Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa D Airbag button dashboard
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 november 2018om 09:55 door
Esli Sieben.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2018 om 13:48 #18361502
Hallo Allemaal,
Ik zal mij even kort voorstellen, mijn naam is Esli Sieben, 22 jaar jong en heb sinds 2 weken een echte Opel Corsa D! uit 2008.
Tot nu toe bevalt de Corsa mij prima, strakke lak. Rijdt en schakelt super.
Nu heb ik een vraag over het dashboard knopje met de afbeelding van een airbag, persoon in stoel en het cijfer 2 ( knopje rechtsonder )

Als ik de auto op contact zet dan begint er op het dashboard een lampje met hetzelfde logo te knipperen. Dit gaat na ongeveer 10 seconden weer uit.
Op de foto hieronder zie je het symbool links naast de letter N

Nu kan ik drukken op het dashboard knopje wat ik wil. Er gaat geen lampje branden. Nu is daarom mijn vraag.
Waar dient de knop op het dashboard voor? Moet ik als ik erop duw de 2 lampjes in het knopje zien branden? zodat de airbag uitstaat?
Of is het de bedoeling dat deze alleen branden als er een storing zich voordoet?
Als ik namelijk op het knopje op mijn dashboard duw dan hoor ik een paar seconden later een soort schakel geluid, een paar klikjes zegmaar.
Hieronder is mijn display na 10 seconden op contact.
4 november 2018 om 21:06 #18361581Kan niemand mij hier vertellen of dit een storing is of dat het zo hoort te werken?
5 november 2018 om 08:52 #18361593Anoniem
Volgens de handleiding:
– Contact aan, het airbag icoontje tussen de snelheidsmeter en toerenteller gaat knipperen.
– Binnen 10-15 seconden moet je ongeveer 2 seconden de knop voor de airbag ingedrukt houden, totdat je een geluidssignaal hoort. Na het klinken van geluidssignaal, binnen 4 seconden de knop loslaten. de airbag is nu gedeactiveerd.
– Om de airbag weer te activeren, eerst motor uitzetten en vervolgens het contact weer aanzetten. Dan dezelfde handelingen uitvoeren.
5 november 2018 om 08:53 #18361594Anoniem
– Contact aan, het airbag icoontje tussen de snelheidsmeter en toerenteller gaat knipperen.
– Binnen 10-15 seconden moet je ongeveer 2 seconden de knop voor de airbag ingedrukt houden, totdat je een geluidssignaal hoort. Na het klinken van geluidssignaal, binnen 4 seconden de knop loslaten. de airbag is nu gedeactiveerd.
– Om de airbag weer te activeren, eerst motor uitzetten en vervolgens het contact weer aanzetten. Dan dezelfde handelingen uitvoeren.
6 november 2018 om 19:23 #18361638Anoniem
1 January 1970Volgens de handleiding moet je het volgende doen om de airbag uit te schakelen:
– zet het contact aan.
– Binnen 10-15 seconden de knop van de Airbag indrukken en deze voor ongeveer 2 seconden ingedrukt houden. Als het goed is, hoor je een geluidssignaal.
– Binnen 4 seconden na het klinken van een geluidssignaal, de knop loslaten.
– De airbag voor de passagier is nu uitgeschakeld, de ledjes bij de knop gaan dan ook aan (als deze knipperen is er een storing).
Om deze weer te activeren, dezelfde handelingen uitvoeren (wel eerst motor uitzetten).
9 november 2018 om 14:58 #18361691:applause02:
10 november 2018 om 09:55 #18361713Dankjewel voor de duidelijke uitleg!
Hij werkt gewoon. Het punt was dat ik de knop indrukte nadat ik de auto had gestart.
:good-job: :good-job: :good-job:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.