Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › opel corsa display na andere radio doet hij het niet meer?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2014 om 11:37 #17266520
hallo iedereen,ik heb het opgezocht over de display,voor me opel corsa van 2003
alleen ik heb me standaard radio omgebouwd naar een gewoone sonny, met usb enz,alleen me display doet het niet van de tempratuur enz,
de grijze en rode draad is ook al doorgeknipt,en de geheugen is goed,want als ik hem aanzet gaat die telkens terug naar het ene liedje waar die gebleven was,maar waar kan het nog meer aan liggen,want toen ik hem had deed hij het nog,
alleen ik moet de radio nog zien aan te sluiten,ik heb ook alle kabels goed,
heel erg bedank vast,
weet niet of het better is om een topic hiervoor aan te maken anders?19 juni 2014 om 11:50 #18239079Ik weet niet wat er mis is gegaan dan.
Ik heb zelf ook een aftermarket radio in mijn Corsa zitten en daar werkt alles gewoon behalve de datum die er niet in komt te staan als de radio aanstaat.Ik heb ook geen kabels geknipt hiervoor. Als er in je display helemaal niks meer staat dan zou ik proberen om die draden weer aan elkaar te verbinden en het zo te laten.
19 juni 2014 om 15:57 #18239080@Sevendust wrote:
Ik weet niet wat er mis is gegaan dan.
Ik heb zelf ook een aftermarket radio in mijn Corsa zitten en daar werkt alles gewoon behalve de datum die er niet in komt te staan als de radio aanstaat.Ik heb ook geen kabels geknipt hiervoor. Als er in je display helemaal niks meer staat dan zou ik proberen om die draden weer aan elkaar te verbinden en het zo te laten.
nee precies,echt vreemd,
kan het zijn dat me display kapot is dan?ooh dat is apart,ik ga die draad er weer aan maken,van de week,
ja precies maar vermoed dat hij het dan ook niet gaat doen,waar precies de oorzaak van is weet ik ook niet,want zelfs toen die draad er aan zat deed hij het niet meer,
maar voor deze radio er op ging deed hij het nog,kan het liggen aan de radio aansluiting nee toch?heel erg bedankt nog voor je reactie:)
19 juni 2014 om 21:22 #18239081Als het display werkte voordat je aan de kabels ging knippen acht ik de kans op een kapotte TID minimaal.
Mijn Corsa is uit 2001, dus zou in principe dezelfde kabels moeten hebben als die van jou.
Het enige wat ik bij mijn radio heb gedaan is de rood/geel omgewisseld omdat mijn radio geheugen niet werkte, maar voor de rest ging het gewoon goed.Ik zou het gewoon nog eens proberen met het fixen van de bekabeling en kijken of het weer aangaat.
20 juni 2014 om 14:23 #18239082@Sevendust wrote:
Als het display werkte voordat je aan de kabels ging knippen acht ik de kans op een kapotte TID minimaal.
Mijn Corsa is uit 2001, dus zou in principe dezelfde kabels moeten hebben als die van jou.
Het enige wat ik bij mijn radio heb gedaan is de rood/geel omgewisseld omdat mijn radio geheugen niet werkte, maar voor de rest ging het gewoon goed.Ik zou het gewoon nog eens proberen met het fixen van de bekabeling en kijken of het weer aangaat.
ja precies,zo iets zat ik ook aan te denken,ooh op die manier,ja precies,
zal het zelfde moeten hebben,ik heb nog geen draad omgewisseld,hij deed het bij mij meteen goed,is ook geluk hebben daarmee,die draad heb ik nog steeds niet aan elkaar gemaakt,
weet trouwens niet een waar die grijze rode draad voor is weten jullie dat michien?ik heb nu een andere display op de sloop gehaald en hij doet het weer super goed:),
alleen die rode grijze draad waar dat voor is hopelijk weeet iemand dat,heel erg bedankt nog voor je reactie sevendust gelukkig ging bij jou alles goed met radio inbouw,
21 juni 2014 om 21:42 #18239083Dat is mooi dan dat je er een op de sloop hebt kunnen vinden. Deze Corsa’s zijn schaars in Zeeland als in sloop auto.
Succes nog verder met de Corsa en als er nog meer vragen zijn kun je ze gerust stellen22 juni 2014 om 15:40 #18239084@Sevendust wrote:
Dat is mooi dan dat je er een op de sloop hebt kunnen vinden. Deze Corsa’s zijn schaars in Zeeland als in sloop auto.
