opel corsa D radio probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa opel corsa D radio probleem

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    mike van besouw
    Deelnemer

hallo
      ik heb een opel Corsa D uit 21-06-2008 met stuurwiel bediening
      ik heb de originele cd30 mp3 vervangen voor een gloednieuwe alpine radio
      de radio is ook voorzien van een interface

nu mijn probleem de radio gaat soms NIET aan
      wat ik allemaal al geprobeerd heb
      1 interface vervangen
      2 radio vervangen
      3 alle kabels gecontroleerd op los contact hier is absoluut geen spraken van
      4 naar de garage geweest en de auto laten uitlezen en laten inprogrammeren dat en geen radio is aangesloten

5 originele radio aangesloten en alles werkt vervolgens weer zonder probleem
      de auto vertoont dit probleem zo af en toe eens
      als ik dan de originele radio inplug en vervolgens mijn alpine werkt het weer zonder problemen
      ik begrijp hier echt helemaal niks van ik dacht dat het probleem verholpen was na het inprogrammeren uitlezen
      daarna heeft de auto 3 a 4 maanden geen kuren vertoont na vandaag dus

hoe kan dit of wat kan ik nog doen!!!

zijn er mensen die dit bekent voorkomt vind echt heel erg vervelend zeker omdat mijn auto is voorzien van een flinke geluidsinstallatie ik heb veel geld betaald om alles goed te laten afstellen instellingen van versterker maar zeker ook de radio ik ben telkens alle instellingen kwijt van de radio als ik hem loskoppel van de 12 volt

wat kan ik nog doen ?? ik hoop echt dat iemand dit bekent voorkomt alvast erg bedankt

Opeltje17
      Deelnemer

Wel een losse geschakelde plus aangelegd?

Deze zit namelijk niet standaard in de kabelboom.

mike van besouw
        Deelnemer

Nee maar hier zou de interface voor moeten zorgen mijn conector vanuit de auto gaat immers met een iso stekker naar de interface als ik nu een Geschakelde + aan Zou leggen zou ik heel de interface omzeilen de orginele radio werkt namelijk wel zonder problemen Dan is er toch wel geschakelde voeding of zit ik er totaal naast met mijn verhaal ?

Opeltje17
          Deelnemer

Ja je zit ernaast, in de kabelboom van een can-bus gestuurde radio zit geen geschakelde plus, die zul je dus altijd los erbij moeten trekken.

mike van besouw
            Deelnemer

En dan op de + van de iso stekker aansluiten die naar de radio gaat Geel rood zwart massa of hoe moet ik dit dan aansluiten zou igg heel fijn zijn als hier het probleem me verholpen zou zijn. Wat ik me wel afvraag is waarom de radio dit zomaar af en toe eens doet en waar haalt de radio nu zijn voeding vandaan want nu werkt het wel weer gewoon

mike van besouw
              Deelnemer

Kan je me vertellen hoe ik dit geheel moet aansluiten wil vanavond kijken of ik de geschakelde plus uit de zekeringkast kan trekken en het geheel kan aansluiten.

baboe
                Deelnemer

hoi ik hep zelf ook een corsa d diesel 2012 ik hep er 1 pioneer dubble din inzitten ik hep altijdt om de 2 maanden doet mijn radio het ook niet niet aan te krijgen ook alles doorzocht niks kennen vinden dus wat doe ik dan haal ik de min er af voor 5 seconden dan werkt alles weer 2 maanden vraag me niet hoe of wat ik hep hier mee leren leven is al 4 jaar so geloof ik gr baboe

Opeltje17
                  Deelnemer

In de kabelboom tussen je originele stekker en je radio, zullen een rode en een gele draad zitten(constante en geschakelde plus) deze kan je d.m.v stekkertjes los halen.

Op één van deze 2 draden zul je nu een een constante plus krijgen en op de andere niks, op die andere zul je dus een geschakelde plus moeten gaan aansluiten.

En dan kijken of je radio goed aangaat en z’n opgeslagen zenders etc onthoud, doet ie dit niet moet je deze 2 draden omdraaien dan zou alles goed moeten werken.

mike van besouw
                    Deelnemer

Dankjewel voor jullie reactie zaterdag gaat een goede vriend van me automonteur een geschakelde + aanleggen en dan zal ik eens kijk of de problemen zijn verholpen. Ben ook erg blij te lezen dat ik dus niet de enigste ben met dit probleem ( baboe ) dan is er idd een grote kans dat het probleme is de voeding zit hopen dat we het kunnen oplossen met een extra kabel

mike van besouw
                      Deelnemer

Vandaag hebben we geprobeerd om een geschakelde + aan te leggen maar vanuit de Zekeringskast is dit niet mogelijk en hij adviseerde mij ook om geen geschakelde + vanaf het contact slot te halen dit ivb de boordcomputer werd me dit sterk afgeraden verder hebben we geprobeerd om de voeding van de sigarettenaansteker tw gebruiken maar op dese mannier onthoud de radio niet zijn geheugen dus nu ben ik nog niets verder. Ik ben daarna terug gegaan naar de winkel en heb het probleem nogmaals op tafel gegooid Ze zeggen dat het in de interface kan zitten auto’s vanaf 2009 hebben een andere interface nodig blijkbaar registreerd de auto als er een verkeerde interface is gemonteerd bij 250 keer In en uitschakelen dat de radio in slaapmodus gaat dit word aangestuurd Door het display in de auto wanneer de voeding word losgekoppeld wordt het weer gereset. Een juiste interface zou hier dus een oplossing kunnen bieden alleen mijn dealer zegt dat deze interface pas gebruikt word bij auto’s vanaf 2009 en aangezien mijn auto van 21-06-2008 is moet de interface die ik nu heb goed zijn een anderen interface is nu wel in bestelling dus dat moet ik afwachten misschien is hier spraken van een uitzondering ik laat het jullie zo snel mogelijk weten

