Opel Corsa start problemen

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa start problemen

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    binnenspiegel

Hey hallo,

Afgelopen zaterdag hebben we opeltje Corsa comfort 1.2 16v uit 2002 gekocht. Vanwege de ‘startprobleempjes’ die het autootje soms heeft hebben we hem voor een leuk prijsje kunnen kopen. Volgens de verkoper start hij uiteindelijk wel altijd. Alleen soms niet de eerste keer.

We hebben er ondertussen 300km mee gereden en inderdaad. 1 keertje wilde hij niet meteen starten.

Ik draaide de sleutel op contact en het viel me op dat het lampje met de steeksleutel knipperde. Ik draaide de sleutel om en ik hoorde dat hij wilde starten maar de motor sloeg niet aan. Ik heb even de sleutel uit het contact gehaald. Minuutje gewacht en toen weer de sleutel op contact gezet. Het lampje van de steeksleutel knipperde niet meer. Nogmaals geprobeerd te starten. Niks aan het handje… Motor sloeg meteen weer aan. Ook vandaag heeft het autootje braaf rond gereden. Iedere keer zonder twijfel sloeg de motor aan.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Volgende week ga ik sowieso even met hem naar onze eigen garage. Laat ik hem nog eens helemaal nalopen. Verder rijdt, schakelt en scheurt dit wagentje heerlijk. :wub

BVD!

Opeltje17
      Deelnemer

Probleem met de sleutelherkenning, op het moment dat het lampje knipperd slaat ie niet aan.

Met uitlezen zal er wel iets staan van transponder sleutel niet herkent.

liviu2004
        Deelnemer

slecht stekker dashboard.

binnenspiegel

Oké, de sleutel van de auto zelf is ietwat krom… Helaas had de verkoper nog maar 1 sleutel (krom en de knopjes zijn kapot gedrukt).

Oké, ben benieuwd wat we met uitlezen te weten komen dan!

En ja, inderdaad. Zo lang het lampje met de steeksleutel knipperde sloeg de motor niet aan!

binnenspiegel

@liviu2004 wrote:

slecht stekker dashboard.

Oké, kun je dit toelichten?
              Je hebt te maken met een echt nono op auto technisch gebied…. ;)

Opeltje17
              Deelnemer

Stekker achter op de teller maakt dan niet goed contact.

http://opel.startpagina.nl/forum/topic/1155009/start-probleem-en-dashbord-probleem-corsa-20002/” onclick=”window.open(this.href);return false;

binnenspiegel

Oké…maar verder doen alle symbolen, metertjes, lampjes gewoon wat ze moeten doen… Enkel de steeksleutel (met het autootje) knipperde wanneer hij niet wilde starten. Dit is nog maar 1 x gebeurd… Verder is niks op de auto aan te merken, hij doet alles zoals het hoort.

Byjugo
                  Deelnemer

Klinkt inderdaad als een probleempje met de startonderbreker.

Misschien de moeite waard om een paar centen te investeren in een nieuwe sleutel.. Misschien is je transponderchip beschadigd…
                    Op het forum zijn diverse topics te vinden over het inleren van een nieuwe sleutel, ik heb het zelf uiteindelijk bij de dealer laten doen… Daar kost het €130.- :fy1

Opeltje17
                    Deelnemer

Niet alle symptomen hoeven altijd hetzelfde te zijn, zou een’s proberen de stekker goed vast te zetten.

binnenspiegel

kan volgende week woensdag bij de garage terecht… zal de hier aangedragen opties mee nemen om eens voor te leggen aan de monteurs daar…

poe… dure grap trouwens zo n nieuwe sleutel… iemand op marktplaats maakt reclame met nieuwe autosleutels namaken… geen idee of het ook een beetje ok kwaliteit is… kost 90 euro, compleet met afstandsbediening…

Bas Tussengas

Sleutel namaken incl. transponder hoeft niet zo duur te zijn. Sommige schoenmakers hebben die apparatuur ook in huis. Voor mijn Corsa B heb ik voor ca. €40 euro een nieuwe sleutel laten maken en laten inlezen bij een schoenmaker in de buurt (zie link hieronder).

http://schoenservicebroshuis.nl/opel-sleutel/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Misschien is dat bij jou in de buurt ook wel mogelijk. Succes ermee!

wim-v6
                          Deelnemer

Was 28euro kwijt voor een codesleutel voor mijn B Corsa

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Bas Tussengas

Dat is nog beter :)

wim-v6
                              Deelnemer

Gewoon bij een sleutelboer.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.