Opel folders *nu met link naar foto’s!*

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Opel folders *nu met link naar foto’s!*

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    racingbones

Beste allemaal,

gistermiddag was het weer zover, racingbones zat op zolder wat te rommelen (nee, mijn vrouw was gewoon beneden!) en daar kwam ik mijn vele kilo’s folders tegen. Ik ben ze nu langzaam aan het uitzoeken. Ik ben begonnen met een doos vol met folders uit de jaren 70. Deze folders zijn door mijn vader op de RAI meegenomen. Tussen de folders van automerken die al lang niet meer bestaan trof ik ook een leuke hoeveelheid Opel materiaal aan.

Wat heb ik nu al gevonden (zoektocht gaat verder, ik heb nog vele dozen te gaan…):

– Kadett model C
      – Commodore model B (dubbel)
      – Ascona model B
      – Rekord model D

En van Vauxhall:

– Viva HC
      – Chevette
      Beide folders heb ik dubbel.

Alle folders zijn voorzien van een specificatie blad, bij sommige zit deze vast in de folder.

Ik heb er nog veel meer, maar dit zijn mijn oudste folders. Voor de liefhebbers kan ik ze inscannen. Stuur me een pb.
      De folders die ik dubbel heb wil ik best verkopen. Helaas zijn ze voorzien van perforatie gaatjes. Ik heb ze ooit toen ik nog een kleine jonge was in een order gestopt. Zelf heb ik ze ook zonder gaatjes.

In de jaren 90 ben ik zelf wekelijks bezig geweest om de dealers in de regio lastig te vallen, tussen al die kilo’s zitten ook nog Opel folders. Maar die volgen later deze week. Deze zijn allemaal in staat van nieuw!

Wordt vervolgt!

midnight black
      Deelnemer

Dat van die dealers lastig vallen herken ik ;)
        Heb zelf ook een aardig voorraadje.

Andre_Ede

Lekker in scannen en ons er van laten genieten, en dat niet op de Autoweek DPI want das drama :-)

Folders altijd leuk, nu verzamelen en over een paar jaar vind tje het nog veel leuker dit weekend weer een stapel van een vriend gekregen die was even bij een Duitse Opel dealer naar binnengestapt en mocht graaien van de verkopers daar, ze vonden het prachtig :-)

RISL
          Moderator

Heb laatst een stel aan Mr. F gegeven.
            Heb alleen nog de folders van de Astra Coupé.

Ons mee laten genieten, zou super zijn :thumb

Andre_Ede

Oke ik heb er een paar honderd en iedere maand komt er wel wat bij :-)

Dus als je dubbele kwijt wilt hihi king:

racingbones

Deze week ga ik ze inscannen zodat jullie allemaal kunnen meegenieten. Ik ben vandaag nog even op zolder geweest, en ik heb nog folders gevonden van Opel. Een vande Omega uit 89 geloof ik, en uit 88 en 89 wat folders over extra’s voor de Vectra A. Volgens mij was de Opel dealer toen niet zo vrijgevig…

Ook leuk: flyer van de Kadett Club. Met als tekst: De Opel Kadett Club. Zo sportief heeft u nog nooit gereden.

Ansichtkaart van een Commodore.

En een uit Amerika, een folder van de Caddilac Catera. Nog in de originele envelop, die tevens dienst doet als map. Er zit ook een stalenkaart bij met daarop losse stukken lak en zelfs stukjes neplederen bekleding.

Nog wat folders van de Ascona, compleet overzicht van het Opel programma uit eind jaren 70. En twee uitklap folders van de Monza en de Senator, beiden uit 1980. Inclusief prijslijst van Riva Amsterdam.

Deze week volgen de scans! Ik weet zeker dat ik nog meer heb van Opel.
                Voor de liefhebbers heb ik ook alle folders van de GM modellen uit Amerika zoals de Firebird. Allemaal uit eind jaren 80.

Anoniem

Mocht je iets vinden vd Astra F, dan heb ik daar zeker interesse in.

racingbones

@Mr.F wrote:

Mocht je iets vinden vd Astra F, dan heb ik daar zeker interesse in.

Ik heb toen ik pas mijn rijbewijs had veel proefritten gemaakt, waaronder met een toen nieuwe F 1.4 Sport. Daar moet ik toch ook een folder van hebben gekregen.

Ik ben nog niet klaar met zoeken, ik houd je op de hoogte!

racingbones

In het weekend heb ik met mijn mobiel alvast wat foto’s gemaakt van de folders die ik toen gevonden had. Alvast mijn excuses voor de slechte kwaliteit. Betere scans volgen!

Voilà: http://imageshack.us/g/1/10319947/

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.