Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Opel en roest anno nu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2013 om 16:29 #18020406
Bij mijn F zijn het de wielkastranden en de tankklep. Deze zomer ook ontdekt dat het in de wielkasten fout gaat, waar die rubberen dopjes inzitten roest het enorm, gewoon wat anti steenslag wegsteken en kijke.. was zelf een gat geroest bij mij.. En als je kijkt, kijk ook even rechts van de doppen, daar staat nog plaatje op lijkt het, roest heel hard + veerschotels. Dat is alles..
16 oktober 2013 om 04:40 #18020407Vectra A2 van 1995, geen spatje roest te zien. Aan de buitenkant tenminste.
Maar vorig jaar wel 1 onderste wieldraagarm moeten vervangen, compleet doorgeroest. En dat dat nog niet genoeg is aan de linkerkant de achterste schokbrekerpetjes moeten vervangen, ook compleet rondom doorgeroest. Zie je nromaal gesproken ook niet tenzij je je tapijt uit de kofferbak haalt. Ook in de wielkasten was er niks van te zien. Alleen klein stukje bescherming was losgelaten, bij het wegkrabben van de losse stukjes stak de schroevedraaier er dwars doorheen.
APK afkeur dus. Maar is goedgekomen, nieuw petje in laten lassen.
Afgelopen vrijdag weer APK gekeurd. Maar was 100% goed zonder aandachtspunten punten.16 oktober 2013 om 06:49 #18020408tja, je kan mazzel of ongeluk hebben daarmee.
Zo heb ik een 1986 Opel Ascona-C3 1.6S, welke keihard is, zit alleen vol met deuken.Willem
16 oktober 2013 om 07:12 #18020409Vorige week 2 spatbordranden Astra H verkocht……
24 november 2013 om 07:52 #18020410Motorkap corsa D roest ook.
2 januari 2014 om 19:25 #18020411Gele corsa b uit 99 wat roest bij het krikpunt. Verder roestvrij.
zilveren corsa b uit 2000 rotte krikpunten, veerschotels achter, wielkast
rooie astra f 1992. Uhm……. wielranden, wielkasten, lekbakjes, achterpaneel draagbalken kokerbalken, frontbalken, krikpunten, sponning deuren achter, voorkant veerpoten, bodum meerdere plekken.
Voordat we de oudere auo.s de hemel in prijzen , ik denk dat de latere opels, astra g, h, vectra c, corsa c etc etc alleen nog last zullen hebben van roest op plaatwerk.
Denk dat de balken etc nu wel goed beschermt zijn tegen roest.als ik soms toch eens kijk op de sloop naar de corsa b, astra f, tigra a……. :puke wat kunnen die toch ongelooflijk hard rotten. Ongeacht bouwjaar….
ik ben er van overtuigt dat het veel met onderhoud uit te staan heeft ja.
2 januari 2014 om 20:28 #18020412AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zal deels wel met onderhoud te maken hebben, maar herinner nog goed mijn bordeaux rode Astra, gekocht zonder roest altijd binnen gestaan etc je kent het wel..
Toen direkt dik dik verzopen in de tectyl (2010) en laatst zei de nieuwe eigenaar tegen me dat de achterschermen behoorlijk rot zijn nu.. en ja die zorgt er ook goed voor..6 januari 2014 om 23:26 #18020413@robert_corsa wrote:
Gele corsa b uit 99 wat roest bij het krikpunt. Verder roestvrij.
zilveren corsa b uit 2000 rotte krikpunten, veerschotels achter, wielkast
rooie astra f 1992. Uhm……. wielranden, wielkasten, lekbakjes, achterpaneel draagbalken kokerbalken, frontbalken, krikpunten, sponning deuren achter, voorkant veerpoten, bodum meerdere plekken.
Voordat we de oudere auo.s de hemel in prijzen , ik denk dat de latere opels, astra g, h, vectra c, corsa c etc etc alleen nog last zullen hebben van roest op plaatwerk.
Denk dat de balken etc nu wel goed beschermt zijn tegen roest.als ik soms toch eens kijk op de sloop naar de corsa b, astra f, tigra a……. :puke wat kunnen die toch ongelooflijk hard rotten. Ongeacht bouwjaar….
ik ben er van overtuigt dat het veel met onderhoud uit te staan heeft ja.
