Opel corsa, op welke punten letten bij aanschaf???

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa, op welke punten letten bij aanschaf???

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    natasha

Hallo,

Mijn huidige auto is inmiddels aan vervanging toe, waardoor ik zat te denken om een opel corsa op lpg te kopen. Er staat op dit moment een corsa 1,4 uit 2002 voor 1.900 euro te koop, deze heeft alleen al 250.000 km gereden. Het probleem hierbij is dat ik zelf totaal geen verstand van auto’s heb en dus niet weet waar ik op moet letten bij de aanschaf. Weet iemand misschien op welke punten ik moet letten en of deze km stand hoog is bij dit type auto?

Groetjes,
      Natasha

johanhummer9
      Deelnemer

hoppatee weer éen

gose91
        Deelnemer

Dagelijks terugkerend gebeuren die aankooptips van de Corsa

johanhummer9
          Deelnemer

indd,

maar niet omdat jij het bent natasja , maar volgens mij worden er elke week wel minimaal 1 topic gemaakt met aankoopadvies van een corsa C als je even de zoekfunctie gebruikt vind je er zat

zo blijft het het OPEL forum en niet het Corsa-C-aankoopadvies-forum.nl

montagne

@johanhummer9 wrote:

indd,

maar niet omdat jij het bent natasja , maar volgens mij worden er elke week wel minimaal 1 topic gemaakt met aankoopadvies van een corsa C als je even de zoekfunctie gebruikt vind je er zat

zo blijft het het OPEL forum en niet het Corsa-C-aankoopadvies-forum.nl

even off-topic. Ik snap wat je bedoelt Johan maar laat een moderator eens kijken naar het focusclub forum.
              Daar vind je onder handleidingen/overig een topic van zwakke punten. Daar kun je gegroepeerd alle ervaringen van eigenaren kwijt. Door de onderverdelingen is het voor rookies op jullie forum makkelijker zoeken!

Gr

gose91
              Deelnemer

Ik heb net gekeken en voor de Corsa is er idd geen aankoop how-to. De how-to sectie is ook geen logische plek ervoor.
                Maar met de zoekfunctie is zo veel te vinden over wat er allemaal is geschreven over de Corsa. Als ik voor een auto zou gaan kijken, zou ik de hele forumsectie van een model doorspitten. Dan weet je nog beter wat je te wachten staat.
                Succes met de zoektocht iig. Ook van mijn kant is de “ergenis” niet tegen Natasha bedoeld, hoot

TedMechanic
                Deelnemer

@gose91 wrote:

Ik heb net gekeken en voor de Corsa is er idd geen aankoop how-to. De how-to sectie is ook geen logische plek ervoor.

Mee eens, ik vind dat er eigenlijk boven ieder subforum een sticky moet komen met “Aankoop tips Corsa B”, “Aankoop tips Corsa C”, etc.

Die moet je niet ergens onderin verstoppen onder how-to. Dat is de laatste plek waar nieuwe leden klikken.

Als ik als nieuw lid een Corsa wil kopen, dan kom ik op het forum en dan klik ik op Corsa en dan verwacht ik daar alles te vinden. Dan scroll ik echt niet zo ver naar beneden.

wim-v6
                  Deelnemer

Kijk hier even, word alles al besproken wat je zoekt, letterlijk een paar regels boven dit topic:

viewtopic.php?f=8&t=184710

Willem

robert_corsa

Ben net eens met bovenstaande.
                      ik denk dT een moderator een nieuw topic moet maken. Eenmalig. Zodat iedereem auto en motor specifiek de problemen en aankooptips kan posten. Dan kan de moderator hieruit een lijst maken en er een stickie van maken onder het kopje. Aankooptips opel corsa a, b, c, d, combo

montagne

@gose91 wrote:

Maar met de zoekfunctie is zo veel te vinden over wat er allemaal is geschreven over de Corsa. Als ik voor een auto zou gaan kijken, zou ik de hele forumsectie van een model doorspitten. Dan weet je nog beter wat je te wachten staat.
                        Succes met de zoektocht iig. Ook van mijn kant is de “ergenis” niet tegen Natasha bedoeld, hoot

Ik zag in een ander topic met de hashtag aankoop/aanschaf dat er in de how-to sectie voor andere types wel dit soort onderdelen zijn. Misschien voor @wim-v6 een reden om te gaan knippen en plakken. Ben al even begonnen. Kan het iemand wel sturen indien gewenst

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.