Opel Corsa D 2006 Koelvloeistof / Olie probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa D 2006 Koelvloeistof / Olie probleem

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    ronald2255
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb een opel corsa D uit 2006 en zag vandaag dat de koelvloeistof weer op was (reservaat kurk droog)
      dit is al de 2e x in een korte periode van 3 a 4 maanden tevens besloot ik om ook even de motorolie na te kijken
      maar toen ik de dop in mn handen had zag ik dat het vrij modderig was aan de dop en ik vraag me af wat er precies
      aan de hand kan zijn of dat er misschien een pakking kapot is in combinatie met de koelvloeistof.

Graag jullie reacties hierop ben zelf niet echt iemand die vaak aan auto’s sleutelt en dit verontrust me toch wel.

Groet Ronald.

Opeltje17
      Deelnemer

Om wat voor motor gaat het??

En ”mayo” aan de olie dop hoeft niet altijd iets ernstigs te betekenen, dit komt veelal voor als je korte ritjes rijd, waardoor er veel vocht in de olie komt en daardoor krijg je die mayo achtige substantie aan je olie dop(en de rest van de kleppendeksel)

Als er k.v.s in je olie zit, kan je dit het best controleren d.m.v een aansteker onder je peilstok te houden begint het te knetteren zit er k.v.s in je olie.

ronald2255
        Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Om wat voor motor gaat het??

En ”mayo” aan de olie dop hoeft niet altijd iets ernstigs te betekenen, dit komt veelal voor als je korte ritjes rijd, waardoor er veel vocht in de olie komt en daardoor krijg je die mayo achtige substantie aan je olie dop(en de rest van de kleppendeksel)

Als er k.v.s in je olie zit, kan je dit het best controleren d.m.v een aansteker onder je peilstok te houden begint het te knetteren zit er k.v.s in je olie.

Het gaat om een 1.2 Benzine motor en rij vrij grote stukken naar mn werk dagelijks.

Opeltje17
          Deelnemer

Olie peil niet te hoog dan?

ronald2255
            Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Olie peil niet te hoog dan?

Nee precies goed, Maar het rare is ook dat de koelvloeistof zo snel leeg is neem aan dat dit toch ook niet normaal is of wel ?

Opeltje17
              Deelnemer

Nee is een gesloten systeem, zou je koelsysteem eens op druk laten zetten.

wim-v6
                Deelnemer

Pijpje van de waterpomp nakijken.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.