Opeltje17
                        Deelnemer

Constante en geschakelde plus ook al omgedraaid achter de radio? Als deze verkeerd zitten onthoud ie ook geen zenders.

mike van besouw
                          Deelnemer

Jaa draden zijn al omgewisseld dit had verder Geen effect ik zit er heel erg aan te denken dat het in de interface zit

Astra 1.4 NZ
                            Deelnemer

Mijne pakt ook van het contactslot en deze onthoud wel geheugen, je moet die 2 draden inderdaad omwisselen anders doe je iets fout denk ik

baboe
                              Deelnemer

welke interface hep je

mike van besouw
                                Deelnemer

Zojuist westen sporten radio werkte perfect de afgelopen 3 dagen ik stap net in de auto om naar huis te rijden en ja hoor de radio werkt weer niet vervolgens sluit ik de orginele radio weer aan en alles werkt weer zonder problemen nu maar weer afwachten voor hoe lang. Astra 1.4 nz. Heb jii ook een Opel corsa D zo jaa waar pak jij dan de voeding vanaf het contactslot ? Baboe ik gebruik een interface van het merk TCP. Hier eventueel een website http://www.autoshopdetijger.nl/stuurbediening-voor-opel-corsa-2006-meriva-2007-p-2884.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Astra 1.4 NZ
                                  Deelnemer

Ik heb een D ja en neem stroom vanaf de aansteker. Ik raad je aan deze vraag eens te stellen op het Corsa d drivers forum, daar zal je vast ook veel antwoorden krijgen.

mike van besouw
                                    Deelnemer

Vanaf de aansteker is sowieso een geschakelde + Ik heb deze op de radio geprobeerd maar dan onthoud de radio niet Zijn geheugen misschien toch nog eens de draden controleren geel rood Heb jij verder geen last van storingen en gebruik jij ook een interface ? En wat is het bouwjaar van jou auto misschien gebruik ik niet de juiste interface

Opeltje17
                                      Deelnemer

Zou eens een gewone Car2iso kabel kopen en en hem daar op aansluiten, kan haast niet anders dan dat het in de aansturing zit(sowieso geen fan van deze interfaces)

Als je de constante plus, geschakelde plus en een massa hebt moet het werken.

mike van besouw
                                        Deelnemer

Opeltje 17 ik ben er zeker van dat het in de aansturing zit of dit probleem zich nu voordoet vanuit de interface of vanuit de aansturing vanuit de auto dat moet ik nog uitvinden erg lastig orobleem zodra de nieuwe interface binnen is ga ik dit nog eens proberen als dit niet werk ga ik idd gewoon een geschakelde cobtane en een massa draad aanleggen alleen het probleem hier bij is weer dat ik dan mijn speakers niet kan aansturen aangezien de aansluitingen van de speakers ook op de Opel conector zit ik hoop eigenlijk dat het probleem verholpen is met een andere interface

Astra 1.4 NZ
                                          Deelnemer

Ik heb geen interface maar een iso adapter. Het enige wat je daarbij moet doen is stroom trekken vanaf de sigaretten aansteker en voor het geheugen even die rode en gele omwisselen en dan blijft hij alle instellingen onthouden.

baboe
                                            Deelnemer

zal vanavond efe kijken hiervoor had ik een vectra gts 2007 daar had ik hem ingezet toen verkocht en alles in de de corsa d gezet eerst maar efe werken kom goed volgende keer als hij uitvalt efe de min er afhalen dan kijken of hij et gelijk weer doet gr

Opeltje17
                                              Deelnemer

@mike van besouw wrote:

Opeltje 17 ik ben er zeker van dat het in de aansturing zit of dit probleem zich nu voordoet vanuit de interface of vanuit de aansturing vanuit de auto dat moet ik nog uitvinden erg lastig orobleem zodra de nieuwe interface binnen is ga ik dit nog eens proberen als dit niet werk ga ik idd gewoon een geschakelde cobtane en een massa draad aanleggen alleen het probleem hier bij is weer dat ik dan mijn speakers niet kan aansturen aangezien de aansluitingen van de speakers ook op de Opel conector zit ik hoop eigenlijk dat het probleem verholpen is met een andere interface

Daarom ook een car2iso kabel kopen.

Dan hoef je alleen een geschakelde plus te trekken en dan loopt niks via een interface o.i.d.

En geen gezeur met speakers.

mike van besouw
                                                Deelnemer

Opeltje 17 idd ik denk dat dat een goed idee is ik ga zoon stekker bestellen en dan via mijn sigarettenaansteker aan geschakelde + nemen op welke draad moet ik deze dan aansluiten op de car2iso stekker ? En ik zal een zekering plaatsen tussen de nieuwe geschakelde + wat voor zekering heb ik dan nodig ? 15 ampère ? Alvast erg bedankt

baboe
                                                  Deelnemer

interface ctsvx002 deze gebruik ik maar is voor pioneer

Opeltje17
                                                    Deelnemer

Geschakelde plus knoop je gewoon bij in de draadboom van je radio.

De rode en de gele draad zal d.m.v stekkertjes vast zitten(zodat je constant en geschakeld kan omdraaien) daar moet je hem bij maken.

Je kan hem extra zekeren met een 10A zekering.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.