Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa D Easytronic 3 Maanden oud
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2013 om 09:12 #17258702
Beste mensen,
Ik zou graag jullie mening willen hebben wellicht dat er hier mee Easytronic gebruikers zitten.
Het volgende is namelijk het geval.
Onze auto is vandaag op de kop af 3 maanden oud, inmiddels heeft diezelfde auto al 3 reparatiepogingen gehad.
Het probleem is namelijk het volgende,Wij wisten bij aanschaf dat easytronic ‘anders’ rijden is dan een volautomaat, aangezien deze auto inhoud tijdens het schakelen.
Mijn vriendin was een volautomaat gewend en ik een handgeschakelde auto (Ook een Opel Corsa D)
Het inhouden van het schakelen was volgens de dealer te vergelijken met mijn handgeschakelde auto die houd ook in als je de koppeling intrapt.
Desalniettemin ontstonden al snel problemen met het schakelen nadat er een 100/150km op de teller stonden.Er kwamen namelijk nogal erg harde klappen uit de versnellingsbak, alsof ze onder op de bodem van de auto sloegen.
natuurlijk hoorde je het schakelen maar dit was meer een geval van “ik wil nu schakelen maar dat gaat niet dus klap ik de volgende versnelling er maar kei hard in”
Wij zijn hiermee teruggegaan naar de dealer, deze constateerde het geluid als niet normaal en heeft de olie in de bak vervangen.
Het probleem zou moeten zijn opgelost, Easytronic weer gereset en inderdaad probleem was weg.
Helaas na hetzelfde aantal KM’s begonnen de problemen weer.
Er kwam bij het klappen tijdens het schakelen ook regelmatig een harde schok.
Het beste is dit te omschrijven alsof je een handgeschakelde auto in de versnelling hebt staan en deze vooruitschiet (en afslaat) als je de koppeling loslaat.
Dit effect hadden wij dan ook maar dan tijdens het rijden.Wederom zijn we teruggegaan naar de dealer, en een nieuwe monteur reed mee, zijn reactie was “je had maar een vol automaat moeten pakken”
Wij waren in de veronderstelling dat er niets zou gebeuren maar wonder boven wonder de Synchromentsringen werden vervangen.
Nadat de reparatie werd uitgevoerd zijn wij met diezelfde auto vertrokken op vakantie (1400km) gereden en het geluid kwam dan alweer snel terug.
Tevens kwam er een soort schavend geluid bij tot op enig moment je zelfs de tanden over elkaar hoorde knarsen alsof de koppeling niet goed word ingetrapt.Wederom zijn wij teruggegaan naar de dealer, met dezelfde klachten en wederom werd door de monteur die de eerste keer met ons meereed het geluid geconstateerd en hij zei weer van dit is niet goed.
Wederom werd hij in reparatie gebracht maar zei de monteur we zoeken naar een speld in een hooiberg.
Wat duidelijk werd was dat de Actuatoren werden vervangen en het probleem zou weer moeten zijn verholpen.
We hadden de auto nog maar een dag terug en de problemen kwamen alweer terug.
De auto maakte weer harde klappen tijdens het schakelen (niet altijd) maar regelmatig en schokte weer heel hard naar voren.
Tevens waren er weer schavende geluiden te horen.Nu ons mijn vraag, is het normaal dat dit een Easytronic is, de bovenstaande problemen ontstaan altijd bij het schakelen van 1 naar 2 en terug.
Nu word namelijk gepretendeerd door de dealer dat dit erbijhoort.
Maar dit geluid was al vanaf moment 1 te horen terwijl ze ondertussen voor een probleem wat volgens de dealer normaal is al wel voor +/- 2500 tot 3000 euro onderdelen hebben vervangen tegen kostprijs aangezien het onder de garantie valt.
Als ik zelf deze rekeningen moest betalen dan waren de bedragen vast een veelvoud aangezien er nog uurloon bijkomt en de onderdelen voor mij niet tegen kostprijs gemaakt worden.
Inmiddels is de dealer in gebreken gesteld door mij maar ik zou toch graag mochten er mensen zijn met een easytronic hun ervaringen willen weten.Alvast bedankt voor het doorlezen van dit verhaal en de eventuele reacties
Groeten Danny
21 juni 2013 om 09:57 #18153992Klinkt niet goed. Als de auto nieuw is kan je de importeur een brief schrijven met je verhaal. Ook kan je de consumentenbond oid inschakelen als je niet goed geholpen wordt. Of je rechtsbijstandsverzekering. Succes ermee.
21 juni 2013 om 10:51 #18153993Bedankt voor je reactie, helaas kan Opel NL niets ze willen blijven repareren maar dat is natuurlijk ookk raar als het geluid normaal is volgens de dealer
21 juni 2013 om 11:08 #18153994Gewoon de bak zelf en bak electronica laten vervangen !
Er zit gewoon ergens een productie fout !
21 juni 2013 om 11:13 #18153995Dat heb ik aangegeven hun reactie was dat Opel dit niet toestaat ivm de kosten.
Waarop ik aangaf dat ik geen zin heb dat het nu zo ‘goedkoop” mogelijk gemaakt word en ik straks met de kosten zit21 juni 2013 om 11:23 #18153996Hoi Danny,
De dealer wil zijn kosten binnen de klauwen houden. Waarschijnlijk is hij zijn marge op jouw auto al kwijt.
Als je het niet eens bent met het standpunt van de dealer kan je de importeur aanschrijven. De importeur staat boven de dealers en kan helpen bij garantiegevallen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik die zeker inschakelen. Ze kunnen ook helpen met het opstellen van brieven e.d.
Ivo21 juni 2013 om 11:30 #18153997Hoi,
Opel NL heeft al een brief gehad, maar kunnen alleen maar druk uitoefenen op de dealer als het gaat over repareren.
Waar ik voornamelijk benieuwd naar ben is of dit normaal gedrag is van een easytronic.
Ik ben inderdaad rechtsbijstand verzekerd en die zijn al op de hoogte van het verhaal.21 juni 2013 om 13:47 #18153998Laat de dealer een zelfde auto neerzetten, dan kan je daarmee proefrijden of die hetzelfde schakelt.
Denk het van niet, dus ze moeten gewoon doorzoeken naar het probleem.21 juni 2013 om 20:07 #18153999ik had de auto terug gebracht, sleutel op de balie gelegt en geld terug gevraagd
en ook nooit meer een auto gekocht daar.met een andere bak ben je het beste uit.
maar denk dat je ook de assen moet laten controleren, die kunnen nu ook ruimte hebben.21 juni 2013 om 20:33 #18154000Onzin van de dealer, natuurlijk voel en hoor je hem schakelen maar echt klappen is niet goed.
Ik werk nu ook al een aantal jaar met dit systeem bij renault en heb dit ook eens mee gemaakt rare klappen tijdens schakelen koppeling niet goed vrijgeven etc.
Wat wij toen vervangen hebben is de schakelrobot boven op de versnellings bak is een dure jongen geloof iets van €2000,- dus zal dit het laatste zijn wat ze gaan vervangen.
Maar ga er maar vanuit dat je het daar moet zoeken.
21 juni 2013 om 20:42 #18154001Thx voor jullie reacties hie meer reacties hoe beter.
Wij gaan ook voor een nieuwe auto en dan geen easytronic meer
Het is mooi geweest vinden wij voor ruim 19000 verwachten wij toch wel meer van deze auto -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.