Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Opel en roest anno nu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2012 om 21:23 #18020381
afgelopen week op school een astra G uit Hongarije wielkasten net 2 kroketten.. Maar heb al meerdere G’s gezien met rotten wielkasten.
10 juni 2012 om 07:01 #18020382AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ KadAstra-EF & AstraTD
Daarom moet je het daar helemaal verzuipen in de tectyl!
Bij dat omgevouwen randje zitten 2 plaatwerkdelen tegen elkaar waar kiertjes tussen zitten :puke
Dat dus ook goed dicht smeren met tectyl.M’n Astra uit 1995 heeft ook geen spatje roest!
Had’m opgehaald en diezelfde avond gewassen en direct het randje in de wielkasten schoon gemaakt.10 juni 2012 om 07:26 #18020383@astraTD wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@Goossens Bjorn wrote:
Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan
FOUT !!
Ik neem bij ELKE wasbeurt de binnenkant van de wielkasten mee.
JUIST daar ben ik zeer precies aan het schoonmaken.
Het helpt alleen niet :cry :cryRik :cry
Heb je gelijk in Rik..
Elke wasbeurt hooguit 2x permaand spuit ik de wielkasten altijd schoon.. Helpt bij mij ook niet..
Roest komt van de binnenkant tussen de 2plaatdelen door.Elk jaar zeer goed tectyl ertussen jagen !
Dan maar hopen dat het klaar is.
Blijft een zwak punt, die wielkasten……..Rik :(
10 juni 2012 om 07:55 #18020384bij mij is het opstande randje er uitgeslepen en afgelast
daarna met een lamellenschijf glad gemaakt
in de menie, zwarte lak en daarna nog zwarte tectyl
binnenkant uitgeschuurd met de hand en schoongemaakt
daarna met grondverf en tectyl ingespotengeen half werk dacht ik zo king:
10 juni 2012 om 08:10 #18020385AnoniemLid sinds:
1 January 1970En een 3drs heeft al zo’n klein randje :P
10 juni 2012 om 11:16 #18020386Klein randje ?
Mis ik iets ?Rik :shock:
10 juni 2012 om 11:18 #18020387AnoniemLid sinds:
1 January 1970Achterscherm: dat omgevouwen randje.
Bij een 5 drs is dat veel groter dan bij een 3drs.10 juni 2012 om 11:20 #18020388aha, weer wat geleerd. Was me nog nooit opgevallen.
zal er eens op letten !Rik :D
10 juni 2012 om 13:44 #18020389@KadAstra-EF wrote:
@astraTD wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@Goossens Bjorn wrote:
Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan
FOUT !!
Ik neem bij ELKE wasbeurt de binnenkant van de wielkasten mee.
JUIST daar ben ik zeer precies aan het schoonmaken.
Het helpt alleen niet :cry :cryRik :cry
Heb je gelijk in Rik..
Elke wasbeurt hooguit 2x permaand spuit ik de wielkasten altijd schoon.. Helpt bij mij ook niet..
Roest komt van de binnenkant tussen de 2plaatdelen door.Elk jaar zeer goed tectyl ertussen jagen !
Dan maar hopen dat het klaar is.
Blijft een zwak punt, die wielkasten……..Rik :(
Als het wilt roesten roest het toch.. DTL is ook helemaal beschermd maar krijgt toch kleine 1mm blaartjes.. zoiets hou je toch niet tegen.
16 juli 2012 om 16:25 #18020390bij mijn tigra a van 1996 is er vanachter achter de bumper een gat en mijn achterbrug is ook door aan het roesten maar die licht al klaar om te vervangen ^^
16 juli 2012 om 16:31 #18020391@tigra_tuning wrote:
bij mijn tigra a van 1996 is er vanachter achter de bumper een gat en mijn achterbrug is ook door aan het roesten maar die licht al klaar om te vervangen ^^
Goed dat je hem opknapt :thumbup :thumbup
Rik :)
16 juli 2012 om 19:43 #18020392@KadAstra-EF wrote:
@tigra_tuning wrote:
bij mijn tigra a van 1996 is er vanachter achter de bumper een gat en mijn achterbrug is ook door aan het roesten maar die licht al klaar om te vervangen ^^
Goed dat je hem opknapt :thumbup :thumbup
Rik :)
idd maar ik kan niet anders kheb er al veel geld in gestoken dus kan ik heb tog moeilijk wegdoen maar in iedergeval hier zijn wat roest foto’s :p
5 augustus 2012 om 20:49 #18020393Mijn astra h roest wel! Al is het een stukje van 3x2cm onderop de bestuurdersdeur, in de tijd dat ik hem nu heb (3jaar) is het niet groter geworden dus ik laat het gewoon zo, de lak zit er ook nog goed op maar ik zie wel blaasjes. Het is nog de originele lak daar dus ook geen eerdere schade ofzo. Eigenlijk zit er garantie op het roesten maar iedereen weet hoe opel is met de garantie, je kan er net zo goed vanuit gaan dat je geen garantie hebt.
