Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Opel en roest anno nu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2012 om 21:55 #18020356
Escorts, focussen fiesta’s, Galaxy’s alle fords eigenlijk
vlak ook mercedes niet uit, ook toppers qua roesten, en dat dan nog steeds!!!!!!!
willem
23 mei 2012 om 05:50 #18020357Jajaa ik heb roest gevonden aan mn f-je, het is toch een echte opel haha
Heb het rubber uit de tankvulopening gehaald en er zat een gaatje van hoogstens 2mm
en wat oppervlakkige roest van mn trekhaak en achteras verweiderd
voor de rest helemaal NIETS kunnen vinden
zelfs de lekbakjes voelen van binnen als nieuw king:
nu verder lekker met de tectyl kliederen :D23 mei 2012 om 06:38 #18020358AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Mario
Daar heb ik ook geen roest :D
Ga daar vandaag een nieuw rubber zetten zodat er geen water meer onder komt king:23 mei 2012 om 07:58 #18020359VW polo 6n,ook zo’n roestbak,net als de verwante Seat Ibiza uit die tijd.
heb hier nu zo’n Ibiza staan van mn zwager,die wil wat anders dus ik moet t ding verkopen.
Uit 2001,dus facelift model,heeft roest bij de wielranden en rond het voor en achterruit.
Ding mag dan ook voor 750 euro weg (3 jaar geleden heeft ie 6000 euro betaald,bij de dealer :shock: )23 mei 2012 om 08:03 #18020360Vec uit ’96, net als Wim, helemaal niets! Auto staat nu pas voor t eerst binnen, heeft al veel meegemaakt qua weer…
Ligt ook wel aan waar de auto heeft rondgereden en heeft gestaan. Als je dichter bij de zee woont bv.
23 mei 2012 om 08:44 #18020361Mijn ex G, had roest blaasjes bij de linker achterste wielkast.
En lichte roest rondom het gat van de G3 vulslang.
1999, altijd buiten gestaan.23 mei 2012 om 08:55 #18020362gelukkig heeft mijn corsa b uit 06-1993 geen roest behalve een paar bultjes op het horizontale randje aan de voorzijde van de motorkap net boven de gril, heb ik egt wel geluk mee is ook 1 van de redenen dat er in juni een c20xe in gaat komen met alle bijbehorende zaken…..
helemaal :thumbup van me corsa
BPR
23 mei 2012 om 10:32 #18020363@Mr.F wrote:
@ Mario
Daar heb ik ook geen roest :D
Ga daar vandaag een nieuw rubber zetten zodat er geen water meer onder komt king:je hebt het vast al ingespoten met tectyl :D
ik snap niet dat ze er geen beschermplaat voor hebben gemaakt in de wielbak
er bleef bagger uit komen toen ik het schoon spoelde
binnenkort ga ik eens kijken of ik er zelf geen beschermkap voor kan maken23 mei 2012 om 11:02 #18020364Roest rondom vulopening van de gasnippel is de schuld van de inbouwer: meeste pakken een gatzaag en rossen een gat erin en doen er vervolgens niks aan: vragen om roest!
23 mei 2012 om 16:13 #18020365@TWA wrote:
Vec uit ’96, net als Wim, helemaal niets! Auto staat nu pas voor t eerst binnen, heeft al veel meegemaakt qua weer…
Ligt ook wel aan waar de auto heeft rondgereden en heeft gestaan. Als je dichter bij de zee woont bv.
Ik weet het niet, als ik goed struikel leg ik in de Zee (10 minuten op een rustige dag, zit ik met me hol op het strand..)
Willem
23 mei 2012 om 16:15 #18020366AnoniemLid sinds:
1 January 1970Same here.
Vandaag de rubber van de vulhals eruit gehaald en na 18 jaar zaten er een paar ienieminie roestplekjes dus dat ff behandeld en getectyleerd :)
En heb verder toch echt geen roest, en bovenstaande mag na 18 jaar geen naam hebben vind ik.. heb er goed naar moeten zoeken king:26 mei 2012 om 16:09 #18020367heb genoeg Opels met roest gezien hoor
Astra G Vectra B vooral
Meriva a ook wel net als Zafira B
29 mei 2012 om 15:58 #18020368@Opelkees wrote:
heb genoeg Opels met roest gezien hoor
Astra G Vectra B vooral
Meriva a ook wel net als Zafira B
kortom,uiteindelijk hebben ze er nog altijd niet van geleerd……. :(
29 mei 2012 om 21:16 #18020369Ze hebben zeker wel geleerd maar je kunt ook overdrijven: als de gemiddelde levensduur van een auto een jaar of 14/15 is dan zijn een paar roestblaasjes op een 98er Astra die eerdaags naar de sloop gaat omdat repararen duurder is dan de dagwaarde toch geen probleem.
29 mei 2012 om 22:05 #18020370Roest bij Opel is Vele malen minder dan bij VEEEEELLLLLL Concurerende merken, dat weet ik wel..
Auto’s als de Astra-G en Vectra-B roesten meestal weg op slecht onderhoud van de carroserie, en niet omdat het zo slecht materiaal is.
Mijn 1996 was Zeer netjes, en de 1999er mag ook niet klagen..
Willem
30 mei 2012 om 00:01 #18020371Aan mijn Japanse Opel kan ik ook nog geen roest vinden gelukkig :jerry
31 mei 2012 om 14:58 #18020372@wim-v6 wrote:
Roest bij Opel is Vele malen minder dan bij VEEEEELLLLLL Concurerende merken, dat weet ik wel..