Krikpunten van mijn Corsa-B 1999 is het enige wat nog knetterhard en netjes is geloof ik…
De rest heeft toch wel aandacht nodig, Front is al aardig krokant aan het worden, op de Chassis achter zit nog maar weinig lak / Bescherming thv Veerschotels.
Zelfs een roestpit (steenslag) op het dak, Rand van het Dakraam is bekant wit aan het worden van Oxiderend aluminium, motorkap is al hard onder weg ricting oud ijzer aan het worden.Gevoelige punten maar geen roest: Rond achterwisser, Rond kofferklep greep, onderaan kofferklep spoiler
Willem
11 januari 2014 om 18:20 #18020414Mijn Corsa B uit 98,plein beetje onder de oortjes van de achterspoiler,3 kleine plekjes onderaan de linkerdeur,motorkap iets op het niet zichtbare gedeelte,en een klein beetje bij het bekende scheurtje in de B stijl,verders niks,ook de bodem is vrijwel gaaf (met dank aan de de enorme olielekkage die hij bij aanschaf had,maar inmiddels is opgelost),uiteraard wel wat oppervlakteroest,maar deze kan nog jaren mee.
Onze 2005 zafira A had onder het rubber van de instap achter een heel klein ietsje,verder helemaal niks,2 jaar gelden kaal gemaakt en behandeld,nu nog steeds helemaal gaaf.11 januari 2014 om 19:01 #18020415Ik heb voor mijn Vectra, 6 jaar een Astra G diesel gereden uit 2003. En ben blij dat ik dat kan afsluiten zonder enig roest op die auto gezien te hebben.
Mijn Corsa B GSi heeft geen roest maar dat komt dat ie weinig rijdt en altijd in de garage staat.
De Vectra moet zich nog bewijzen maar gelukkig geen oppervlakte roest aan de buitenkant na een jaar rijden (auto is 7 jaar oud).
11 januari 2014 om 20:58 #18020416Ik heb 4 C-Kadett’jes gehad, die waren zeker niet roestvrij, maar dat was ook
een ander tijdperk. Daarna een Vectra A, al jaren geleden naar de sloop gegaan,
dorpels, binnenschermen doorgerot. Zonde, was een heerlijke auto.
Sindsdien Astra G S.W. X18XE1 uit 1999. Is total-loss verklaard toen ie 3 jaar
oud was, is door medewerker van Opeldealer gerepareerd en compleet overgespoten.
Er is toen o.a. een nieuw l. achterscherm ingezet, en dat is de enige plek waar
hij/zij wil roesten. Het knie-stuk is al een keer vervangen, maar gaat weer roesten.
Verder helemaal niets. Ga ik nog jaren plezier van hebben (hoop ik).12 januari 2014 om 10:06 #18020417@robert_corsa wrote:
Gele corsa b uit 99 wat roest bij het krikpunt. Verder roestvrij.
zilveren corsa b uit 2000 rotte krikpunten, veerschotels achter, wielkast
rooie astra f 1992. Uhm……. wielranden, wielkasten, lekbakjes, achterpaneel draagbalken kokerbalken, frontbalken, krikpunten, sponning deuren achter, voorkant veerpoten, bodum meerdere plekken.
Voordat we de oudere auo.s de hemel in prijzen , ik denk dat de latere opels, astra g, h, vectra c, corsa c etc etc alleen nog last zullen hebben van roest op plaatwerk.
Denk dat de balken etc nu wel goed beschermt zijn tegen roest.als ik soms toch eens kijk op de sloop naar de corsa b, astra f, tigra a……. :puke wat kunnen die toch ongelooflijk hard rotten. Ongeacht bouwjaar….
ik ben er van overtuigt dat het veel met onderhoud uit te staan heeft ja.
Even vergelijken met de mijne, ook een F uit 1992:
Wielranden al 2x, wielkasten 1x links en rechts bij de veerpoten acter, lekbakjes beide kanten al eens vervangen, achterpaneel draagbalken kokerbalken, frontbalken tot nu toe nog niks !, krikpunten niks, deursponning achter weet ik niet, voorkant veerpoten niks, en tot nu toe is mijn bodem keihard :thumb :thumb
Tis maar net hoe het uitvalt, en hoe de auto gebruikt wordt denk ik ?
Verruit het gevoeligste plaatwerk bij mijn F zijn de dorpels en de wielkasten.