Succes nog verder met de Corsa en als er nog meer vragen zijn kun je ze gerust stellenja zeker sevendust :D echt okej dat is minder,maar aan de ene kant goed,
zal ook niet best zijn als er veel op de sloop terecht komen,maar ik begrijp wat je bedoeld,hier in apeldoorn is het ook lastig te vinden,was bij 3 sloperijen geweest,
gelukkig had er 1 wat liggen,die heeft meer spullen liggen voor deze auto hoorde ik,gelukkig maar,
dankje wel jij ook veel succes:d,is goed heel erg bedankt nog :thumb
23 juni 2014 om 19:00 #18239085volgens mij heeft de sloop op noord (autodemontage Wind) één corsa c staan…
en volgens mij geld het rood/grijs draad doorknippen niet voor de C maar voor de B?
volgens mij kan je bij de dealer (en vast ook wel iemand hier op het forum) de Tid zo programmeren dat ie de datum aan blijft geven met radio aan, maar dat weet ik niet zeker…23 juni 2014 om 20:15 #18239086@corsa14slow wrote:
volgens mij heeft de sloop op noord (autodemontage Wind) één corsa c staan…
en volgens mij geld het rood/grijs draad doorknippen niet voor de C maar voor de B?
volgens mij kan je bij de dealer (en vast ook wel iemand hier op het forum) de Tid zo programmeren dat ie de datum aan blijft geven met radio aan, maar dat weet ik niet zeker…Moet met de tech-2 radio wordt dan op ”afwezig” gezet in de TID en dan zal de datum blijven staan
24 juni 2014 om 17:39 #18239087@corsa14slow wrote:
volgens mij kan je bij de dealer (en vast ook wel iemand hier op het forum) de Tid zo programmeren dat ie de datum aan blijft geven met radio aan, maar dat weet ik niet zeker…klopt maar daar is bijna niks meer van,
ik was naar een andere sloop gegaan,die had ze wel,okej dat moet je ook maar weten haha,bedankt voor de tips en andtwoord,
:thumb
24 juni 2014 om 17:39 #18239088@Opeltje17 wrote:
@corsa14slow wrote:
volgens mij kan je bij de dealer (en vast ook wel iemand hier op het forum) de Tid zo programmeren dat ie de datum aan blijft geven met radio aan, maar dat weet ik niet zeker…Moet met de tech-2 radio wordt dan op ”afwezig” gezet in de TID en dan zal de datum blijven staan
ooh op die manier dat moet bij de dealer zelf gedaan worden meen ik aan?
wat is de tid als ik vragen mag michien een raare vraag,bedankt voor de reactie :thumb
24 juni 2014 om 19:08 #18239089De tech-2 is een computer om te prgrammeren, uitlezen etc, deze hebben sowieso alle opel dealers ook een aantal leden op het forum hier hebben er één.
En je TID(triple info display) is het schermpje waar we het over hebben ;)
25 juni 2014 om 05:01 #18239090@Opeltje17 wrote:
De tech-2 is een computer om te prgrammeren, uitlezen etc, deze hebben sowieso alle opel dealers ook een aantal leden op het forum hier hebben er één.
En je TID(triple info display) is het schermpje waar we het over hebben ;)
ooh zo op die manier,dat is handig,echt dat is goed om te horen,
dankje voor de uitleg opeltje17 daar ben ik zeker blij mee :D25 juni 2014 om 21:33 #18239091@michael82 wrote:
ja zeker sevendust :D echt okej dat is minder,maar aan de ene kant goed,
zal ook niet best zijn als er veel op de sloop terecht komen,maar ik begrijp wat je bedoeld,hier in apeldoorn is het ook lastig te vinden,was bij 3 sloperijen geweest,
gelukkig had er 1 wat liggen,die heeft meer spullen liggen voor deze auto hoorde ik,gelukkig maar,
Ik heb er welgeteld 1 zien staan op de lokale sloperij. Echter was dit een type zonder enig elektronisch onderdeel(waar ik dus niks aan had) en de dingen die ik kon gebruiken waren al weg :(
Maar om nog even terug te komen op de datum functie van je TID, is het vrij logisch dat deze niet zichtbaar is na het inbouwen van een andere radio. De standaard radio laat hier zijn info zien (radiozender, cd etc.) Wat de aftermarket niet ondersteund word deze blanco als de radio aanstaat. Persoonlijk vind ik de datum niet echt belangrijk, de tijd en temperatuur vind ik toch iets meer van waarde.
26 juni 2014 om 04:56 #18239092@Sevendust wrote:
@michael82 wrote:
ja zeker sevendust :D echt okej dat is minder,maar aan de ene kant goed,
Ik heb er welgeteld 1 zien staan op de lokale sloperij. Echter was dit een type zonder enig elektronisch onderdeel(waar ik dus niks aan had) en de dingen die ik kon gebruiken waren al weg :(
Maar om nog even terug te komen op de datum functie van je TID, is het vrij logisch dat deze niet zichtbaar is na het inbouwen van een andere radio. De standaard radio laat hier zijn info zien (radiozender, cd etc.) Wat de aftermarket niet ondersteund word deze blanco als de radio aanstaat. Persoonlijk vind ik de datum niet echt belangrijk, de tijd en temperatuur vind ik toch iets meer van waarde.
dat is zeker minder sevendust:( daar heb je gelijk in.heb je ook al gevraagd of ze het niet achter hebben kan zijn dat ze het er uit hebben gehaald,
maar jij woont denk ik niet vlak bij apeldoorn of wel? ik zal anders zeggen neem is contact op met sloperij bunte in teugeooh hoe jij het uitlegt lijkt me het ook wel logisch daar zit zeker wel wat in,
en over de datum jij heb helemaal gelijk dat is ook niet zo belangrijk,de tempratuur en de tijd wel,dankje voor de uitleg nu snap ik er ook meer van :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.