En dat is al heel lang zo. Ondanks de bedenkelijke reputatie die onder andere de Kadett E heeft op roestgebied, had Opel toen wel degelijk de zaken beter voor elkaar dan veel concurrenten (zoals Fiat, de meeste Franse en Engelse merken). Opel had ook de naam langer mee te gaan; dat een auto van tien jaar oud al behoorlijk verroest is klinkt nu wellicht vreemd, maar er waren zo’n dertig jaar geleden modellen van andere merken (Simca bijvoorbeeld) die binnen vijf jaar doorgerot waren.
31 mei 2012 om 21:01 #18020373Juist, je ziet nu nog veel oude Opeltjes met roest maar de concurrenten uit die tijd zie je helemaal niet meer: liggen al lang op de sloop!
Peugeot heeft trouwens als Frans merk al sinds de 205 de roestduivel onder de knie, terwijl Renaults nog best roesten.1 juni 2012 om 06:10 #18020374Net kennis mogen maken.. ook een Astra TDS station van 97 kleur beudeorox (kom niet op de naam)rood.. had net de 302.000km 1ste eigenaar.
ROT ROT en nog eens ROT was die wagen :???: Wielkasten waren hele happen uit.. Kofferklep gehele grote bruine roest vlekken.
Tankdop valt binnenkort eruit, onder kant van de voordeuren dikke blaren… Onder de beide spiegels aan rotten, motorkap was ernstig beroest…
Die auto gaat dit jaar nog naar de sloop, heb zijn nummer als ik onderdelen wil hebben.. Heeft alles elektrisch van binnen.
Meneer had maar 1 punt dat was dat die zo lekker rijd en oerbetrouwbaar :thumbupMaar goed tegenover mijn Astra heb ik niks teklagen.. Auto is op na bij de wielranden lichte blaasjes roestvrij! Onderkant is kei hard hopelijk blijft dit nog zo paar jaar.
1 juni 2012 om 06:39 #18020375Aan de Astra H rijders die geen roest hebben zou ik willen vragen om de motorkap eens open te maken en daar die zwarte plastic doppen waarmee je schrokbrekers vast zitten eens los te maken.. ik durf namelijk wel te roepen dat daar mega roest onder zit.
Waarom ik dat zeg ? Op het Duitse Astra forum heeft 72% daar al vergevorderde roestvorming en slecht 3% helemaal niks.
Er zijn al verhalen bekend waarbij de schrokbreker compleet door de veerschotel heen is komen zetten en waarbij er zelfs schade is ontstaan aan de motorkap. Opel Duitsland geeft aan dat er niks aan de hand is. Inmiddels zijn er enkele leden die Opel aansprakelijk proberen te stellen en het gooien op en productiefout.Dichter bij huis hoor ik van veel ATC clubleden dat zij er ook last van hebben, tot op heden heb ik nog geen enkele Nederlandse Astra H gezien die het zelfs niet heeft.
1 juni 2012 om 06:44 #18020376Even wat foto’s erbij gezocht :
1 juni 2012 om 17:53 #18020377@Juffer1 wrote:
Aan de Astra H rijders die geen roest hebben zou ik willen vragen om de motorkap eens open te maken en daar die zwarte plastic doppen waarmee je schrokbrekers vast zitten eens los te maken.. ik durf namelijk wel te roepen dat daar mega roest onder zit.
Waarom ik dat zeg ? Op het Duitse Astra forum heeft 72% daar al vergevorderde roestvorming en slecht 3% helemaal niks.
Er zijn al verhalen bekend waarbij de schrokbreker compleet door de veerschotel heen is komen zetten en waarbij er zelfs schade is ontstaan aan de motorkap. Opel Duitsland geeft aan dat er niks aan de hand is. Inmiddels zijn er enkele leden die Opel aansprakelijk proberen te stellen en het gooien op en productiefout.Dichter bij huis hoor ik van veel ATC clubleden dat zij er ook last van hebben, tot op heden heb ik nog geen enkele Nederlandse Astra H gezien die het zelfs niet heeft.
Klopt dit HAD de astra van mijn broer ook.
de schotels vervangen bij het vervangen van de schokdempers.
Die doppen een enkeltje prullen bak gegeven.
En het geen wat nu open ligt verzopen in de ML.
Straks voor de winter weer de boel vol laten lopen. hoop dat het nu niet meer terug komt.Het stomme is, je denkt dat de schokdemper stang waar de moer over heen zit ook helemaal rot is.
Maar als de moer er af is is er geen spatje roest te vinden.Dus als opel even vraagt aan de sachs wat voor staal ze gebruiken voor de zuiger. :)
1 juni 2012 om 18:04 #18020378Mijn Astra G sport uit 2001 heeft nog geen roest.
9 juni 2012 om 20:52 #18020379@Goossens Bjorn wrote:
Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan
FOUT !!
Ik neem bij ELKE wasbeurt de binnenkant van de wielkasten mee.
JUIST daar ben ik zeer precies aan het schoonmaken.
Het helpt alleen niet :cry :cryRik :cry
9 juni 2012 om 21:21 #18020380@KadAstra-EF wrote:
@Goossens Bjorn wrote:
Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan
FOUT !!
Ik neem bij ELKE wasbeurt de binnenkant van de wielkasten mee.
JUIST daar ben ik zeer precies aan het schoonmaken.
Het helpt alleen niet :cry :cryRik :cry
Heb je gelijk in Rik..
Elke wasbeurt hooguit 2x permaand spuit ik de wielkasten altijd schoon.. Helpt bij mij ook niet..
Roest komt van de binnenkant tussen de 2plaatdelen door. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.