Opel Corsa E knipperlicht geluid doet het niet

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa E knipperlicht geluid doet het niet

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Harold Merks
    Deelnemer

Beste Leden,

Ik ben Harold en ben sinds kort eigenaar van een Opel Corsa E uit 2016/2017.

Sinds een paar dagen hoor ik geen knipperlicht geluid meer bij het aanzetten van de richtingaanwijzers. De lichten knipperen en werken wel gewoon.
      Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit te verhelpen is?

Ik hoor het graag.

Harold

bart-gsi
      Deelnemer

kijk eens bij je relais kastje bij de zekeringen of je knipperlicht relais nog heel is.. daar komt normaal dat tikken vandaan

JanVoo
        Deelnemer

Helaas heb ik geen concreet antwoord op de vraag van de TS.

Wel kan ik melden dat ik óók altijd in de veronderstelling was dat het richtingaanwijzergeluid van een [i]good old[/i] relais kwam, maar dat is niet zo.
          Toen ik een keer op een heel lange afrit m’n richtingaanwijzer aan, werd op een gegeven moment (na ettelijke honderden meters)het “tiksignaal” vervangen door een waarschuwingsbel en visuele melding dat de richtingaanwijzer nog aan stond. De tik was toen niet meer te horen.

Ik denk dus dat dat signaal softwarmatig wordt aangestuurd en gewoon uit een apart speakertje komt.

dockedmarc
          Deelnemer

lijkt mij dat je met zo een nieuwe auto gewoon naar de dealer moet gaan, als er iets niet klopt of stuk is zal er nog wel garantie op zitten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.