De rest valt erg mee gezien de leeftijd en de vele, vele kilometers :wubRik :)
12 januari 2014 om 12:44 #18020418Van deze Astra F2 (deels verzinkt dacht ik?) zijn motorkap en grill een paar jaar geleden “vervangen” (andere kleur groen dan de rest), dus daar kan de roestduivel lekker opnieuw aan beginnen. Voor de rest alleen maar plekjes bij de achterwielen. Vind ik heel netjes voor een auto die nooit een garage van binnen heeft gezien en in de winter gewoon gebruikt wordt.
12 januari 2014 om 22:20 #18020419@gose91 wrote:
Van deze Astra F2 (deels verzinkt dacht ik?) zijn motorkap en grill een paar jaar geleden “vervangen” (andere kleur groen dan de rest), dus daar kan de roestduivel lekker opnieuw aan beginnen.
Grill Astra F is van kunststof.. Kan je lang wachten totdat die gaat roesten..
12 januari 2014 om 23:44 #18020420@Jerremy wrote:
@gose91 wrote:
Van deze Astra F2 (deels verzinkt dacht ik?) zijn motorkap en grill een paar jaar geleden “vervangen” (andere kleur groen dan de rest), dus daar kan de roestduivel lekker opnieuw aan beginnen.
Grill Astra F is van kunststof.. Kan je lang wachten totdat die gaat roesten..
Toen ik dat van die roestduivel typte was ik die grill alweer vergeten. Die was tegelijk vervangen vanwege een aandrijdinkje en heeft idd niet zoveel last van roest…
Sent from Xperia SP with Tapatalk
14 januari 2014 om 05:29 #18020421Mijn astra f1 is 4 januari 20 jaartjes jong geworden
en heeft tot noch toe geen rotte plekken
heb wel al een en ander aan oppervlakkige plekjes weg gewerkt
lig er minimaal een paar keer per jaar onder
alleen de veerschotels zal ik binnen een paar jaar moeten vervangen, meer niet :wors :wub14 januari 2014 om 16:43 #18020422Helaas komt roest nog steeds veel voor. Astra G: wielkast randen en subframe Astra H: bij de voorpoten, Corsa D: spatborden rondom bij aansluiting bumper, motorkap ( inmiddels bekend en terug roepacties maar als je geen ingevuld boekje hebt heb je pech ). Insignia bij de “deurvangers”. En er zullen best nog wat meer plaatsen komen in de komende jaren. Helaas is het net als in de grote productiebedrijven, het moet goedkoper en dat gaat bijna altijd ten kost van de kwaliteit.
Maar gelukkig is het niet zo erg als bij een Ford Ka, die roeste destijds al bij aflevering :jerry :D
14 januari 2014 om 16:48 #18020423AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb ik toch veel geluk met mn zilvere Astra F king: Die heeft namelijk NIKS king:
14 januari 2014 om 16:57 #18020424Onze vectra gts heeft aan de kopse kant van de bestuurders deur een rotte (ja rot, ik kan het geen roest noemen :( ) plek van zo’n 8 cm. Ga er niks aan doen, want anders: slijpen, lassen strakmaken spuiten……. mocht het te gek worden ga ik voor een andere deur :swear
1 mei 2014 om 00:50 #18020425@astraTD wrote:
Dat merken we wel als de astra H gemiddeld 13jaar oud zijn of die roesten ja of nee.
Mercedes tussen 98 en 2003 rotten ook aardig weg.
elke Mercedes roest aardig weg ik heb er 2 1x 190 complete voorkant weg gerot
en 1x Mercedes 307d oprijtruck nu net gerestoureerd was niks van over ;)1 mei 2014 om 05:31 #18020426Onze Astra G van 1999 is zelfs als buitenslaper, nog steeds roest vrij
1 mei 2014 om 09:32 #18020427jep mijn ascona is ook een buitenslaper en valt ook nog niet te zien :thumb
1 mei 2014 om 13:38 #18020428Opel Campo in 2 stukken gerot :D
1 mei 2014 om 16:37 #18020429Mijn astra g opc is rot op achterscherm LA.
Dit is al gespote geweest en is weer gaan rotten.. Je breek het zo af..
Heb een nieuw zijscherm gekocht en die gaaan we erin lassen en dan wel goed behandele.2 mei 2014 om 19:49 #18020430Deel 2 van de rotte Opel Campo. Die was echt wel rot! :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.