Opel corsa D motorkap roest? terugroepactie geweest?

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa D motorkap roest? terugroepactie geweest?

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Elegance rider

Beste opel liefhebbers,

Ik wou graag weten of hier mensen zijn die roestvorming onder de motorkap heeft van een corsa d vanaf 2006 tot heden, wou graag weten of bijna iedere corsa d hier last van heeft of maar enkele, ik heb zoiets gelezen dat er een terugroep actie is geweest vorigjaar voor de modellen 2010 tot 2012, maar wat zijn met de vorige corsa d’s gebeurt voor 2010? of hebben die er geen last van? ik heb maar even een topic hierover geopend want kon het niet zo 1,2,3 vinden of hier al een topic van was geopend. graag hoor ik jullie ervaringen en staat van de motorkappen, en of iemand inderdaad gebruik gemaakt heeft van de terugroep actie? .bijvoorbaartdank

sjoerdie
      Deelnemer

Kwestie van even naar de dealer bellen lijkt me.

Die kunnen precies zien of jouw chassisnummer terugroepacties heeft gehad, of modificaties.

En of ze ook uitgevoerd zijn.

Andre_Ede

In 2013 is er geen terug roep actie geweest voor de Corsa D.

Op een ander forum is er een groot otpic over misschien vind tje daar info:
          http://www.corsa-d-drivers.nl/viewtopic.php?f=12&t=2523″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Elegance rider

oke bedankt voor de antwoorden, nee vroeg mij het zo af… corsa van mij is van 2009 maar vroeg me af of dit voor bijna alle corsa d’s gelden.
            omdat er mensen waren op een forum (waar ik niet meer weet welke forum dat stond) die last hadden van roestvorming voor bj 2010 en die niet werden geholpen, alleen tussen 2010 en 2012 werd de motorkappen vergoed, dus daarom vroeg ik me af de meer mensen last van roestvorming had voor 2010. maar bedankt voor jullie berichten ik zal dit verhaal is voor leggen bij de opeldealer,

mvg

Elegance rider

nou ik ben vrijdag bij de opeldealer geweest, ze gaven inderdaad aan dat er een terugroepactie is geweest van bj 2010-2012 in 2013. ik heb toch voor de zekerheid mijn corsa nagekeken van eind 2009, ik kon niets vinden geen roest of wat dan ook . hopelijk blijft het ook zo omdat ik inderdaad een topic van andre_ede heb gezien, Maar ze zeiden er wel bij : dat de terugroep actie is geweest voor motorkappen omdat ze in de fabriek een fout hadden gemaakt met de motorkappen, mocht er wat wat in de toekomst zijn gewoon terug komen zeiden ze, want wij geven 12jaar garantie op carosserrie. mvg

Andre_Ede

Dan is het vast een stille terug roep actie geweest want hij staat niet vermeld in het terugroep register.

corsad

Bij nieuwe kappen zitten er extra ontwateringsgaten in de kap.
                  dus als het goed is zijn die gevrijwaard in de toekomst van roest.
                  Dealers hebben ook vaak de neiging om niet meteen een nieuwe kap erop te zetten, maar dan boren zel de gaten, en spuiten ze wat holte wax voor in de kap
                  wat in mijn ogen een oplapmiddeltje is.
                  begint roest eenmaal.is het ook niet zomaar te stoppen

baboe
                  Deelnemer

hoi van mij is half jaar geleden gedaan zat brief in de bus van de dealer bj 2012 denk voor velen kosten te besparen ivm claims

Elegance rider

klopt corsad, ze gaan idd gaten onder de motorkap boren in het midden vooraan ongeveer op de plek van het opel logo ,zal wel komen omdat daar het laagste punt is van de motorkap en zal wel water in blijven staan (denk ik). maar die van mij is van eind 2009 en heeft nog de motor kappen van 2006,07,08. maar wat is dan het verschil ? of is de facelift vanaf 2010 met andere motorkappen begonnen ofzo? vandaar alleen 2010-2012 terugroepactie..? geen idee. zal nog wel is vragen morgen. baboe , altijd mooi om te horen dat de problemen op zijn gelost. en andre_ede de terugactie is wel geweest, dealer erkend het en baboe trouwens ook. maar wel raar dat het niet in de terugroepregister staat. mvg

Juffer1
                      Deelnemer

@Elegance rider wrote:

nou ik ben vrijdag bij de opeldealer geweest, mocht er wat wat in de toekomst zijn gewoon terug komen zeiden ze, want wij geven 12jaar garantie op carosserrie. mvg

Dan heeft je dealer je er ook op gewezen dat iedere onderhoudsbeurt door een Opel dealer moet zijn uitgevoerd, en dat de dealer ook periodiek de carrosserie moet controleren en het onderhoudsboekje moet aftekenen inclusief de carrosserie controle beurten.

Wanneer je daar ook maar 1 van mist is het direct einde van je “garantie”

corsad

klopt..stempeltjes van de Opel dealer zijn in dit geval heilig

Astra 1.4 NZ
                          Deelnemer

Zit zelf ook op het andere forum, corsa d drivers, en het is geen terugroepactie maar een soort modificatie om te voorkomen dat ze je moeten helpen met een nieuwe kap. Alleen bij Opel nl trouwens doen ze dit. Raar genoeg alleen die nieuwe van 10-12. Terwijl alle corsa tot nieuw geleverde nu nu al roest beginnen krijgen daar. Zo ook mijne, is dan onder garantie herspoten geweest, maar is natuurlijk al terug. Nu heeft dealer een aanvraag naar Opel België gestuurd voor een nieuwe kap, en het zal een met die afwateringsgaten mogen zijn…

Elegance rider

Idd juffer1, je moet wel daar de auto in onderhoud hebben en dergelijke, dat klopt.

Anoniem

Collega van me had het een maand of 2 terug ook. Kwam bij de dealer weer voor een beurt, werd direct de motorkap ff vervangen. Vond het vreemd, hadden ze blijkbaar staan in de kleur..

pascal1109
                                Deelnemer

Bij mijn Corsa van 2011 zei de dealer (waar die altijd in onderhoud is geweest) ineens dat er een terugroepactie was.
                                  Toen ik de auto weer kwam ophalen zei hij van ja we hebben gekeken, maar er is niets aan de hand.
                                  Hieruit concludeerde ik dat ze niets hadden gedaan :hmmz

Astra 1.4 NZ
                                  Deelnemer

Bij mij is de kap inmiddels vervangen, maar zo’n 3x herspoten vanwege barslecht spuitwerk. Uiteraard niet op eigen kosten. Maar ik heb de juiste kap met juiste afwateringsgaten (niet geboord uiteraard)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.