Opel Corsa Twinsport start niet en tikt/klikt

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa Twinsport start niet en tikt/klikt

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Ellen1963

Hai Allemaal,

Het is me al een keer eerder gebeurd. Ik stop de sleutel in het contact en voordat ik start word ik afgeleidt door iemand die even een praatje wil maken. Als ik na 10 minuten wil starten dan doet hij het niet. Je hoort het in de motor klikken.
      Ik heb toen de auto electronisch afgesloten en ben toen naar binnen gegaan om mijn man te bellen. 10 minuten later probeerde ik het weer en toen startte hij gewoon en heb ik weer maanden gereden.

Vandaag gebeurde hetzelfde. Ik steek de sleutel in het contact en wordt weer afgeleid door iemand die een praatje wilde maken. Toen die persoon weg ging wilde ik de auto starten en weer wilde hij niet starten en tikte te motor. Alleen nu krijg ik hem helemaal niet meer gestart.

Volgens mij (ik ben een Kneus op dit gebied) heeft heb mmet de eletronische startbeveiliging te maken. Zou dit kunnen? En wat kan ik nou doen om hem waar aan de praat te krijgen. Het is een Opel Corsa Twinsport uit 2005.

Alvast bedankt voor het lezen.

bluedevil

heb je de polen van de batterij al eens bekeken als deze geoxideerd staan of niet 100% vast kun je dit ook voor hebben.

het tikken die je hoorde is de startmotor die aan wilt slaan maar niet voldoende kracht heeft dus kan wijzen op een probleem met de massa of batterij.

Greets blue

Ellen1963

Hai Blue,

De polen van de batterij?
          Waar kan ik die vinden dan?
          Sorry voor de stomme vraag hoor, maar ik heb echt helemaal geen kaas gegeten van auto’s. :shock: :D

wim-v6
          Deelnemer

Accu leeg, Klikken is de poging die de startmotor doet om te gaan draaien, maar heeft te weinig power om rond te gaan.

Willem

Ellen1963

Maar waarom kon ik na de eerste keer weer gewoon rondrijden dan?

wim-v6
              Deelnemer

een accu heeft een zelfherstellend vermogen als ie in rust is, en dan kan ie net genoeg energie opbouwen dat ie met voldoende snelheid rond gaat om de motor te starten..

Willem

Ellen1963

Oke Willem, ik zal dat eens gaan nakijken. Godzijdank weet ik wel waar de accu zit. :thumb ;)

Ellen1963

En toch snap ik het niet dat het de accu kan zijn, want de lichten branden gewoon, de raampjes gaan op en neer. Het is ook niet een tik en daarna weer een tik. Als ik de sleutel omdraai hoor je gewoon rikketikketik.
                    Jeetje wat schrijf ik dit stom, maar ik ben gewoon een leek die probeert te begrijpen wat er aan de hand is zonder dat het me een vermogen kost bij de garage.
                    Vandaar dat ik dacht dat het de eletronische startbeveiliging was.

wim-v6
                    Deelnemer

Klopt, de accu heeft voldoende capaciteit voor de gewone board electronica, alleen te weinig voor een startmotor..

doe maar eens met starten het binnelampje aan, kijk eens hoever deze inzakt kwa lichtopbrengst tijdens starten..

Willem

Ellen1963

Hai Willem, bedankt joh, dat je het nog een keer aan mij uitlegt.
                        Morgenochtend ga ik het testen wat je hebt uitgelegd.
                        En dan hoor je nog van me of het is gelukt, want dat is wel zo leuk als je me helpt.
                        Tot Morgen en groetjes van Ellen :thumb

Ellen1963

Hai Willem,
                          Je hebt helemaal gelijk dat het de accu was. De pechhulp heeft hem gestart, maar……………..toen de pechhulp weg was konden we maar 5 km per uur rijden en het verklikkerslicht voor motorelectronia bleef branden.
                          Kan het zijn dat als we er die nieuwe accu inzetten dat dat probleem ook verholpen is?
                          Groetjes van Ellen

bluedevil

Allesinds zo snel mogelijk naar opel dealer gaan gezien je max 5 km per uur kan gaan gaat die dus in noodloop dus er is zeker iets aan de hand.
                            ik vermoed dat de dynamo overleden is ,zafira had daar ook vaak last van en als ik me niet vergis gebruikten ze dezelfde.
                            Maar normaal zou als het iemand is van touring is die komt je hierop hebben gecontroleerd .
                            De polen van de battery waar ik het over had zijn de grijze doppen waarop je acuklemmen zitten .

succes met de herstelling en hopelijk niet teveel kosten.

Ellen1963

Hai Willem en Bleudevil,

Nou breekt mijn klomp.
                              We hebben de auto voor de deur nog gestart en hij reageerde haast niet op het gas.
                              Wij de pech-hulp weer gebeld, die man start de auto en rijdt zo weg ?????????????????
                              Het moet niet gekker worden.
                              Hij heeft tijdens zijn rit alles gereset (hoe die dat gedaan heeft weet ik ook niet), maar het ligt absoluut toch niet aan de accu, maar waar het wel aan ligt weet hij niet.
                              Volgens ons is op één of andere manier elektronische motorregelsysteem in de war geraakt en dat heeft hij na het ritje van 5 km per uur rijden en het uitdoen van de auto weer automatisch gesteld.
                              Ik snap er geen bal van, maar vertrouwen doe ik het niet.

Groetjes van Ellen

bluedevil

de 5 km per uur dat die reed was omdat hij in noodloop gaat fouten dus in het motermanegment echter door enkel de fouten eruit te halen ben je niet zeker toch best eens laten naar kijken door de vod.

Het kan door alles en nog wat komen maar meestal heeft het met de accu te maken of bijhorende onderdelen.
                                Normaal moet je dealer je foutcode’s nog kunnen uitlezen en daaruit opmaken wat er net aan de hand is voor hetzelfde is het de startslotschakelaar die gaar is zwart of grijs stuk plastic die achter de stuurbescherming zit aan de linkerkant van je stuur.

Maar het kan net zo goed je luchtmassameter zijn of je catelisator die net op dat moment in werking staat.

Best even goed stukje mee rijden +- 60 km ben je zeker dat je batterij voldoende is opgeladen ( bij een wagen die enkel korte afstanden doet komt dit ook vaak voor dat de accu leeg is omdat de afstanden te kort zijn om bij te laden.) en nachtje afwachten, heeft hij het terug naar de vod ermee en uitlezen .

Mvg Blue

Ellen1963

Bedankt Bluedevil,

Ik ga je raadt ter harte nemen, want het zit me niet lekker.
                                  Je hoort nog hoe het afloopt. ;)

Fijn weekend
                                  Groetjes van Ellen

wim-v6
                                  Deelnemer

De Storing zal wel door de lege accu of starthulp gekomen zijn, als ie nu weer goed rijdt, en geen storing aangeeft zou ik me zeker niet te druk maken..

Willem

Corsa_GSi
                                    Deelnemer

Accu ook uit 2005?

De gemiddelde accu heeft een levensduur van een jaar of 5.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.