook de dichting tussen versnellingsbak en koppelingshuis
Shot at 2011-12-11Het eindresultaat van gisteren
Shot at 2011-12-1112 juni 2012 om 13:57 #18035970Wat kleine dingen:
Het achteruitrijlicht gereviseerd
Voor:
Shot at 2011-12-18
Na:
Shot at 2011-12-18De nieuwe achterlichten ook al volledig gemonteerd, maar nog niet op de wagen, heb er geen foto van maar hier is wel het verschil tussen een nieuw en een oud:
Shot at 2011-12-18En dan werd ik juist wakker na een dutje :bigsmile:, en toen was plots de chrome molure geplaatst op de achterkant:
Shot at 2011-12-1812 juni 2012 om 13:57 #18035971Ophanging
Stuurhuis opgekuist, nieuwe rubbers en stangen
Shot at 2012-01-19De vooras opgekuist en gespoten
Shot at 2012-01-19Nieuwe schokdempers en plaketten opgekuist
Shot at 2012-01-19Rollementen vernieuwd en nieuwe remschijven
Shot at 2012-01-19Nieuwe remzadels en natuurlijk ook blokjes
Shot at 2012-01-19Geheel
Shot at 2012-01-1912 juni 2012 om 13:58 #18035972Achteras opgekuist, nieuwe remleidingen en handrem
Shot at 2012-01-19
Shot at 2012-01-19Nieuwe remschoenen, veerkes
Shot at 2012-01-19
Shot at 2012-01-19En nieuwe trommels en schokdempers
Shot at 2012-01-19
Shot at 2012-01-19Op de brug en de onderkant behandeld
Shot at 2012-01-19
Shot at 2012-01-19Nieuwe remleiding en ophanging uitlaat
Shot at 2012-01-19
Shot at 2012-01-1912 juni 2012 om 13:59 #18035973En nog een foto van de ATS classic met de Federal bandjes:
Shot at 2012-01-19De originele wielen zijn volledig opgeknapt en de nieuwe bandjes zitten erop.
Shot at 2012-01-22
Shot at 2012-01-2212 juni 2012 om 14:00 #18035974Terug wat verder gedaan en eindelijk de achteras volledig gemonteerd gekregen.
Wat een gepruts met die schokdempers, rubbers die erbij zaten veel te dik, ofwel de draadstang op de demper veel te kort, het is één van de twee!
Shot at 2012-02-05Maar hier is dan het geheel
Shot at 2012-02-05Nieuwe remservo, -stang en -leidingen
Shot at 2012-02-05
Shot at 2012-02-05Nieuwe batterij- en aardingskabel
Shot at 2012-02-05
Shot at 2012-02-05En het nieuwe hittschild geplaatst
Shot at 2012-02-0512 juni 2012 om 14:00 #18035975Voila zie de motor en de vooras zijn gemonteerd!
Shot at 2012-02-15
Shot at 2012-02-15
Shot at 2012-02-15
Shot at 2012-02-1512 juni 2012 om 14:02 #18035976Nog een paar foto’s, achterlichten en voorlichten (daar moeten de kapjes er wel nog op) ook geplaatst.
Shot at 2012-04-28
Shot at 2012-04-28
Shot at 2012-04-28
Shot at 2012-04-28
Shot at 2012-04-28Zo dat is het voorlopig, nu is het nog wachten op een paar onderdelen en dan kunnen we mechanisch alles afmonteren.
Daarna het interieur nog en hij is klaar om de weg op te gaan.
12 juni 2012 om 18:45 #18035977Mooi projectje hoor.
12 juni 2012 om 18:48 #18035978indrukwekkend om te zien!
hier wordt serieus gewerkt,klassegrtz
12 juni 2012 om 18:52 #18035979:wors :wub :wub :wub
WOW
12 juni 2012 om 20:04 #18035980inderdaad wauw.
geen half werk…Netjes hoor..
Mis alleen een dikke motor erin maar verder niets anders dan lof12 juni 2012 om 20:16 #18035981wat ga je met het intieur doen ?
ik ken een man die het complete intrieur maakt zeer bekent in de gt wereld mocht je het numer willen hoor ik het wel
13 juni 2012 om 06:11 #18035982Bedankt voor de leuke reacties!
Een zwaardere motor zou wel tof zijn, maar dit was oorspronkelijk een 1900 en we willen hem zo origineel mogelijk houden ;)
Een nieuw interieur hebben we al hoor, toch bedankt :thumb
Shot at 2011-11-1713 juni 2012 om 06:23 #18035983Ziet er heel goed uit!! :thumb
13 juni 2012 om 15:56 #18035984Hoezo dikke motor erin, gewoon helemaal origineel restaureren :wub
13 juni 2012 om 18:11 #18035985sow! dat schiet al aardig op.
Mooie werkplek ook!13 juni 2012 om 20:01 #18035986@Corsa_GSi wrote:
Hoezo dikke motor erin, gewoon helemaal origineel restaureren :wub
Zal voor jou ook een 1.6 16v in elkaar schroeven..
Lekker orgineel14 juni 2012 om 12:42 #18035987Erg mooi, vooral die kleur!
Wat is de originele kleur eigenlijk geweest?Ben erg benieuwd naar het eind-resultaat!
15 juni 2012 om 08:45 #18035988@corsaboy wrote:
@Corsa_GSi wrote:
Hoezo dikke motor erin, gewoon helemaal origineel restaureren :wub
Zal voor jou ook een 1.6 16v in elkaar schroeven..
Lekker orgineelHaha, we hebben het hier over een oldtimer restaureren en niet over een youngtimer tunen :jerry
22 juni 2012 om 01:39 #18035989mooi hoor :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.