Opel en roest anno nu

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Opel en roest anno nu

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 101 tot 106 (van in totaal 106)
  • Auteur
    Berichten
  • #18020431
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Mijn 2 Vectra A1 hadden er allebei last van aan de achterste wielkastranden. (altijd buiten gestaan) Mijn Omega B1 totaal niets.(altijd binnen gestaan) en mijn Vectra B op 1 puntje (aan de dorpel bestuurderskant) maar dat is verholpen.

      Vader had een Diplomat B van 1979 waar er enkel een beetje oppervlakkige roest aan was maar voor de rest kei- en keihard terwijl ik hoorde van de persoon die hem wou kopen dat dit een zeldzaamheid was.

      Vaders Opel Sintra kon na een jaar al terug omdat er roest was ontstaan met het niet waterdicht zijn van de wagen :jerry

      #18020432
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        Nu in plaats van de corsa B een Calibra uit 96,klein plekje bij het linker achterlicht,2 kleine blaartjes onderaan de rechter deur,verder niks!! Leve de Finse productie.

        #18020433
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Moet zeggen, heb een Verrote Radiateurbalk gehad op de Corsa-B, Verder oppervlakte roest behandeld bij de Achterveerschotels.
          Verder wat plaatroest op de motorkap en achterklep, thats it.

          Bij de Vectra-B is links de achterwielkast een stukje gelast, van de week Rechts de achterwielkast roestvrij gemaakt (bedankt Glenn), en een klein gaatje achter mijn Achter binnescherm kaal gemaakt, behandeld en dicht gekit.

          Dus het is er nog wel, de roest bij de redelijk jonge (1999) Opels.

          Willem

          #18020434
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            Laat ik maar niet over mij 99er vectra beginnen.
            Bodemplaat 2 gaten van 15 cm doorsnee. Door uitgeharde en gebarste body coating.

            Bestuurders deur zat een gat in de deur.

            Voorschermen links en rechts beginnen te roesten. Onder bij de dorpel.
            Moet over een half jaar echt nieuwe op anders zit er een gat in. Vermoedelijke oorzaak steenslag door wielen met lage ET.

            Achter schermen links en rechts.
            Links is er zelfs al een deel weg. Bij de wielrand 15 cm van de dorpel.

            Bij de deuren onder de sierlijst bij het raam zitten van die spoortjes.

            En de bekende deurvanger links achter.

            En ik heb ook erg aangetaste schokdempers. Maar dat ligt aan koni, die mogen echt wat aan de roest bescherming doen :argue

            Maar de bodem is erg knetter hard. Nu die twee gaten gerepareerd zijn. Het is dus voornamelijk de koets.

            Hij moet nog 2 jaar mee. Dan moet er toch wat anders komen.

            #18020435
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Als het kan mag de mijne Rustig weer 8jaar mee, Als de 1996-er niet plat was gegaan had ik daar nog fijn mee gereden.
              Die had echt vrijwel Niks aan roest, buiten een onderkant van een deur (bijrijder) na dan.

              Die B2’s lijken wel slechter behandeld als de B1.

              Schokbrekers: Heb de Monroe Reflex er al een jaar of 7 en knap 130.000km op zitten, geen spatje roest aan deze Schokbrekers, en nog een prima demping
              Kosten nog weinig ook.
              De Originele Sachs Schokbrekers achter waren wel knap verroest, voor ook niks.
              Heb nu Schokkers erop welke gebruikt van een andere Vectra-B station komen (ivm Taxi / verzwaard pakket niet normaal nieuw aan te komen (Code JN)) welke roestvrij zijn, en al een keer zijn Vervangen, dus nog prima in orde zijn.

              Ik heb het al gezien rondom mij heen dat de mijne echt wel mee valt kwa roest, heb ze hier ook al gehad met knappe gaten erin, Knap rot boven de Achteras komt ook veel voor.
              Van de zomer de Bodembescherming er afhakken, en nieuw eronder plakken, komt ook los.

              dan te bedenken dat mijn Bijde Ascona’s van 1986 toch beter zijn qua roest dan menig Vectra-B vind ik het toch wel apart.
              in een ascona zit wel al een stukje dorpel gelast, en is 1 lekbakje aan reparartie toe.

              De corsa-B Valt opzich ook nog wel mee betreffende de standaard kwaal nu verholpen is, dat is de radiateurbalk.
              Krikpunten nog geheel roestvrij, en in de Bescherming.
              Chassis achter opnieuw in de Bescherming gezet, Veerschotels hebben nog geen spatje roest (heb de veren eraf gehad).
              Ik heb wel HEEL veel oppervlakte roest onderin de motorruimte, ook maar eens kaal borstelen schuren en spuiten.
              Wielranden vallen mee, 1 voorscherm heeft roest.

              voor mijn Moeder een 1996 (slechtste jaren voor de Corsa-B) gekocht, welke slechts 1 pukkel op de Rechter dorpel heeft. met bijna 155.000km – 1.4 16V Sport – Airco (werkend)
              Die is een stuk knapper dan mijn Corsa van 1999 (320.000+km) .

              Willem

              #18020436
              kadett4x4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                Mijn vectra c van 06, had een blaasje op het wielrandje van het achterscherm.
                opel geeft 12 jaar garanttie op roesten van binnenuit, dus ik er heen.
                wat denk je, het was nog geen gat.

                groeten.

              6 berichten aan het bekijken - 101 tot 106 (van in totaal 106)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.