opel corsa D radio probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa opel corsa D radio probleem

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    mike van besouw
    Deelnemer

zo vandaag de kabel besteld
      zal van het weekend eens kijken of ik het aangesloten kan krijgen zou blij zijn als hier het probleem me opgelost is
      ik blijf me allen nog steeds afvragen wat dit probleem veroorzaakt
      ik ken namelijk nog iemand met de zelfde auto zelfde bouwjaar en die heeft nergens last van

mike van besouw
      Deelnemer

Hallo ik heb vandaag de kabel ontvangen Hierbij heb ik wel een vraag de massa / en de + 12 volt memory Zitten aangesloten op het conector naar de auto en op de iso stekker naar de radio zit de + 12 volt power lange draad niet aangesloten en een oranje draad ook vrij lang Car light deze 2 draden zijn niet aangesloten is het nu enkel de bedoeling dat ik de rode draad aansluit op mijn sigarettenaansteker. Of moet ik ook nog wat met de gele draad aangezien deze wel is aangesloten heb hierbij wel een foto ter verduidelijking

mike van besouw
        Deelnemer

En moet ik nog wat met de oranje draad doen ? Alvast erg bedankt

mike van besouw
          Deelnemer

Ik ga het morgen als volgt aansluiten gelde draad sluit ik aan in mijn zekeringkast op een constante + de rode draad sluit ik aan op mijn sigarettenaansteker geschakelde plus tussen beide plaats ik een zekering de massa sluit ik aan op het chassis Zo zou alles moeten werken denk ik ? Of heeft een van jullie hier nog een op of aanmerking over ? Ik wil volledig buiten het canbus systeem vandaar dat ik het zo wil aansluiten

Opeltje17
            Deelnemer

Op rood moet de geschakelde plus, oranje is voor de verlichting deze kan je aansluiten bij bijv je verlichting schakelaar, zodat als je de verlichting aanzet ook je radio verlichting gaat mee branden, laat je deze leeg brandt de verlichting constant.

De rest is al aangesloten(geel constante plus en zwart massa) dit hoeft dus niet( je constante plus en massa hebben verder ook niks met can-bus te maken)

mike van besouw
              Deelnemer

Dankjewel opeltje 17 we gaan het zo aansluiten Hopen dat het probleem dan verholpen is. Overigens is de radio nu niet meer uitgevallen ik kan geen pijl op gelijktrekken het canbus systeem doet maar wat die wilt mij zal die niet meer voor de gek houden erg bedankt voor het me denken

mike van besouw
                Deelnemer

Zo vanavond ben ik eens bezig geweest met de radio Alles werkt nu naar behoren ik heb de geschakelde + van de sigarettenaansteker aangesloten op de geschakelde + van de radio deze heb ik momenteel afgeswkerd met 7.5 amp aangezien ik geen andere zekering heb de gele constante voeding heb ik naar mijn zekeringkast getrokken en deze aanhesloten op een constante + deze is momenteel ook nog afgezekerd met 7.5 amp de massa heb ik bij een centraal massa punt aangesloten. De rode en gele draad van de kabelboom van de radio heb ik omgewisseld en nu werkt alles zonder her canbus Systwem Overigens was het wel een klere werk om een aftakking te maken op de geschakelde + van de sigarettenaansteker aangezien ik deze niet uit her dashboard kan krijgen met veel pijn en moeite de stekker er uit kunnen trekken terug krijgen was helemaal geen pretje / iemand enig idee hoe dit wel moet de sigarettenaansteker verwijderen los maken?

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.