Oja de veerpoten zijn ook verroest aan de voorzijde maar dat heeft (helaas) iedere astra h
5 augustus 2012 om 20:55 #18020394Toch moet Opel zich doodschamen !
Anno 2012 moet het toch wel beter zijn als begin jaren 80 toch ?Rik :swear
5 augustus 2012 om 20:58 #18020395@KadAstra-EF wrote:
Toch moet Opel zich doodschamen !
Anno 2012 moet het toch wel beter zijn als begin jaren 80 toch ?Rik :swear
Onze fjes zijn het minst roest gevoellig van Opel.
Wel wel eens een astra H zien als die rond de 15jaar oud is hoe die er bij staan.
Mercedes mag zich ook doodschamen hoor..
6 augustus 2012 om 19:10 #18020396@Spacejam wrote:
Mijn astra h roest wel! Al is het een stukje van 3x2cm onderop de bestuurdersdeur, in de tijd dat ik hem nu heb (3jaar) is het niet groter geworden dus ik laat het gewoon zo, de lak zit er ook nog goed op maar ik zie wel blaasjes. Het is nog de originele lak daar dus ook geen eerdere schade ofzo. Eigenlijk zit er garantie op het roesten maar iedereen weet hoe opel is met de garantie, je kan er net zo goed vanuit gaan dat je geen garantie hebt.
Oja de veerpoten zijn ook verroest aan de voorzijde maar dat heeft (helaas) iedere astra h
Klinkt gek komt door steen slag.
6 augustus 2012 om 19:44 #18020397Mijn astra uit ’94 is na afgelopen winter ineens vreemd snel gaan roesten bij de wielbak achter :hmmz
Ik was er altijd zo trots op dat er geen roest aan zat maar helaas zal ik dit probleem VOOR komende winter moeten oplossen anders zijn we nog verder van huis!en dit is op het dak, tegen de voorruit aan
gaat me weer centen kosten :(
6 augustus 2012 om 19:48 #18020398AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je kan’m het beste zsm laten maken en dan lekker tectyleren :)
Op mn werk stond pas een Astra G met echt serieuse roestplekken :O
6 augustus 2012 om 19:56 #18020399Dit kan zeker niet meer worden gefixt zonder complete nieuwe stukken erin te zetten?
ik heb geen idee hoe dit opgelost moet worden, dus ze kunnen mij van alles wijsmaken incl de prijs :p6 augustus 2012 om 20:05 #18020400Dat plekje bij het voorruit hoeft niet
De wielkast rand zal wel moeten.Rik :D
6 augustus 2012 om 20:10 #18020401AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zoals Rik zegt.
De achterschermen goed in de Tectyl ML helpt hem tegen de roest te beschermen!6 augustus 2012 om 20:12 #18020402is er niks tegen bubbels dan?
lijkt mij dat dit alleen maar erger zal worden en dat je het beter voor kan zijn?en zou het niet schelen in de prijs als ik de andere kant ook meteen maar laat doen inplaats van over waarschijnlijk een jaar?
6 augustus 2012 om 20:15 #18020403AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tegen bubbels?
Bij je voorruit wordt het gewoon weg geschuurd, behandeld en weer netjes gespoten.
Bij je achterscherm is het waarschijnlijk al door, dus daar slijpen ze het rotte stukje uit.
Daarna een nieuw stukje erin en behandelen + spuiten.Als de andere kant roestvrij is is het echt overbodig om dat ook te doen.
Maar zoals ik al zei: ga een middagje aan de slag met tectyl ml als het gelast is.6 augustus 2012 om 20:34 #18020404Oke, bedankt voor het advies :thumbup
7 augustus 2012 om 06:55 #18020405Je kan zoiets trouwens prima zelf aanpakken.
Schuurpapier is een optie, maar het hebben van een dremel met staalborsteltjes is ideaal.
Goed afschuren, beetje Noverox, Fertan of Rustyco er overheen en dat z’n werk laten doen.
Dan nog een keertje schuren, er omheen afplakken en dan primer, kleur en blanke lak er overheen spuiten.Eventueel kan je vooraf ook alvast ff met een schroevendraaier prikken en zien of je door het metaal heen gaat bij de bubbels.
Zo niet, dan is bovenstaande behandeling prima.Heb je wel een gat, dan moet er waarschijnlijk gelast worden.
Je kan ook aan de slag met fiberglas matjes en hars, als lassen een te kostbaar geintje wordt. Dat kan uiteraard alleen op niet dragende delen (zoals dak, wielkastrandjes, etc)Het wordt er allemaal niet mooier op, maar mijns inziens liever roestvrij dan prachtig mooi, als je moet kiezen wegens budget.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.